|
FILOZOFIJA ZA OTROKE
- je triletni predmet, ki se ga lahko poučuje tudi eno ali dve leti
- ena ura tedensko
- obravnavanje filozofskih problemov brez tradicionalne terminologije
- vsako leto se uporablja druga čitanka z zgodbami iz življenja otrok
(vodeni dialog in diskusija)
- pouk zasnovan kot filozofsko raziskovanje
(učenec mišljenje razvija ob vsebinah v čitankah)
CILJI
- filozofsko raziskovanje etičnih, socialnih in spoznavnih pojmov
(prevedenih v otroški jezik)
- razvijanje avtonomnega, kritičnega in refleksivnega mišljenja
- razvijanje domišljije in kreativnosti
- razvijanje kulture dialoga
- razvijanje miselnih spretnosti
KRITIČNO MIŠLJENJE – 7. r.
Razvoj kritičnega mišljenja:
-
pojem resnice, resnične in neresnične sodbe
-
odpravljanje praznoverja, stereotipov
-
utemeljevanje s stališči
-
značilnosti sklepanj, stališč, protislovij
-
različnost kultur, razumevanje drugačnosti
-
odnosi z drugimi, samospoštovanje, medsebojno poslušanje
ETIČNA RAZISKOVANJA – 8. r.
Pouk izhaja se iz izkušenj učencev in situacij (že uporabljajo moralno presojanje):
-
različni pomeni besede prav, pravica
-
razlikovanje med pojmoma pravica – dolžnost
-
vrednotenje svobode, razvrščanje vrednot
-
razpravljanje o poštenosti, poslušnosti, prijateljstvu
JAZ IN DRUGI – 9. r.
Temeljna načela življenja v družbi:
|