Kurator: Maja Škerbot
Kustosinja asistentka: Aleksandra Rošer

18. 5. - 7. 10. 2007

Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec
Koroška Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec
50 let / years

 

 



ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO



Tania Candiani


Vzmetnične mantre – iz projekta Začasni ateljeji, 2007 (detajl)
(prevleke, vzmetnica, nit, poliuretan, obleka, baloni)

Delo z naslovom Matresses Mantras je poklon življenju. Življenju, ki je polno absurdov, o
katerih Candianijeva spregovori z visoko stopnjo ironije. Konkretno je poklon plejadi občutij, ki jih doživlja ženska v »velikem« razvojnem ciklu, ko postaja ženska, pri čemer se kasneje, ko kot ženska že živi, nemalokrat pojavljajo taista občutja kot manjši cikli vnovič in znova. Govora je seveda o občutjih, ki so kakopak vezani na intimne odnose in doživljanja. V instalaciji, ki je torej poklon ženskam in življenju, je umetnica ustvarila imaginarno žensko, ki jo je slutiti, sedečo ob šivalnem stroju. Igla je še vroča in kot mantra ironično izpisuje besedico »hvala« – v ljubeče vroči rdeči barvi. Instalacija je nabita s simbolnimi sporočili. Nit kot tradicionalni material gospodinjskih praks v delu Candianijeve pripoveduje o tradicionalni vlogi ženske (delovna gospodinja, skrbna žena in mati), hkrati pa napeljuje k razmišljanjem o uporabi niti kot o suverenem materialu sodobnih praks vizualne umetnosti. »Slikarska platna« so vzmetnice, ki so praviloma mantrično zašite. Nitke se abstraktno prepletajo, visijo različnih dolžin na vse strani. Na eni strani simbolizirajo naša življenja, na drugi strani spominjajo na abstraktno slikarsko potezo. Vračanje k simbolom: Candijanijeva v svojem delu v vizualnem jeziku spregovori o občutjih, ki so povezana s strahovi ženske pred neznanim, s krhkostjo, rahločutnostjo. Nadalje gre za žensko poželjivost in zapeljivost, gre tudi za trpljenje, ki ga avtorica kot izjavo izveze na napihnjene balone: »Pain is a sofistication of pleasure.« Gre enostavno za žensko, ki se v svoji vdanosti in požrtvovalnosti dejansko približa liku Brezmadežne (La Immaculada Concepcion), kot je Candianijeva ironično izšila eno izmed vzmetnic. (M. Š.)


Rojena leta 1974 v Mexico City, Mehiki. Prekinila študij literature in se posvetila kreiranju vizualne umetnosti. Pripravlja samostojne razstave in razstavlja na številnih skupinskih tako doma kot na tujem - Casa de la Cultura v Tijuani, Yerbabuena Center for the Arts v San Francisco, Instituto Cultural de México, Washington, D.C., Los Angeles Municipal Art Gallery, Museum of of Contemporary Art. La Jolla v Kanadi, Nacional Center for Contemporary Art, itd. Živi in dela v Tijuani in Mexico Cityju.


Samostojne razstave (izbor):


2005 Mattresses, Kunsthaus, Miami
Tania Candiani. Selected Works, David Zapf Gallery, San Diego
2004 Gorge / Gorgeous, Movimiento de Arte Contemporáneo de Latino America-MACLA, San Jose
Protección Familiar, Festival Internacional Cervantino, Kunsthaus, Santa Fe; San Miguel de Allende, Guanajuato
2002 Cerca Series: Tania Candiani at MCA, Museum of Contemporary Art, San Diego
Gordas, Museo de la Ciudad, Querétaro
2001 Galería de Arte Moderno, Culiacán
1999 De Cerca, El Lugar del Nopal, Tijuana
1998 Las bases moleculares de la vida, Ensenada

Skupinske razstave (izbor):

2007 Behind the Dream.Contemporary Mexican Photography, Nacional Center for Contemporary Art, Moskva; Ivanovo Art Museum for Interregional Projects, Ivanovo
Sister Cities Testing Boundaries Exhibition, El Paso Museum of Art, El Paso
Art for Art's Shake, Palazzo Zambeccari, Bologna
Nuevo Arte: Colección Tequila Don Julio, New World Museum, Houston ; White Box, New York; Aldo Castillo Gallery, Chicago; LACE, Contemporary Art Exhibitions, Los Angeles
2006 Plataforma, La Constancia, Intervenciones, Puebla
Transactions: Contemporary Latin American and Latino Art, Museum of of Contemporary Art, La Jolla
Tijuana Crude, Los Angeles Municipal Art Gallery, Los Angeles
Strange New World: Art and Design from Tijuana, Museum of Contemporary Art, La Jolla; Cultural Institute of Mexico, Washington, D.C.

www.taniacandiani.com