Barbara Caveng
»k.o.«, Hommage Margaret Atwood, 2003 (dvojna postelja, blazina,
nočni svetilki, rdeča nit)
Last: Sammlung Soziale Künstlerförderung Berlin
Ročno zašita nit je v instalaciji
z naslovom k.o. – Hommage Margaret Atwood pomenljiva
na materialni in številnih simbolnih ravneh. Nit je nadomestila
klasične materiale, kot je, denimo žlahtna oljna barva. S šivano
nitjo je izrisana risba in izpisano besedilo. Nit kot material,
ki že stoletja pritiče ženski in njeni ustvarjalnosti, ima v
delu Cavengove močno simbolno sporočilo – navsezadnje je delo
metafora nežne in ranljive ženske duše, ki zmeraj znova najde
zagon in smisel v še tako boleči situaciji kot je razhajanje
z ljubljeno osebo, ki je izpovedno jedro instalacije. Rdeča
barva simbolizira ljubezen, a tudi bolečino. In bolečina je
zamrznjena v vsakem posameznem vbodu šivanke. Cavengova se izraža
s plejado simbolov; postelja kot intimno področje vsakega posameznika,
madeži na vzmetnici pričajo o strasti odnosa in so spomenik
la petite mort. Simbolna govorica objektov in detajlov je podkrepljena
z izpovednostjo verbalnega zapisa, ki vzpostavlja vez med literaturo
in vizualno umetnostjo. »Divorce is like an amputation,
you survive, but there is less of you,« se zaključi všito
besedilo, ki si ga je avtorica izposodila pri priznani kanadski
pisateljici, pesnici, literarni kritičarki, femninstki in aktivistki
Margaret Atwood, ter ga za slovenjegraško razstavo podkrepila
z na steno zašito mislijo »if hurts, invent an other pain,«
ki s svojo ironičnostjo naliva čistega vina in zgodbo zapuščene
in zavržene ženske nepatetično in okrepljeno pripravi na nov
začetek. Življenje je nepredvidljivo in nemalokrat paradoksalno.
Tudi zato je avtorica naslovila delo s kratico k.o. – s skrajšanko
boksarskega termina knokout. (M.Š.)
Rojena 1963 v Zürichu, Švica.
Od 1982 do 1986 je študirala na Visoki šoli za glasbo in upodobljajoče
umetnosti v Gradcu, Avstrija. Od leta 1994 deluje kot neodvisna
vizualna umetnica. Leta 2003 je prejela nagrado H.W. & J.HECTOR,
Kunsthalle Mannheim, 2002 nagrado mesta Limburga, leto poprej
pa prvo nagrado fundacije Rainer-Wild, Heidelberg. Njena dela
so mdr. zastopana v Reykjavik Art Museum in fundaciji Centro
Ordóñez-Falcón de Fotografía-COFF v San Sebastianu. Živi in
dela v Berlinu.
Samostojne razstave (izbor):
2006
A.R.M - All Recycled Material,
phase III - alles im eimer, Galerie Blickensdorff, Berlin
2005 A.R.M
- All Recycled Material, phase I : A.R.M – musterwohnung,
Angermünderstrasse 1, Berlin
2004 READY
NOW, DNA Galerie, Berlin
2002 I
HAVE A DREAM – ICH HABE EINEN TRAUM, DNA Galerie, Berlin
2000 waltigt...wald,
Kunstetage dock4, Kassel
Skupinske razstave (izbor):
2006
RE-VISIONEN,
Kunstsammlungen der Stadt Limburg
Deathpenaltyartshow, Justice
for All? Artists Reflect on the Death Penalty,
Gallery Lombardi, Austin
2005
ŽIVETI - 2LIVE, international
photographic exhibition, Koroška
Gallery of Fine Arts,
Slovenj Gradec
READY NOW,
Moderna Museet, Stockholm, and kunsterners Hus Oslo im Rahmen
von DETOX, http://www.detox.no
A.R.M zu Gast im Musterhaus,
phase II: ein angebot zum schlafen Martin-Gropius-Bau,
Berlin
2004
READY NOW,
Kunsthalle Bergen; Telemarket Galerie Nottodden; Soerlandets
Kunstmuseum Kristiansand
H.W. & J.HECTOR – Kunstpreis
der Kunsthalle Mannheim, Mannheim
2001
Execution and Extermination,
Art Museum, Akurery
www.caveng.net