Domov - Programi društva - Tabori društva - Veržej 2002

TABORI DRUŠTVA

 

 

Veržej 2002

 

 

TABOR DRUŠTVA ZA PREVENTIVNO DELO

… glavna tema druženja v Veržeju…

ŽIVLJENJE BREZ DROG! Na svetu smo, da sijemo!


…za tiste…

…ki se nikoli ne dolgočasijo…
…ki dajo kaj na sebe…
…ki so obračunali z lenobo…
…ki jih zanima nekaj več…
…ki so ustvarjalni, radovedni, pogumni…

 

 

ZGODOVINA IN NAMEN TABORA


Na Društvu za preventivno delo se je ideja o taboru začela uresničevati v šolskem letu 1992/93 s prvim taborom v Mozirju. Pobude za tabor so prišle iz različnih koncev, kjer so se izvajale Mladinske delavnice, kot potreba udeležencev, učencev 7. in 8. razredov, ki so obiskovali Mladinske delavnice v šolah z željo preživeti skupaj tudi počitnice. In tabor je bil ena izmed možnosti. In ko se je razmišljalo o taboru, se je razmišljalo o šotorih. To je pripeljalo do sodelovanja s Fakulteto za šport, kjer je Društvo najelo šotore oz. urejen tabor. Glede bivanja je bil prvi tabor zelo podoben taborniškemu načinu – taborniško urejen prostor s kuhinjo, kjer je pri kuhanju pomagal »profesionalni« kuhar, udeleženci pa so mu pomagali. Tabor se je nahajal ob reki Savinji. Trajal je sedem dni.

Tabor je bil zamišljen in zastavljen kot ekstenzivni del Mladinskih delavnic. Tim izvajalcev tabora se je formiral iz zainteresiranih prostovoljcev inštruktorjev Mladinskih delavnic z vsaj enoletnimi izkušnjami pri tovrstnem programu. Na začetku je bil tabor namenjen le mladostnikom, ki so med šolskim letom obiskovali Mladinske delavnice v šoli in so bili zainteresirani za dodatno ponudbo delavnic v času poletnih počitnic. Danes je tabor namenjen tako tistim , ki skozi leto obiskujejo Mladinske delavnice kot tistim, ki jih ne obiskujejo.

Ideja tabora in osnovna struktura je bila torej s prvim taborom izoblikovana in realizirana, program in današnja struktura tabora pa se je iz leta v leto spreminjala in se formirala kasneje.

Če primerjamo prvi tabor s kasnejšimi (vse do letošnjega) vidimo, kako zelo se spremenil in razvil na več nivojih, in sicer (ugotovitve dolgoletne vodje taborov N. Zelenjak):
- Spremenila se vsebina delavnic glede na obravnavane teme predvsem z vzgojno preventivnega vidika – delavnice na prvih taborih so bile bolj kreativno, gibalno in sproščujoče narave z manj vsebin (tem) izhajajočih kategorij razvojnih problemov adolescence. Danes te delavnice ohranjamo kot popoldanske delavnice, dopoldanske delavnice pa so tematsko fokusirane, bolj intenzivne in zahtevene za udeležence (so take kot v rednem programu Mladinske dekavnice, vendar z drugimi temami).
- Vsebina tabora je postala pestrejša in bolj izdelana (v smislu ciljev in metod) glede na določene aktivnosti, ki potekajo skozi cel tabor oz. na vsakem taboru.
- Namen tabora se je tudi spremenil – poleg zabave, druženja, sprostitve, kvalitetnega preživljanja počitniškega časa, ustvarjalnosti ipd. želimo še intenzivnejše delovati preventivno v okvirih namenov in ciljev, h katerim si prizadeva projekt Mladinske delavnice*.
- Spremenile so se uporabljene metode in tehnike dela. Pri pripravi programa jasno določimo cilje posamezne dejavnosti ali delavnice in v skladu z njimi metode in tehnike dela.
- Izpopolnila se je evalvacija in analiza tabora.
- Priprave na tabor so postale bolj načrtne in zahtevnejše, kar je seveda posledica zgoraj navedenih sprememb.

Tabor se je torej od začetkov do danes zelo spremenil in razvil, osnovna shema tabora pa se je ohranila tako kot se je ohranil entuzijazem, kreativnost in volja do dela z mladimi pri prostovoljcih – inštruktorjih.

Namen tabora je krepitev osebnosti in pomoč pri reševanju problemov odraščanja, učenja veščin življenja v skupnosti in skupini, preprečevanja razvijanja odvisnosti (od različnih vrst dovoljenih in prepovedanih drog) in nezaželjene odklonskosti pri mladih ter kvalitetno preživlajnje prostega časa. Temelji na vrednotah kot so: odgovornost za svoje življenje, avtentičnost, pogum, biti svojstven ter tolerantnost in solidarnost, zdravje in neodvisnost itd.

