Tehniške vsebine pri predmetu NIT v 4.b

Natisni
Objavljeno Torek, 13 Maj 2008

ČETRTOŠOLCI O TEHNIČNIH VSEBINAH PRI PREDMETU
NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

Uspešno učenje je tisto, ki izhaja iz potreb učencev in je povezano z njihovimi izkušnjami. Učenci naravo in tehniko pri pouku izkustveno doživljajo.
Cilje iz področja tehnike, ki jih dosegajo učenci, so uresničljivi predvsem s praktičnim delom. TEHNIŠKI DNEVI so v 4. razredu zelo zanimivi. Namenjeni so predvsem spoznavanju in obdelovanju različnih gradiv, kot so papirna gradiva, les, tanka žica in pločevina, umetne snovi,.. Učenci torej izdelujejo predmete, kjer spoznajo gradiva, orodja in obdelovalne postopke. Naučijo si urediti delovno mesto in zraven čim bolj poskrbeti za varnost pri delu. V veliko pomoč nam je ŠKATLA Z GRADIVI, ki jo učenci kupijo na začetku šolskega leta. V njej je zbrano vso gradivo za vse tehniške izdelke v 4. razredu pri NIT, ki jih porabimo pri izdelovanju predmetov.
Tehniški dan traja 5 šolskih ur – od priprave delovnega mesta – na katerem je zloženo ORODJE (desno), GRADIVO (levo), NAČRT (pred nami) in vse do pospravljanja.
Pri izvajanju pouka je učitelj organizator dela, učenci pa izvajajo aktivnosti. Pri delu si med seboj pomagamo (tudi učitelj), ko učenci sami ne znajo ali ne zmorejo naprej. Učitelj uporablja orodja DOSLEDNO po pravilih varnega dela in to zahteva tudi od učencev.
Pred koncem dneva vse izdelane predmete preizkusimo, jih popravimo, vrednotimo in seveda damo na razstavo.

V 4.b razredu smo izvedli 4 celodnevne tehniške dneve, kjer smo izdelali :
* ŠKATLA IZ LESA
* VOZILO S POGONOM NA GUMO
* VODNO KOLO
* SVETILNIK

V sklopu predmeta NIT smo izdelali tudi Hišico iz kartona, Naselje in vozila iz lego gradnikov, Papirnato kačo in Kompas.





