Domov - Programi društva - Mladinske delavnice - Način izvedbe in vsebina

NAČIN IZVEDBE PROJEKTA MLADINSKE DELAVNICE IN NJEGOVE VSEBINE

 

 

Projekt Mladinske delavnice (MD) izvajamo na nacionalni, na regionalni ter na lokalni ravni.

 

A. Na lokalni ravni sodelujejo predvsem osnovne šole iz lokalne skupnosti ter lokalni centri za socialno delo, mladinski centri in društva. Nosilci izvajanja programa v lokalni skupnosti so vecinoma centri za socialno delo. Neposredno delo opravljajo prostovoljci, vecinoma študenti ali mlajši brezposleni. V vecini primerov so delavci CSD strokovni mentorji prostovoljcem. Le ti tesno sodelujejo s svetovalno službo osnovnih šol, kjer je program realiziran. Vsi mentorji so povezani tudi z Mrežo MD pri Društvu za preventivno delo, ki je nacionalni koordinator izvedbe programa. Po ustreznem usposabljanju prostovoljci formirajo majhne skupine v lokalni OŠ, s katero (kot del interesne dejavnosti v OŠ) se srecujeta prostovoljca (par prostovoljcev vodi skupino pribl. 16 ucencev, iz tedna v teden, celo šolsko leto, trikrat mesecno). Enkrat mesecno ali manj pogosto (to je odvisno od interesa vodstva OŠ oz. šolske svetovalne službe in uciteljev) je program realiziran tudi v razredu, za vse ucence osmih in devetih razredov šole. Na ta nacin je zajeta cela populacija najstnikov v šolah, kjer je program MD realiziran. Vsi mentorji so povezani tudi z Mrežo MD pri Društvu za preventivno delo, ki je nacionalni koordinator izvedbe programa. Po ustreznem usposabljanju prostovoljci formirajo majhne skupine v lokalni OŠ, s katero (kot del interesne dejavnosti v OŠ) se srecujeta prostovoljca (par prostovoljcev vodi skupino pribl. 16 ucencev, iz tedna v teden, celo šolsko leto, trikrat mesecno). Enkrat mesecno ali manj pogosto (to je odvisno od interesa vodstva OŠ oz. šolske svetovalne službe in uciteljev) je program realiziran tudi v razredu, za vse ucence sedmih in osmih razredov šole. Na ta nacin je zajeta cela populacija najstnikov v šolah, kjer je program MD realiziran.

 

Vsebinski del programa je vezan za razvojno psiho-socialno problematiko, s katero se adolescenti srečujejo v okviru razvojne krize. Teme, ki jih obdelujemo s skupino udeležencev (tako z majhno prostovoljno formirano skupino, kot tudi s celim razredom) so opredeljene deduktivno iz naslednjih kategorij razvojnih nalog adolescence:

 

 

* problemi v zvezi z izgradnjo slike o sebi (samopodoba)
* problemi v zvezi s odnosi v družini in s starši
* problemi v zvezi z odnosi v vrstniški skupini
* problemi v zvezi s šolo, učenjem in profesionalno orientacijo
* problemi v zvezi z izgradnjo spolne identitete in s spolnostjo.

 

Teme, ki se obdelujejo v 8. in 9. razredu osnovne šole so naslednje:

OSMI RAZRED DEVETI RAZRED
   
 - spoznavanje I  - spoznavanje II
 - verbalna komunikacija  - o prijateljstvu
 - neverbalna komunikacija  - strah kaj je to
 - spoznavanje samega seba  - o avtoriteti
 - o morali  - tudi njim ni lahko
 - vrednote  - in o moških in o ženskah
 - kakšne starše si želim  - o zdravi prehrani
 - starši niso le starši  - kdo sem
 - kaj vse se učimo  - jaz sem OK - ti si OK
 - kaj bi želel biti, ko odrastem  - o čustvih
 - o šoli  - o spolnosti II
 - sodelovanje in vodenje  
 - sojenje šoli  
 - kreativna delavnica  
 - o spolnosti  

 

Te teme se obdelujejo s pomočjo metode “delavnica”.

B. Na regionalni ravni program izvajamo skozi različne aktivnosti in akcije:

a.) V okvirih osnovne šole se skupine uporabnikov s pomočjo prostovoljcev in ob podpori svetovalne službe organizirajo in izvajajo številne akcije in aktivnosti; od tribun in predavanj (s pomočjo gostov), do kampanj ob pomembnih svetovnih praznikih (dan človekovih pravic, Svetovni dan duševnega zdravja, Svetovni dan boja proti Aids-u, Svetovni dan boja proti odvisnosti, itn.) in anketiranj, oživljanja šolskega radia in organiziranja športnih aktivnosti, zabav, izletov, ipd. Pri tem nosilci izvajanja programa v lokalni skupnosti medsebojno sodelujejo pri načrtovanju in izvajanju posameznih aktivnosti. Tako se uporabniki iz različnih občin oz.upravnih enot akcijsko združujejo.
b.) Na nivoju lokalne skupnosti se združujejo skupine uporabnikov iz različnih šol, ter skupaj izvajajo določene akcije in aktivnosti s področja promocije zdravja in razvijanja pozitivnih stališč do življenja, do sebe in drugih ljudi, razvoja in krepitve solidarnosti, medsebojnega zaupanja, samostojnosti in odgovornosti, itn.

C. Na nacionalni ravni - Mreža Mladinske delavnice

Društvo za preventivno delo je že od leta 1995 koordinator izvedbe projekta MD na nacionalni ravni. Naloge, ki jih društvo opravlja, so naslednje:

* supervizija in strokovni nadzor,
* usposabljanje in izpopolnevanje prostovoljcev,
* educiranje in izpopolnjevanje strokovnih vodij,
* strokovna opora in svetovanje izvajalcem,
* promocija projekta in primarne preventive ter promocije duševnega zdravja v širši in strokovni javnosti,
* povezovanje izvajalcev ter koordiniranje izvajanje projekta MD v Republiki Sloveniji, usklajevanje ter razvoj sodelovanja z drugimi sorodnimi sistemi na nacionalni ravni (sistem vzgoje in izobraževanja, sistem socialnega varstva in skrbstva, nevladne organizacije),
* strokovni razvoj projekta,
* povezovanje s tujino,
* izvajanje integrativnih dejavnosti (poletne šole, tabori) ter nacionalnih kampanj,
evalvacija realizacije projekta v celoti.
 

<< Projekt MD - Kaj je to?         Metode in tehnike izvajanja >>