Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Janet Morton


Lončnica iz tvida, 2002 (tvid, nit, gospodinjski aparat)
Stepalnik iz tvida, 2002 (tvid, nit, gospodinjski aparat)
+
Čipka Tree, 2007 (kosi bombažnih čipk)
(izven galerije)

Nit je eden temeljnih materialov, ki jih Janet Morton uporablja v svojih umetniških kreacijah, v katerih se kot tekstilna umetnica poslužuje t. i. mehkih materialov; denimo blaga, volne, niti itd. Iztočnica za umetniška dela Mortonove so nemalokrat iz gospodinjstev znani materiali in objekti (Lončnica iz tvida/Tweed plant in Stepalnik iz tvida/Tweed eggbeaters), ki asociirajo udobje, domačnost in tradicijo. V igrivih in kritičnih umetniških izjavah Mortonova namenja še posebno pozornost sodobni percepciji tradicije, kar materializira v transformiranih uporabnih in okrasnih objektih iz naših domovanj in postavljanjem le-teh v nove kontekste. Instalacija Čipka Tree, izvedena v Christovskem stilu, je postavljena v javni prostor z namenom, da se čim širše občinstvo prevpraša (prevprašuje) o vlogi tradicionalnih objektov. Čipka Tree s svojim romantičnim izgledom, ki asociira tudi toplino domov naših babic, presprašuje pomen in
vrednost ročnih del, do katerih smo v tehnologiziranem sodobnem času kar nekako izgubili odnos. Dejstvo je, da čipke niso več trend sodobno opremljenega stanovanja, a so kot delo naših prednic, povrhu vsega so nemalokrat izvedeni tudi v nacionalno-tradicionalnih vzorcih,
del naših individualnih kulturnih identitet. Delo iz čipk, ki v svojih formah aludira cvetje in
radost, je tako pravzaprav poklon rokodelstvu. Sicer pa je slovensko-angleška sintagma tudi oseben poklon umetnice tistim Slovenjgrajčanom, ki so se med postavljanjem pogovarjali z
njo o vlogi ročnih del v sodobnem času ali pa ji vzneseno pripovedovali o njihovih izkušnjah s prtički iz čipk. (M. Š.)


Rojena leta 1963 v Torontu, Ontario. Diplomirala je iz vizualnih umetnosti na Univerzi York in pričela razstavljati leta 1988, mednarodno od leta 1992 dalje. Za svoje delo je prejela številne nagrade (“Best Exhibition Award” - The Ontario Association of Art Galleries, nagrado za delo COZY - v pletenino oblečena hiša, Ward’s Island, in leta 2004 nagrado “Best Multi-Dimensional Exhibition”).

Samostojne razstave (izbor) / Solo exhibitions (selection):


2008 Toque, Atrium of Cambridge Galleries, Cambridge
2006 Thrive By, Richmond Art Gallery, Richmond
2005 RECAP, Canada Quay, Harbourfront Centre, Toronto
2004 Femmebomb, School of Human Ecology Building, UW-Madison
2000 wool work, Textile Museum of Canada, Toronto

Skupinske razstave (izbor) / Group exhibitions (selection):

2007 Embracing Winter, The Warehouse Gallery, Syracuse, New York
Wilderness Acts, Eye Level Gallery, Halifax
Strikknikk, West Norway Museum of Art and Craft, Bergen; Oslo; Arendal
2005 Knit 2 together, Craft Council Gallery, London; ter drugod v Angliji in Walesu
2004 Art in the Garden, Michigan Ave., Chicago outdoor installation, Chicago
zooarts Festival, Metro Toronto Zoo, Toronto

http://ccca.ca/artists/artist_info.html?languagePref=en&link_id=5793&artist=Janet+Morton