Projekt Učimo se sreče v 1. in 2.r. PB

Natisni
Objavljeno Ponedeljek, 10 December 2007


V oddelkih 1. in 2. razreda podaljšanega bivanja izvajamo, od meseca novembra do meseca maja, projekt »Učimo se sreče«. Ker je pomembna naloga tega projekta tudi tesno sodelovanje s starši, smo vzgojiteljice v teh oddelkih podaljšanega bivanja pripravile »Delavnice sreče« za starše.

Nosilci projekta:
Suzana Varga (vodja projekta)
Ingrid Hari
Milena Vigali
Marija Veren

Trajanje projekta: od konca novembra do konca maja

Strokovna spremljevalka projekta: ga. ravnateljica Angela Novak

Drugi spremljevalci projekta: razredniki, šolska svetovalna služba

15. novembra 2007, smo se zbrali na srečanju z naslednjo vsebino:

1. Predstavitev Glasserjeve teorije - Osnovne potrebe otrok, ki so gibalo vsakega vedenja

Uvodno pot v svet pozitivnega spreminjanja, pot jasnejših predstav o tem, kaj potrebujemo za srečo in kaj lahko zanjo naredimo, z bolj učinkovitim nadzorom nad lastnim življenjem in doumevanjem povezanosti med vedenjem za katerega se odločamo in mero srečnosti, ki jo okušamo, nam je s predavanjem predstavila vzgojiteljica Varga Suzana.

 

2. Predstavitev projekta, ki bo potekal v 1. in 2. razredu v oddelkih PB

CILJI PROJEKTA:
Otroke seznanimo s temeljnimi potrebami, ki jih bodo vodile do konca dni.
Seznanimo jih s specifičnimi podobami, ki jih razvijajo zato,da si z njimi tešijo te temeljne potrebe.
Naučimo jih prepoznavati njihove pozitivne in negativne signale.
Lahko jim dopovemo, da se sami odločajo, kako se bodo vedli, pa čeprav ne morejo neposredno nadzorovati tega, kako se počutijo.
Naučimo jih , da ima vsako vedenje svoje posledice- da sami ustvarjamo večino svojega ugodja in svojega trpljenja.
Lahko jih naučimo, kako naj si večajo izbiro, tako da bodo laže dobili tisto, kar potrebujejo.
Naučimo jih ,kako naj načrtujejo, kako naj organizirajo pahljačo svojih vedenj, zato da bodo dobili več tistega, kar želijo.
Lahko jih naučimo, da bodo odgovorni- da se bodo vedli tako, da bodo lahko tudi drugi otroci tešili svoje potrebe.
Lahko jih naučimo, kako naj se bolj približajo svojemu ustvarjalnemu jazu.

Skratka, lahko jih naučimo, KAKO NAJ BODO SREČNI!

Kakšne pa so praktične stopinje za doseganje tega cilja?

Skozi vsebine projekta nas bo vodila lutka MISLI, ki se bo ukvarjala s pojmi kontrolne teorije in pojasnjevala kakšen je pomen tega pojma v življenju malih otrok. Z lutko STORI pa bomo izvajali različne dejavnosti, ki ustrezajo starosti otrok, na način optimalnih možnosti urjenja v kontrolni teoriji in učenja, kako naj se odločajo za srečnost.

Načrt dela
mesec
MISLI
STORI
november
SPOZNAVAMO TEMELJNE POTREBE
* dogovor osnovnih pravilih glede izvajanja dejavnosti
* POTREBA PO LJUBEZNI (tisti, ki jih ljubimo)
december
SPOZNAVAMO TEMELJNE POTREBE
* POTREBA PO MOČI (reči, ki jih obvladamo)
* POTREBA PO SVOBODI
* POTREBA PO ZABAVI
januar
SIGNALI
(nadvse pomembna sporočila po katerih vemo ali si potrebe tešimo ali ne)
*Pozitivni signali
*Negativni signali - nesrečnost spoznam po...
februar
PREDSTAVE – PODOBE
(ljudje imamo vsak svoje predstave o načinih tešitve temeljnih potreb)
VEDENJE SESTOJI IZ...
(delovanja, mišljenja,
čutenja,”telovanja” oz. fiziologije)
* Ali imamo kaj, kar nas dela srečne?
* S čim smo se izkazali in kaj nam je to povedalo
* Kaj bi radi ( sanjarjenje)
* Kaj moramo narediti, da dobimo, kar si želimo
* Različne vrste vedenja: neučinkovita, obližna,
učinkovita
marec
RAVNOVESJE
(vse potrebe moramo tešiti uravnoteženo, drugače ne bomo srečni)
MOŽNOSTI
* Krog temeljnih potreb
* Vzdrževanje (pomoč da ugotovijo, kaj že imajo, in da se lahko urijo v vedenju, ki jim je doslej že prinašalo uspehe)
*za našo srečo je pomembno, če lahko izbiramo izmed mnogih možnosti)
marec
ZDAJ ZAČNITE DODAJATI SREČO
MEDSEBOJNI ODNOSI
(druge ljudi potrebujemo, da nam pomagajo tešiti naše potrebe)
*Stori pomaga narediti načrt
* Kar bi radi dodali... - dodamo nove dejavnosti,
možnosti in uravnotežimo krog temeljnih potreb
* Naučimo se povedati, kaj bi radi
april
ZAKAJ SE NE BI ZMENILI?
USTVARJALNOST
* Naša domiselnost ves čas ustvarja nova vedenja, ki si jih lahko izberemo v prizadevanjih, da bi bolj učinkovito reševali probleme in tešili svoje potrebe.
* Mirna urica (vsak otrok bi moral imeti vsak dan 30-60 minut tistega, čemur pravimo” mirna urica.” ; preživi ga naj tako, da se zabava sam ter tako črpa iz lastne ustvarjalnosti.
* Sanjarjenje, razmišljanje, pohajkovanje in celo “predenje časa”- vse to so sprejemljive dejavnosti
maj
ZAKLJUČEK PROJEKTA
* Evalvacija projekta
* Slavnostna podelitev diplom vsem udeležencem
projekta
* Razstava vseh dejavnosti projekta


3. ” Delavnice sreče”

  • TEMA 1. SKUPINE
Izdelava plakatov sličic PB:
- kakšne sličice imamo in kakšne sličice si želimo?



  • TEMA 2. SKUPINE

Motivacija, ki otroke vodi v odgovorno vedenje.
- vedenje, ki moti ( neodgovorno vedenje)
- odgovorno vedenje kakršnega bi si želeli
- Kaj lahko jaz, kot odrasli storim, da se vedenje izboljša?

  • TEMA 3. SKUPINE

Oblikovanje pravil z upoštevanjem DA pedagogike
Kako ukrepati ko se pravila kršijo?

 

  • TEMA 4.SKUPINE

Udeleženke se v skupinah pogovarjajo o NAGRADI, POHVALI IN KAZNI.

4. Poročanje po skupinah

Oboji (tako starši kot učitelji) smo imeli občutek, da so bile delavnice zelo uspešne. V sproščenem vzdušju smo si izmenjali izkušnje in se lotili tem, ki so ključnega pomena pri vzgoji otrok.

Copyright 2013, Osnovna šola III Murska Sobota
Piškotki - Izjava o varovanju osebnih podatkov - preberi več...
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free