Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Silke Wawro


Oblačila kot metrsko blago - preproga, 2005 (oblačila)
+
Volklore, od 2001, (volna na blagu in na fotografiji), fotografija: Petra Warrass

V dveh razstavljenih delih Silke Wawro je nit uporabljena tako kot čisti slikarski element, a tudi kot sredstvo pri zaključevanju umetniškega dela, ko je z nitjo iz uporabljenih oblačil zašita nova bala blaga, ki spominja tudi na preprogo (Volksware Meterware). Delo z naslovom Volklore, kjer aplicirana nit na oblačilo ali fotografijo prevzame vlogo risarske konture, se giblje med modnimi izdelki in umetnostjo. Na otvoritvenem performancu je umetnica prevzela vlogo šivilje, ki zainteresiranim obiskovalcem na oblačila po vnaprej pripravljenih predlogah izšije podobe živali. Ko si obiskovalec izbere žival, bodisi je to srna, jelen, štorklja, volk bodisi orel, se zaznamuje. Tako kot se zaznamuje konzument z nakupom vsakega novega kosa oblačila, s katerim se nato identificira do te mere, da to vpliva, recimo, na njegovo gestikulacijo. Ali smo najprej mi ali je naprej oblačilo, ki nas določa, je enako razmišljanju, ali je bilo najprej jajce ali kura, in je eden temeljnih sporočil dela Wawrove. Obleka signalizira. Sporoča. V mini krilu se ženska giblje drugače kot v kavbojkah. Moški se obnaša drugače v uniformi kot v kratkih športnih hlačah. Srna je boječa. Orel pozorno preži na plen. Aplikacije živali Silke Wawro s svojo nezapleteno simboliko, kakršna se kaže v enostavnih motivih lovske ikonografije, nudijo temelj za socializacijo, ki spominja na igro »kdo je lovec in kdo plen«. Cilj igrivo zasnovanega umetniškega dela pa je tudi enostavni nagovor, ki želi privabiti k percipiranju umetniških del in izjav čim večje število obiskovalcev. (M. Š.)


Rojena v Nemčiji. Diplomirala je grafični dizajn na Gerrit Rietveld Academy in na Sandberg Institute v Amsterdamu. Od leta 2002 med drugim poučuje na HGB v Leipzigu. Živi in dela v Leipzigu.

Razstave in predstavitve (izbor):

2004 Montevideo, Netherlands Media Art Institute, Amsterdam
2003 Paradiso, Amsterdam
Gallery Nr.15 Laren
Kölner Möbel Messe; Passagen 2003
2002 Montevideo, Netherlands Media Art Institute, Amsterdam
2001 Cooper Union, New York
Gallery Kunst+, Düsseldorf
Gallery Fanclub, Amsterdam
ZDF, Arte
ZDF, Polilux
ZDF, Arte
2000 Büro für Grafik, Berlin
Montevideo, Netherlands Media Art Institute, Amsterdam
Rietveld Academie, Amsterdam
Montevideo, Netherlands Media Art Institute, Amsterdam
1999 Westergasfabriek, Amsterdam

www.volksware.org