Učni stili

Glede na tempo zaznavanja, obdelovanja podatkov in odzivanja lahko ljudi razdelimo na dva tipa:





- i
mpulziven učni tip, ki je nagnjen k hitremu, impulzivnemu iskanju rešitev ali odgovorov na dano situacijo. Zaključke sprejema hitro. Če so napačni, jih tudi z lahkoto in hitro zavrže ter poskusi z novo možnostjo. V šoli so take otroke marsikdaj po krivici označili za površne: »Zine prvo, ki mu pade na pamet.«

 




- p
remišljeni ali refleksivni učni tip razmišlja počasi, korak za korakam. Vsako rešitev, ki mu pride na pamet, sproti preveri in pretehta, preden sprejme ustrezno odločitev. 

 

 

 


Razvoj posameznega stila v veliki meri poleg dedne nagnjenosti pripisujejo vzgoji. Ugotovili so, da so impluzivni tipi dobivali v rani mladosti zelo natančna navodila od staršev in bili pri svojem početju ves čas vodeni in nadzorovani. V nasprotju z njimi so refleksivni tipi prejemali bolj pičla navodila in bili tako prepuščeni sami sebi in seveda tudi morebitnim posledicam napačne odločitve. Zato raje dvakrat premislijo, da ne bo potem prepozno.

Glede na to, kako ljudje sprejemamo, prenašamo, delimo, konstruiramo in uporabljamo znanje, poznamo tudi delitev empirični, racionalni in noetični način učenja:

empirični način:
- pri pridobivanju znanja daje prednost čutilom, zaznavanju,
-
svet spoznavajo predvsem na osnovi podatkov, dobljenih preko čutil, z eksperimentiranjem in induktivnim sklepanjem (od posamičnih primerov k splošnemu),
-
cenijo praktično uporabno znanje.

racionalni način:
- p
ri pridobivanju znanja dajejo prednost razumu oz. razmišljanju,
-
svet spoznavajo preko deduktivnega sklepanja (od splošnih principov k posameznim),
-
uživajo v strukturiranem, logičnem proučevanju,
-
osebnostno so razumski, samostojni, vztrajni.

noetični način:
- p
ri pridobivanju znanja dajejo prednost intuiciji, na osnovi edinstvene osebne, tudi čustveno obarvane izkušnje,
-
pri spoznavanju se zanesejo na občutek osebne gotovosti: sklepajo po analogiji,
-
ne razmišljajo sistematično, ampak naključno z miselnimi preskoki,
-
so vizualno in prostorsko usmerjeni.