Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Metka Kavčič


Čipka, 2007 (varjeno jeklo)

V delu Metke Kavčič je nit kot material prisotna na implicitni ravni. Pojavi se le v nematerialni obliki, in sicer v formah ter v zvočnem zapisu, pa še tam je sila abstraktno obravnavana. To je razumljivo, saj kiparska instalacija, ki očara s prepletajočimi se formami ter z zvočnim zapisom, ne odslikuje realnega, pač pa o realnem pripoveduje. S kombiniranjem formalnega in zvočnega jezika ter ob namigu, ki nam ga posreduje naslov dela (Čipka), pripoveduje avtorica zgodbo o idrijski čipki, ki jo vpenja v tradicijo, s čimer zgradi naracijo, ki je de facto hommage ročnim delom. Ročnim delom, ki kot eden nacionalnih simbolov, sooblikuje identiteto države, v kateri avtorica živi in dela, katere pripadnica je. Uporaba robustnega materiala, valjane pločevine pa nosi v sebi še en pomen. Če je izdelovanje čipke povezano z žensko kreacijo, material simbolizira moški protipol. Pomenljiv je tudi zvočni zapis klekljev, ki se spogleduje z novodobnimi, zvočno obdelanimi skladbami. V delu Metke Kavčič se kombinacija varjenega
jekla in glasbenega zapisa kaže kot metafora emancipacije sodobne ženske. (M. Š.)


Rojena 1960 v Mariboru, Slovenija. Leta 1981 je zaključila študij likovne vzgoje na Pedagoški akademiji v Mariboru ter leta 1987 diplomirala na kiparskem oddelku Akademije za likovno umetnost v Ljubljani pri prof. Slavku Tihcu. Leta 1990 je opravila specialistični študij za konservatorstvo in restavratorstvo na ALU v Ljubljani in se strokovno izpopolnjevala na Ecóle Nationale Supérieure des Beaux-Art v Parizu, oddelek klasične modelacije. Po večletnem delu v Pokrajinskem muzeju Ptuj dela kot samostojna ustvarjalka na področju kulture.

Samostojne razstave (izbor):

2006 Zapredene sledi, Umetnostna galerija Maribor, Maribor
2004 Meščani, Mestna hiša Ljubljana
Metkino nabodalo, Metka Kavčič Takač in Branimir Ritonja, Gruberjevo nabrežje, Ljubljana
2001 Varno zavrženo, Tehniški muzej Slovenije, Bistra
2000 Vrata, Galerija Šivčeva hiša, Radovljica

Skupinske razstave (izbor):

2005 Mavrica prijateljstva, Mariborski likovni umetniki, Galerija Romana Petrovića, Sarajevo
2004 Prt, Chateau Tours, Tours
2002 Razstava članov DLUM, Galerija Luka, Pula
2001 Udeleženci likovne kolonije in DLUM, Kulturni center – Villa de Mostoles, Mostoles – Madrid
Mednarodni trienale male plastike, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
1999 DLUM '99, Kulturhaus Galerie, Bruck an der Mur
1996 Risba, Majski salon '96, Galerija Riharda Jakopiča, Ljubljana