Program Mladinske delavnice ponuja model za primarno socialno
preventivno delo na področju dela z mladimi zgodnjega adolescentnega obdobja. To
je evalviran, preizkušen in uveljavljen način dela, ki se lahko aplicira tudi na
širšem območju. Žal se program zaradi finančnih težav, ki nastajajo kot plod
načina sofinanciranja (letno, razpisno financiranje, z velikimi zamudami pri
nakazovanju sredstev), iz leta v leto vse bolj krči. Tako je v letu 1995/96 v
programu sodelovalo 33 Centrov za socialno delo in 122 osnovnih šol, da bi v
letu 2003 pri izvedbi programa sodelovalo 19 CSD.
Področje socialne preventive, posebno primarne, je pri nas še vedno neurejeno in
zamegljeno. Projekt Mladinske delavnice ponuja model, ki - vsaj za področje
svojega dela - omogoča znanstveno utemeljitev in strokovno ureditev ter
oblikovanje normativnih standardov, ki bi omogočile sistematičnost dela, njegovo
preverljivost in seveda doseganje zastavljenih ciljev, ki bi se lahko skozi
daljše obdobje dala primerjati s podobnimi posegi v tujini.
V čem se projekt Mladinske delavnice razlikuje od drugih podobnih programov:
a. Jasna znanstvena utemeljenost ter jasna in precizna struktura strokovnega
dela in dela prostovoljcev (normativi, standardi, metode in tehnike dela,
časovna opredeljenost, itd.).
b. Jasno opredeljena hierarhija in odnosi v projektu ter jasna opredeljenost
vlog, kot tudi načina napredovanja v projektu.
c. Triletna evalvacijska študija, ki je z objektivnimi znanstvenimi metodami
evalvirala rezultate našega dela, s katero je potrjena učinkovitost načina dela,
organizacije in ekonomičnost.
d. Originalne rešitve glede metod in tehnik dela z uporabniki.
e. Več kot deset let trajanja programa, pri čemer nas država sofinancira
razpisno, letno.
f. Posrečeno in uspešno delovanje vladnega in nevladnega sektorja na področju
socialnega varstva, pri čemer se je razvil partnerski in ne konkurenčni odnos.
|