Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Alen Ožbolt


Mesečnik (tretji človek) I, 1996, postavitev na stopnišču (šivani vzglavniki)
Spanje/sanje, 1996 (šivana vzglavnika)
Šivanje, I.-II., 2001 (nit, filc, okvirji)

V izbranih in na razstavi Nit pokazanih delih je nit v delu Alena Ožbolta prisotna kot risarsko in slikarsko sredstvo (naslova obeh del – dodati), a tudi le kot sredstvo pri zaključevanju vizualne pozicije, ki se odlikuje z elementom aktivne vključitve gledalca v samo delo. Sicer uporablja Ožbolt v svojem umetniškem ustvarjanju vrsto različnih materialov, ki so prav na temelju njihovih materialnih lastnosti vzpostavljeni v izjavo, ki se dotika izrazito nematerialnih fenomenov. Njegova dela so torej likovna sporočila, ki izrazito čutno in subtilno odslikujejo človekova občutja – v izboru za slovenjegraško razstavo gre zlasti v delu Mesečnik (tretji človek)I. za občutja povezana z nezavedno negotovostjo, s kakršno se pogosto srečujemo na relaciji med realnostjo in našimi fantazmami sanjskega sveta. Delo priča o dvomih, s katerimi
se sooča posameznik pri spoznavanju sveta in sebe. Gre za prespraševanja, ki vodijo preko čutenja in razmišljanja k vzpostavljanju kriterijev, na temelju katerih vrednotimo in se odločamo, kar se rezultira v bolj ali manj trdnih izjavah in pozicijah. V delu Alena Ožbolta se prepravševanje in negotovost navezuje na dve sferi; ena je primarno umetnikova, druga pa se vzpostavi z instalacijo dela v galerijski prostor, v katerem je predstavljen fenomen sodobne vizualne produkcije, ki ob izhodu iz dvorane – kakor je Ožboltova instalacija nameščena in ki v svoji biti producira občutke neugodja ter negotovosti –, želi v sledi povedanega napeljati obiskovalca razstave k vnovičnemu ovrednotenju lastne percepcije videnega in občutenega ter
k izoblikovanju trdne pozicije, ki se kaže kot pogoj za uspešen nadaljnji korak. (M. Š.)


Rojen leta 1966 na Ptuju. Izobraževal se je na Akademijah za likovno umetnost v Zagrebu in Ljubljani ter se izpopolnjeval na San Francisco Art Institute. Med letoma 1984 in 1995 delal v skupini Veš slikar svoj dolg (VSSD). Od leta 1996 dela samostojno. Realiziral je številne raznovrstne projekte in razstave doma in po svetu, prejel je različne umetniške štipendije (Fulbright, SCCA) in obiskal več “Artist in Residence” (StudioProgram, ArtsLink) programov. Živi in dela v Ljubljani.

Samostojne razstave (izbor):

2003 Odprto zaprto, Galerija Miklova hiša, Ribnica
2002 Rob, Igra solz, Dvoje, Še, Moderna Galerija, Ljubljana
2001 Sejalec/1.000.000., Galerija Kapelica, Ljubljana
2000 Rob, Galerija Miroslav Kraljevič, Zagreb
1999 Introspektiva, Galerija sodobne umetnosti, Celje
1998 Prej in potem, Galerija Equrna, Ljubljana
1996 Mesečnik.Tretji človek. (mehka postavitev), Informacijsko središče, Moderna galerija, Ljubljana
1995 XLVI. Beneški bienale, Slovenski paviljon; Benetke
1994 V.S.S.D. (pet prostorskih slik), Chapter Gallery, Cardiff

Skupinske razstave (izbor):

2004 Umetnost 85/95, Moderna galerija, Ljubljana
2001 Revizije. Slika 70 + 90/Revision, Galerija P74, Ljubljana
1999 Aspekte/Positionen. 50 Jahre Kunst aus Mitteleuropa 1949-1999, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig, Dunaj
1995 6. Trienale der Klein Plastik, Stuttgart
P.A.R.A.S.I.T.E. Collection (October, November), Museum Mucharnoc, Budimpešta
Das Urwortmuseum, ACC-Gallery, Weimar
1993 Pogled v oči, Aperto, Beneški bienale, Benetke

www.alenozbolt.si