MISLI UČENCEV ob zaključku dneva:
- Ko sem si prvič ogledoval sliko končane lesene škatle sem mislil, da bo to mačji kašelj. Ugotovil sem, da je govoriti lažje kot pa narediti. LAN
-
Mislila sem, da škatle ne bom mogla sestaviti, a sem jo na koncu vseeno. Bilo je hrupno. Mogla sem več žebljev vzeti iz lesa, ker so se upognili. Delali smo 5 ur in imeli smo se lepo. Na koncu sem še okrasila leseno škatlo in moj izdelek mi je všeč. NEJA
-
Ko smo začeli delati leseno škatlo je bilo lepo. Začela sem zabijati, vendar mi ni šlo, zato mi je pomagala učiteljica – tako, da sva s skupnimi močmi naredili moj prvi izdelek. VITA
-
Imel sem se zelo lepo, saj je bilo tudi zabavno. Škoda, da je zelo hitro minilo. Nisem bil pozoren na navodila, zato mi na začetku ni šlo. Sedaj vem, da moram najprej prebrati navodila za delo. Znam uporabljati orodja za obdelavo lesa in narediti izdelek iz lesa. SANDI
-
Meni je bil ta dan zelo všeč in zabaven. Najbolj zanimivo mi je bilo žaganje letvic v jeralnici in zabijanje žebljička. Moje vozilo s pogonom na gumo je peljalo zelo hitro, saj je prevozilo najdaljšo razdaljo na tekmovanju. TIA
-
Tehniški dan je bil lep in poučen- želim si več takih dni v šoli. Na začetku sem mislila, da iz avta ne bo nič. Na koncu se je moj avto kar hitro peljal in s svojim delom sem bila zadovoljna. URŠKA
-
Pri delu sem zelo užival. In to je bil svetovni uspešek, ker mi je prvič v življenju šlo vse kot po maslu. Bilo je zelo hrupno – pa tudi boleče. Sandi se je namreč urezal v prst. Bilo je super! LAN
-
Naredil sem vodno kolo. Med delom je bilo napeto, saj sem se malo urezal v prst. Sedaj vem obdelovati žico. Več vem o pretakanju snovi, ko smo preizkušali vodna kolesa. Glavno je, da smo se vsi nekaj naučili in se imeli lepo. SANDI
-
Danes sem se počutil zelo dobro. Zdaj vem boljše zabijati žeblje in lepiti les. Znam pa tudi boljše brati navodila za delo. Bil sem srečen, da mi je izdelek uspel. Dan je bil zanimiv in je tudi hitro minil. Ne vem, kaj bi naj na svojem izdelku spremenil. Moj izdelek mi je zelo všeč. ŽAK
-
Sprva nisem vedel, kako moram izrezati stiropor. Učiteljica mi je pokazala in potem je počasi šlo. Potem je nastopil najtežji del. Dve žici sem moral enako prepogniti za nosilce vodnega kolesa. Učiteljica je bila zelo prijazna in je lepo pomagala, če smo potrebovali pomoč. S svojim izdelkom sem bil zadovoljen. NINO
-
Mislil sem, da mi ne bo uspelo, pa sem izdelek vseeno s težavo dokončal. Izdelovati vodno kolo je zelo zanimivo, težko, vendar lepo. Med delom nas je prišel pogledat tudi učitelj Bojan, ki uči tehniko. PREDRAG
-
Najprej sem mislila, da je zelo lahko, vendar ni bilo. Zelo težko mi je šlo od rok. Sandi se je urezal, nato mu je učiteljica povila prst s hanzaplastom (obliž). Bilo je naporno, glasno, na koncu pa lepo. PATRICIJA
-
Ta dan mi je bil najboljši dan med vsemi. Delali smo s šili in olfa nožki. Delo je bilo nevarno za naše prstke. Naučil sem se ravnati s temi orodji. Medsebojno smo si ponujali pomoč. Naredil sem vodno kolo. LUKA
-
Na začetku sem mislila, da mi ne bo uspelo. Potem sem se počutila kot angel – vse je bilo zelo lahko, razen upogibanja žic. DOMENICA
-
Drugi TD mi je bil bolj všeč kot prvi. Izdelal sem vozilo s katerim smo na koncu tekmovali, kateri se dalje odpelje. S svojim izdelkom sem bil zadovoljen. TADEJ
-
Bilo je naporno, zabavno, preveč samostojno, boleče, cvekavo, preprosto. Do konca sem morala veliko delati, da sem naredila končni izdelek, ki mi je bil všeč. ZORANA
-
Elektrika me zelo zanima, zato sem komaj čakal dan, ko bomo izdelali svetilnik. Izdelava ni bila lahka. Sestaviti smo morali električni krog s stikalom. Uporabil sem tulec, žice, žarnico in ploščato baterijo. Med seboj smo si pomagali in končno je tudi moja žarnica zasvetila. Dan je bil čudovit. BINE


PRED izdelavo
SVETILNIKA je prišel na obisk v šolo na naše povabilo Ninov oče g. Dotto in nas kar se da na preprost način popeljal v SVET ELEKTRIKE. Predstavil nam je svoj poklic, ki je zelo odgovoren in nevaren. Z njim smo ponovili vse, kar smo se o elektriki pogovarjali in praktično preizkušali v šoli in na naravoslovnem tednu v domu LIPA v Črmošnjicah.

Zelo zanimiv je bil tudi ogled TRANSFORMATORSKE POSTAJE ob severni steni šolske telovadnice.Za vse prikazano (tudi notranjost) in predstavljeno se Ninovemu očetu zahvaljujemo.




Ob naslednjem obisku nam je g. Dotto popestril še delo pri predmetu DRUŽBA. Povedal nam je, kako je njegov poklic povezan tudi z risanjem različnih kart, zemljevidov – o zmanjšanih merilih, o različnih napravah (GPS), ki pod zemljo poiščejo npr. električno žico oz. kabel.



Več fotografij najdete v galeriji.

BILO JE PESTRO, POUČNO IN ZANIMIVO – HVALA!

Učenci 4.b razreda in učiteljica Suzana Juteršnik
Copyright 2013, Osnovna šola III Murska Sobota
Piškotki - Izjava o varovanju osebnih podatkov - preberi več...
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free