Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Michael Kos


Lazaret, 2005 – 2006 (kamni, žica, medicinsko orodje)

Niti v smislu mehkega materiala, skupka mehkih vlaken, ki se ovijajo okoli svoje osi, v
instalaciji Michaela Kosa pravzaprav ni. Na temelju kovinskih struktur, enostavno povedano žic, asociiramo nit mentalno, saj je tehnika šivanja očitno uporabljena. Primarni material Kosove instalacije je kamen. Kamen kot anorganski material, kakor ga definira klasična kemija, dobi v Kosovi instalaciji nove dimenzije, ki se po eni strani spogledujejo s transcendentalnimi svetovi
in teorijami, spet po drugi pa je moč te dimenzije razumeti na povsem realnih ravneh, in sicer
na relaciji umetnik – umetniški material. Ni ga kiparja, ki do materiala, ki mu nudi možnost materializiranja njegovih idej in s tem realiziranja samega sebe, ne bi gojil posebnega, zelo intimnega ter spoštljivega odnosa. V tem kontekstu je delo z naslovom Lazaret (Lazarett) moč razumeti kot umetnikov poklon tradicionalnemu kiparskemu materialu: neobdelanemu kamnu oziroma kamnitim blokom. Kirurška atmosfera instalacije je platforma za prespraševanje o (ne)živosti tega materiala. Manjši in večji kosi kamenja, bolj ali manj so razbrazdani, so očitno obravnavani kot organska tkiva, s čimer je neživi strukturi vdihnjena anima ter se jo dojema
kot personificirano podstat instalacije. Vloga umetnika, ki se materialu poklanja, je hkrati ironična/humorna vloga rešitelja. Brazde so zašite, kakor da bi kirurg zašil človeško tkivo, kamenje je priključeno na respirator in dobiva infuzijo, s čimer se njegova postavitev
spogleduje tudi s transcendentalnimi svetovi dojemanja organskega in anorganskega. (M. Š.)


Rojen leta 1963 v Beljaku, Avstrija. Med letoma 1986 in 1991 je študiral pri Petru Weiblu na Visoki šoli za uporabno umetnost na Dunaju. Živi in dela kot kipar in literat na Dunaju, avstrijskem Koroškem in v Dolnji Avstriji.
Born in 1963 in Villach (Austria). Between 1986 and 1991 he studied under Peter Weibel at the High School for Applied Arts in Vienna. He lives and works as a sculptor and writer in Vienna, Austrian Carinthia and Lower Austria.

Samostojne razstave (izbor):

2006 ENFORCED LINE, Galerie Gambit, Praga
2005 SIDE-SEEING, Museum Schloss Bruck, Lienz
2004 DINGE, AN SICH, Galerie Freihausgasse, Beljak
2002 ICH WUSSTE IMMER, DASS KUNST SATT MACHT, Kulturzentrum bei den Minoriten, Gradec
2001 FETTE TRÄNKE, Künstlerhaus Klagenfurt, Celovec

Skupinske razstave (izbor):

2007 VERTAUSCHT, DOK Zentrum für moderne Kunst NÖ, St. Pölten
2006 ÖSTERREICH 1900-2000, Sammlung Essl, Klosterneuburg
NEW CHOICE, Nova Sin, Praga
2005 CROSSOVER 2, Künstlerhaus Klagenfurt, in Zusammenarbeit mit Mira Narobe
1999/2000 SOZIALMASCHINE GELD, Centrum für Gegenwartskunst, Linz

www.michaelkos.net