Za učence > Izbirni predmeti > Filozofija za otroke

Izbirni predmeti

FILOZOFIJA ZA OTROKE

- je triletni predmet, ki se ga lahko poučuje tudi eno ali dve leti
- ena ura tedensko
- obravnavanje filozofskih problemov brez tradicionalne terminologije
- vsako leto se uporablja druga čitanka z zgodbami iz življenja otrok
  (vodeni dialog in diskusija)
- pouk zasnovan kot filozofsko raziskovanje
  (učenec mišljenje razvija ob vsebinah v čitankah)

CILJI

- filozofsko raziskovanje etičnih, socialnih in spoznavnih pojmov
  (prevedenih v otroški jezik)
- razvijanje avtonomnega, kritičnega in refleksivnega mišljenja
- razvijanje domišljije in kreativnosti
- razvijanje kulture dialoga
- razvijanje miselnih spretnosti

KRITIČNO MIŠLJENJE – 7. r.

Razvoj kritičnega mišljenja:

  • pojem resnice, resnične in neresnične sodbe

  • odpravljanje praznoverja, stereotipov

  • utemeljevanje s stališči

  • značilnosti sklepanj, stališč, protislovij

  • različnost kultur, razumevanje drugačnosti

  • odnosi z drugimi, samospoštovanje, medsebojno poslušanje

ETIČNA RAZISKOVANJA – 8. r. 

Pouk izhaja se iz izkušenj učencev in situacij (že uporabljajo moralno presojanje):

  • različni pomeni besede prav, pravica

  • razlikovanje med pojmoma pravica – dolžnost

  • vrednotenje svobode, razvrščanje vrednot

  • razpravljanje o poštenosti, poslušnosti, prijateljstvu

 JAZ IN DRUGI – 9. r. 

Temeljna načela življenja v družbi:

  • socialni odnosi

  • pomen zakonov (raziskovanje “kar ni prepovedano, je dovoljeno”)

  • razprave o pravičnosti

  • odnos pravičnost – svoboda