Šolanje otrok, njihovo napredovanje, težave ali uspehe spremljata tudi strokovni delavki v šolski svetovalni službi. V sodelovanju s starši, učitelji in z vodstvom šole želita ustvarjati takšne pogoje, v katerih se bodo otroci čim bolje razvijali. Šolska svetovalna služba se tako z učenci, starši, učitelji in včasih drugimi strokovnjaki ne srečuje samo v težavnih situacijah, ampak aktivno sodeluje v uresničevanju ciljev sodobne šole.
Svetovalni delavki sta:
- šolska pedagoginja in učiteljica dodatne strokovne pomoči Tjaša Kranjc in
- šolska psihologinja in učiteljica dodatne strokovne pomoči Irena Jeretina.
Delujeta na različnih področjih pomoči in razvojno-preventivnih dejavnosti.
Psihologinja:
- vpis šolskih novincev,
- svetovanje in pomoč učencem in staršem, ko nastopijo čustvene, osebnostne ali socialne težave,
- pomoč in svetovanje učencem z vedenjskimi in disciplinskimi težavami ter svetovalno delo z njihovimi starši in učitelji,
- odkrivanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci.
Pedagoginja:
- pomoč učencem in staršem pri iskanju ustrezne izobraževalne in poklicne poti,
- svetovanje in pomoč učencem in staršem, ko nastopijo učne težave,
- iskanje in nudenje podpore ter pomoči družinam, kjer prihaja do socialno-ekonomskih stisk (regresiranje šolske prehrane in druge oblike pomoči).
Delo obeh svetovalnih delavk je vezano tudi izboljšanje kvalitete učenja in poučevanja, spremljanje vsakodnevnega življenja in dela v šoli ter načrtovanje in izvajanje preventivnih programov.
Z delom šolske svetovalne službe pa je tesno povezano tudi delo specialne pedagoginje Kristine Brcar in pedagoginje Lee Vodička , ki izvajata dodatno strokovno pomoč z učenci s težavami na področju učenja.
Ko presodite, da se je potrebno pogovoriti, pridite, pokličite ali stik navežite po elektronski pošti (predlagamo, da se zaradi delovne obveznosti obeh svetovalnih delavk, ki je vezana na učno delo z učenci, za srečanje vnaprej dogovorite). Tudi svojemu otroku lahko svetujete, da se z velikimi ali majhnimi zadregami v šolskem vsakdanu vedno lahko obrne na nas.
Da bo lažje, vam predstavljamo nekatere težave, s katerimi otroci prihajajo k nam in jih lahko uspešno rešimo samo, če jih poznamo. Na primer:
- bojim se v šolo, ker me izsiljujejo za denar,
- v razredu se slabo počutim, mislim, da me nihče ne mara,
- skrili so mi torbo,
- skrbi me za sošolko – mislim, da ima težave,
- celo popoldne se učim, ko pa sem vprašan, nič ne znam,
- občutek imam, da me učiteljica ne mara,
- doma se neprestano kregamo, nihče me ne razume …
Vsak problem, majhen ali velik, ima rešitev, ki pa jo moramo šele poiskati. Življenje v skupnosti ima svojo vrednost, kadar vemo, da so okrog nas ljudje, ki so nas pripravljeni slišati in razumeti ter nam pomagati najti pravo pot.