Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Barbara Caveng


»k.o.«, Hommage Margaret Atwood, 2003 (dvojna postelja, blazina, nočni svetilki, rdeča nit)
Last: Sammlung Soziale Künstlerförderung Berlin

Ročno zašita nit je v instalaciji z naslovom k.o. – Hommage Margaret Atwood pomenljiva na materialni in številnih simbolnih ravneh. Nit je nadomestila klasične materiale, kot je, denimo žlahtna oljna barva. S šivano nitjo je izrisana risba in izpisano besedilo. Nit kot material, ki že stoletja pritiče ženski in njeni ustvarjalnosti, ima v delu Cavengove močno simbolno sporočilo – navsezadnje je delo metafora nežne in ranljive ženske duše, ki zmeraj znova najde zagon in smisel v še tako boleči situaciji kot je razhajanje z ljubljeno osebo, ki je izpovedno jedro instalacije. Rdeča barva simbolizira ljubezen, a tudi bolečino. In bolečina je zamrznjena v vsakem posameznem vbodu šivanke. Cavengova se izraža s plejado simbolov; postelja kot intimno področje vsakega posameznika, madeži na vzmetnici pričajo o strasti odnosa in so spomenik la petite mort. Simbolna govorica objektov in detajlov je podkrepljena z izpovednostjo verbalnega zapisa, ki vzpostavlja vez med literaturo in vizualno umetnostjo. »Divorce is like an amputation, you survive, but there is less of you,« se zaključi všito besedilo, ki si ga je avtorica izposodila pri priznani kanadski pisateljici, pesnici, literarni kritičarki, femninstki in aktivistki Margaret Atwood, ter ga za slovenjegraško razstavo podkrepila z na steno zašito mislijo »if hurts, invent an other pain,« ki s svojo ironičnostjo naliva čistega vina in zgodbo zapuščene in zavržene ženske nepatetično in okrepljeno pripravi na nov začetek. Življenje je nepredvidljivo in nemalokrat paradoksalno. Tudi zato je avtorica naslovila delo s kratico k.o. – s skrajšanko boksarskega termina knokout. (M.Š.)


Rojena 1963 v Zürichu, Švica. Od 1982 do 1986 je študirala na Visoki šoli za glasbo in upodobljajoče umetnosti v Gradcu, Avstrija. Od leta 1994 deluje kot neodvisna vizualna umetnica. Leta 2003 je prejela nagrado H.W. & J.HECTOR, Kunsthalle Mannheim, 2002 nagrado mesta Limburga, leto poprej pa prvo nagrado fundacije Rainer-Wild, Heidelberg. Njena dela so mdr. zastopana v Reykjavik Art Museum in fundaciji Centro Ordóñez-Falcón de Fotografía-COFF v San Sebastianu. Živi in dela v Berlinu.

Samostojne razstave (izbor):

2006 A.R.M - All Recycled Material, phase III - alles im eimer, Galerie Blickensdorff, Berlin
2005 A.R.M - All Recycled Material, phase I : A.R.M – musterwohnung, Angermünderstrasse 1, Berlin
2004 READY NOW, DNA Galerie, Berlin
2002 I HAVE A DREAM – ICH HABE EINEN TRAUM, DNA Galerie, Berlin
2000 waltigt...wald, Kunstetage dock4, Kassel

Skupinske razstave (izbor):

2006 RE-VISIONEN, Kunstsammlungen der Stadt Limburg
Deathpenaltyartshow, Justice for All? Artists Reflect on the Death Penalty, Gallery Lombardi, Austin
2005 ŽIVETI - 2LIVE, international photographic exhibition, Koroška Gallery of Fine Arts,
Slovenj Gradec
READY NOW, Moderna Museet, Stockholm, and kunsterners Hus Oslo im Rahmen von DETOX, http://www.detox.no
A.R.M zu Gast im Musterhaus, phase II: ein angebot zum schlafen Martin-Gropius-Bau, Berlin
2004 READY NOW, Kunsthalle Bergen; Telemarket Galerie Nottodden; Soerlandets Kunstmuseum Kristiansand
H.W. & J.HECTOR – Kunstpreis der Kunsthalle Mannheim, Mannheim
2001 Execution and Extermination, Art Museum, Akurery

www.caveng.net