|
ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO
|
Zuzanna Janin
Varnostne službe. Odpočijmo si, 2005
(pena, oblačila)
V delu z naslovom Varnostne
službe. Odpočijmo si. je nit uporabljena
kot sredstvo pri kreaciji umetniškega dela. Vidna je kot šiv,
ki poveže oblačila javnih delavcev v tkanino. S tem, ko tkanina
ovije ali takorekoč obleče tri blazine, ki so v prostoru poljubno
razporejene, dobi delo uporabno vrednost. Esenca sedežne garniture,
ki sicer napeljuje k percipiranju treh objektov s kriteriji izdelkov
designa, je v delu Varnostne
službe. Odpočijmo si. uporabljena
zavestno, in sicer v stilu pluralističnih strategij sodobne umetnostne
produkcije – konkretno kot igra. Umetniško delo Janinove je do
obiskovalca prijazno. Nudi mu možnost počitka. Počitka tako na
fizični kot na mentalni ravni. Ni nevmesno omeniti, da vsak razstavni
prostor zahteva kotiček,
ki nudi možnost introvercije. Delo je v okviru celotne razstave
prav takšen otok. A vendar je primarni cilj instalacije napotiti
obiskovalca k razmišljanju o vsebinski plati dela. Oblačila
čistilcev (zunanjih) javnih prostorov, pripadnikov prve pomoči
in sploh zaščitni jopiči, ki so kot paket ozaljšani s petljo traku,
napovedujejo omejeno področje gibanja. Delo ozavešča gledalca
o požrtvovalnem delu tistih, ki so zaposleni v omenjenih sektorjih.
Mar niso prav posamezniki
teh sektorjev, denimo, v času terorističnega napada 11. 9. žrtvovali
svojega zdravja, nemalokateri tudi svoja življenja? Udobna skulpturalna
postavitev je spomenik vsem požrtvovalnim posameznikom, na katere
se po koncu »katastrof« prepogosto tako rado pozabi. (M. Š.)
Rojena leta 1964 v Varšavi, Poljska.
Zaključila študij na Likovni akademiji v Varšavi. V svojih številnih
vizualnih pozicijah se poslužuje različnih medijev – od performansa,
fotografije, videa, multimedijskega kiparstva in instalacij ter
umetniških akcij. Njeno delo je bilo pokazano na več kot 150 skupinskih
in samostojnih razstavah širom sveta. Sodelovala je na bienalih
v Istambulu (1992), v Sydneyu (1993), Sonsbeeku (1993) in v Liverpoolu
(1998). Je ena od treh vodij varšavske galerije Lokal_30. Živi
in dela v Varšavi.
Samostojne razstave (izbor):
2003 Bez
tytułu, Galerija Foksal, Varšava
2002 ILoveYouToo/JaCiebieTeż,
BWA, Jelenia Góra; Instytut Polski, Pariz (Mois de la photo 2002).
2001 IloveYouToo,
Galerija Zachęta, Varšava; Galerija Kronika, Bytom; Galerija Bunkier
Sztuki, Krakov
2000 Homefuckingiskillingprostitution,
A.v. Scholz Galerie, Berlin
1999 Co
za piekło, co za raj, cd., Centrum Sztuki Współczesnej,
Varšava
1997 Touch
Me, A.v. Scholz Galerie, Berlin
Skupinske razstave (izbor):
2003 Videodrom,
Croatian TV Program of Film and Video Art, Zagreb
2002
Vom Monument zum Markt,
Kunstahalle Wien, Dunaj
2001
In between. Art from Poland
1945-2000, Chicago Cultural Center,
Chicago
2000
L’autre moitie de l’Europe,
Jeu de Paume, Pariz
1999
Trace,
The Liverpool Biennial, Liverpool.
www.janin.art.pl/polski/index_pl.htm
|