Praktična strategija je zasnovana na delovanju na posameznika, na generacijsko
skupino ter na skupnost v celoti. Širjenje razvojnih in socialnih možnosti za
uspešno obvladovanje svoje razvojne krize in socialne izključenosti je osnovni
moto te strategije. Skušamo delovati tudi na socialno skupnost v celoti v smeri
spreminjanja socialnih stališč, vrednot in stereotipov v smislu prispevanja k
oblikovanju socialnih stališč tistih, ki so v prid promocije zdravja, zdravega
načina življenja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti, avtonomnosti,
pluralnosti, solidarnosti in odgovornosti ter preoblikovanju tistih, ki so v
prid nastajanju socialne in psihološke stiske in socialne patologije in
izključenosti.
Uporabljamo različne metode dela, od katerih so najbolj pogoste naslednje:
* skupinsko delo (delavnica);
* individualne konsultacije;
* publicistične dejavnosti;
* nastopi v medijih.
Pri neposrednem delu z uporabniki, je v obliki skupinskega dela posamezna tema
obdelana s pomočjo metode “delavnica”. Gre za sklop socialnih iger, igranja vlog
in simulacijskih iger, nedokončanih zgodb, vodenih fantazij ipd., ki so povezane
v celoto s poldirigiranimi diskusijami. Teme posameznih delavnic so dobljene iz
predhodno opisanih kategorij razvojnih problemov adolescence. Vsaka ima jasno
opredeljene cilje in namene, ob izoblikovani strukturi, ki narekuje določen
vrstni red socialnih iger in drugih tehnik, kombiniranih s poldirigiranimi
razgovori.
Delavnica omogoča emocionalno in intelektualno angažiranje vseh članov skupine
ter posredovanje znanja na osnovi učenja skozi lastno izkušnjo in z odkrivanjem
(izkustveno učenje). Delavnice namreč ne vsebujejo konkretnih receptov za
probleme (paleto rešitev za paleto problemov), temveč predstavljajo
psiho-socialni ambient, v okviru katerega se eksperimentira in išče optimalno
rešitev za problem, ki je nakazan, oz. za spreminjanje in nadgradnjo obstoječih
vzorcev mišljenja in vedenja.
Ekstezivni del programa je namenjen vsem ostalim učencem šole, v kateri se MD
realizirajo z umetno mladoletniško skupino (UMS). UMS so vodene s strani
prostovoljcev, organizirane so različne aktivnosti, s katerimi so animirani
ostali učenci višjih razredov osnovne šole. To realizirajo s t. i. metodo
“projekt”, ki zahteva angažiranje vseh članov UMS v procesu realizacije
posameznih aktivnosti (projektno učenje). Tematsko so te aktivnosti v okviru
razvojno-psihološko-socialnih problemov, s katerimi se adolescenti srečujejo v
tem razvojnem obdobju.
Program neposredno izvajajo prostovoljci, večinoma študenti ali mladi
brezposelni. Na mesec opravijo minimalno trideset delovnih ur prostovoljnega
dela. Neposredno delajo v prostorih OŠ v lokalni skupnosti. Program izvajajo za
učence višjih razredov OŠ, s skupinami sedmo- oz. osmošolcev, ki so formirane na
podlagi prostovoljne udeležbe. Ta del programa se izvaja vsak teden čez celo
šolsko leto, po vnaprej načrtovanem programu. Enkrat mesečno je program izvajan
tudi za ostale učence sedmih in osmih razredov tako, da se razred razdeli na dve
manjši skupini, s katerima se realizira del programa Mladinske delavnice (to je
bilo odvisno tudi od socialne in psihološke problematike v konkretni šoli oz. od
zainteresiranosti šolskih svetovalnih delavcev in učiteljev, da omogočijo
ustrezne pogoje za izvajanje tega dela programa). Občasno prostovoljci v šoli
organizirajo aktivnosti kampanjskega tipa, ki vsebujejo predavanja, promocijske
materijale in podobne metode, kjer na najstniško populacijo v sproščeni
atmosferi delujejo informativno promocijsko (ob sodelovanju svetovalne službe OŠ
in delavcev iz CSD ter učiteljev in drugih strokovnih delavcev iz lokalne
skupnosti). Občasno se tovrstne kampanje razširijo na širši prostor lokalne
skupnosti.
Par prostovoljcev, ki neposredno izvaja program Mladinske delavnice v OŠ, ima
naslednje naloge oz. urne postavke njunega prostovoljnega dela mesečno (če
izvajajo program z eno UMS-umetno mladoletniško skupino):
* izvajanje delavnice v šoli = 16 ur
* priprava in mentorski sestanek = 16 ur
* izvajanje ekstenzivne dejavnosti = 8 ur
Skupaj = 40 prostovoljnih delovnih ur
Iz zgornje predstavitve je razvidno, da prostovoljec opravi mesečno 24 delovnih
prostovoljnih ur neposrednega dela z uporabnikom pri izvajanju projekta
Mladinske delavnice.
Delo, ki ga opravljajo prostovoljci je organizacijsko, animatorsko
oz.informativno promocijsko (delo z večjimi skupinami), vzgojno-preventivno
(delo z majhno skupino) in je usmerjeno k uresničevanju ciljev, ki jih imamo pri
izvajanju programa MD za načrtovani obseg v letu 2003.
|