13. 10. 2009 |
Sodelovanje s starši
Usmeritve:
- Prizadevati si želimo za čimenotnejše vzgojne pristope, ki omogočajo optimalen razvoj otrok in oblikuje dober, kvaliteten odnos do dela, učenja, skupnosti in okolja.
- Starše v kar največji meri pritegniti k sodelovanju pri otrokovem učenju in šolskem napredovanju ter vzgoji.
- Poskrbeti za sprotno in kakovostno obveščanje o uspešnosti in napredovanju otrok.
- Na osnovi analiz in drugače pridobljenih mnenj in pobud staršem skušamo stalno izboljševati medsebojno sodelovanje.
4.1.0.Individualne oblike
So namenjene obravnavanju posameznega učenca in njegovih posebnosti. Omogočajo izmenjavo mnenj o otroku, zato naj bodo iskrene, dobronamerne in zaupne.
4.1.1. Govorilne ure
Skupne govorilne ure (SGU)
izvajamo mesečno po razporedu, ki je določen v šolskem delovnem koledarju.
Časovni razpored skupnih govorilnih ur:
1. triletje |
2. triletje (4. in 5. r) |
6. r. in 3. triletje |
19. 10. 2009 |
20. 10. 2009 |
22. 10. 2009 |
Skupne govorilne ure potekajo od 17. do 19.ure. Skupne govorilne ure omogočajo stike z razrednikom in drugimi člani učiteljskega zbora, ravnateljico in šolsko svetovalno službo. Razgovori so krajši; starše, s katerimi bi se želeli bolj podrobno pogovoriti, usmerimo k individualnim govorilnim uram, lahko že vnaprej, s pisnim povabilom ali h govorilnim uram v dopoldanskem času, če to omogoča čas staršev.
Individualne govorilne ure (IGU)
učitelji načrtujejo tedensko v dopoldanskem času. Nanje povabijo starše, s katerimi se želijo obširneje pogovoriti ali pa starši niso uspeli obiskati popoldanskih govorilnih ur. Urnik teh govorilnih ur je objavljen na šolski spletni strani in oglasnih deskah.
Starši imajo možnost, da se ob težavah ali zaradi drugih razlogov pogovorijo tudi s šolsko psihologinjo, šolsko pedagoginjo in ravnateljico oz. pomočnico ravnateljice.
Urnik individualnih dopoldanskih govorilnih ur
4.1.2. Izredni obiski staršev
Starši lahko šolo obiščejo tudi zunaj govorilnih ur bodisi na lastno pobudo ali na povabilo razredničarke, ravnateljice ali drugih sodelavcev šole.
4.1.3. Obiski razredničarke ali svetovalne delavke na domu
so potrebni zlasti ob socialno-patoloških pojavih v družini ali v ožjem socialnem okolju. Obiski zahtevajo ustrezno strokovno pripravo in posvete s strokovnjaki in ustreznimi organi.
4.1.4. Pisna obvestila
pošiljamo staršem, kadar jih obveščamo o posebnih dogodkih na šoli, vabimo na sestanke, se z njimi posvetujemo ali jih obveščamo o vzgojnih ukrepih. Informacije morajo biti pedagoško premišljene in taktne, da ne bi z njimi povzročili nepotrebne frustracije otrok in konfliktov v družini. Obvestila staršem, posebne informacije in obvestila o vzgojnih ukrepih pa pošiljamo v zapečatenih ovojnicah z žigom šole preko tajništva.
4.2.0. Skupinske oblike
4.2.1. Skupne roditeljske sestanke sklicuje ravnateljica. Namenjeni so splošnemu informiranju staršev o življenju in delu šole, predavanjem s področja psiholoških in pedagoških ved, aktualnim dogodkom.
4.2.2. Razredne roditeljske sestanke sklicujejo razredničarke istega razreda. Namenjeni so obravnavi tistih vprašanj, ki so aktualna za starše otrok v določenem razredu. Teme posredujejo šolski svetovalni delavci, zunanji sodelavci ali razredniki.
Načrtujemo naslednje roditeljske sestanke po posameznih razredih:
Raz |
TEMA |
ČAS |
IZVAJALCI |
1. |
Priprava na vstop v šolo Uvodni sestanek – splošne informacije Razvoj govora in premagovanje govornih težav, inormacije o VIZ delu Vzgojna tema |
junij september
november
februar |
razredničarke, vzgojiteljice |
2. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Kako pomagati otrokom pri učenju branja Medvrstniško prijateljstvo
Predstavitev naravoslovnih dni na kmetiji |
september oktober november
maj |
ravnatejica, razredničarke |
3. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Športno vzgojni karton
Vzgojna tema
Vzgojno-izobraževalno delo v 2. triletju |
september november
februar
marec/april |
ravnateljica, razredničarke |
4. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Zimska šola v naravi (Pohorje)
Varnost v svetu informacijske tehnologije Razvijanje samostojnosti |
september november
februar april |
ravnateljica, razredničarke |
5. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Varnost v svetu informacijske tehnologije
Šola v naravi (Pacug); samostojnost in prosti čas |
september januar/februar
maj |
ravnateljica, razredničarke |
6. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Varnost v svetu informacijske tehnologije
NPZ, delo v 3. VI obdobju |
september januar/februar
marec |
ravnateljica, razredničarke |
7. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Otroci – droge – odvisnost
Kaj prinaša 9-letna OŠ v 8. in 9. razredu? Šola v naravi |
september november
marec |
ravnateljica, razredničarke ravnateljica, razredničarke |
8. |
Uvodni sestanek – splošne informacije Mladi in alkohol Pred poklicno odločitvijo |
september november marec |
ravnateljica, razredniki razredniki, |
9. |
Uvodni sestanek – splošne informacije NPZ in rokovnik vpisnega postopka
Prijave v srednje šole Zaključek osnovne šole – valeta |
september november
januar marec/april |
ravnateljica, razredničarke |
Ena od oblik sodelovanja s starši bo tudi ŠOLA ZA STARŠE, v okviru katere vsako šolsko leto načrtujemo eno strokovno predavanje na temo vzgojnih vprašanj. Izbor teme bo odvisen od interesa staršev – o temi za šolsko leto 2009/2010 bomo starše povprašali na prvih roditeljskih sestankih. Predlagane teme: Motnje hranjenja, Komunikacija z otrokom in postavljanje meja, Preprečevanje tveganega vedenja, Učne težave in samostojno učenje.
4.2.3. Neformalna srečanja s starši
v oddelku ali na šolski ravni utrjujemo vezi med šolo in domom. Starši imajo možnost spoznati delo v oddelku, odnos med učenci in odnos učitelj-učenec in posamezne dosežke. V tem šolskem letu načrtujemo:
- božično – novoletno srečanje s sejmom in koncertom 3. december 2009
- dan ustavrjalnosti in inovativnosti prvi teden v aprilu 2010
- šolske športne igre 22. maj 2010
- zaključna srečanja po dogovoru junij 2010