Vsak dan na taboru je razdeljen na tri dele: v dopoldanskem času imamo fiksne delavnice, ki jih izvajamo v skupinah in so obvezne, v popoldanskem času imamo izbirne delavnice, ki jih prilagajamo glede na interese in želje udeležencev. Po večerji imamo družabne večere, kjer se zbremo vsi udeleženci tabora.

 

VSEBINSKO POROČILO O IZVEDBI TABORA
“ŽIVLJENJE BREZ DROG”

1. Namen in cilji projekta

Konkretni cilji projekta so bili:
• preprečevanje razvoja odvisnosti od prepovedanih drog
• razvijanje socialnih veščin, vrednot, znanj in miselnih vzorcev, ki so v prid progresivni rasti in razvoju ter zdravju posameznika
• učenje za kvalitetno preživljanje prostega časa
• vzpodbujanje ustvarjalnega udejstvovanja ter obvladovanja veščin za ustvarjalnost
• pridobivanje veščin in znanj za ustrezno ter za rast in razvoj koristno obvladovanje življenjskih stisk in težav
• zviševanje starostne meje prvega stika s prepovedanimi drogami

2. Opis izvedbe programa

• populacija, ki ji je bil tabor namenjen:

Tabor je bil namenjen populaciji mladih od 13. do 17. leta starosti. Na njem je sodelovalo 33 udeležencev.


• opis izvedenih vsebin:

- fiksne izkustvene delavnice
Udeleženci so bili razdeljeni v tri skupine (11 udeležencev), ki so vsak dan obiskali drugo delavnico. Delavnice so potekale osem dni izvedbe programa. Vsaka je vsebovala dva dela in je bila povezana s temo celotnega projekta. Delovni nazivi delavnic so bili: magija prijateljstva, paleta barv – droge, avtoriteta – kdo je boss?, domača mavrica – starši, o odraslosti, jaz v ogledalu.

- prehodne delavnice
Po kosilu in odmoru je bila udeležencem ponujena vrsta ustvarjalnih, športnih, sprostilnih in izkustvenih delavnic, v katere so se vključevali po lastnem izboru, prostovoljno. Delovni nazivi delavnic so bili: hormončki v teku - spolnost, delavnica zdravje, joga, masaža, borilne veščine, šport (odbojka, košarka, nogomet, ping - pong, tenis, rolanje, badminton…), olimpijske igre, orientacijski tek, izdelovanje in barvanje škatel, izdelovanje mask, kuharska delavnica - rogljički, poslikava telesa, ličenje, risanje na majice, novinarska delavnica.

- večerne dejavnosti
Večerne dejavnosti so bile namenjene vsem udeležencem hkrati. V te dejavnosti so bili vključeni vsi udeleženci hkrati. To so bile delno razvedrilne in družabne dejavnosti, delno tekmovalne, delno tudi izobraževalne. Te dejavnosti so bile: lov na skriti zaklad, športni turnirji, modna revija, zmenkarije, karaoke in MD STARS, ples v časopisu, večer grških bogov, literarni večer ipd.
Nekatere dejavnosti so bile ponujene udeležencem tudi v času odmora (počitka), kot možnost, ni pa bilo nujno, da so se vsi vključili vanje: športne aktivnosti, ogledi filmov na videu, izdelovanje nakita, olimpijske igre, simulacijska igra ipd.

V desetih dneh smo odšli en dan na vodeni izlet ob in po Muri in piknik na Otok ljubezni.
V okviru programa je bil predviden čas za odmor (počitek), ki so si ga udeleženci samostojno strukturirali in ga preživljali tako, kot so sami želeli. Večina udeležencev je počivala v svojih sobah, kjer so se pogovarjali, nekateri so gledali TV, drugi so se ukvarjali s športom (košarka, odbojka), nekateri so risali na majice, zelo popularna sta bila masaža in sproščanje, ipd. Tim, ki je izvajal program, se je redno sestajal med odmorom in se v tem času dogovarjal o aktivnostih naslednjega dne in če je bilo potrebno, tudi o aktivnostih iztekajočega dne. V večernem času (ko so šli udeleženci k počitku) pa se je tim zbral in opravil evalvacijo vseh aktivnosti tekočega dne.

• tim izvajalcev

ime in priimek izobrazba število opravljenih prostovoljnih delovnih ur vloga v projektu
Barbara Pralija študentka 80 inštruktorica
Marjeta Čič študentka 80 inštruktorica
Anita Leskovšek dipl.soc.del. 80 inštruktorica
Petra Kacijan študentka 80 inštruktorica
Barbara Kokol študentka 80 inštruktorica
Franci Verdenik študent 80 inštruktor
Petra Mrvar univ.dipl.ped. 130 vodja tabora


• doseženi rezultati

Vsak dan so morali izvajalci fiksnih delavnic izpolniti za vsako posamezno delavnico Poročilo o izvedeni delavnici, vsak večer je posamezni inštruktor podal feedback na svoje delo ter delo koinštruktorjev, za izbirne delavnice so inštruktorji napisali kratko poročilo - kakšna se jim je zdela delavnica, kako so se udeleženci v njej počutili, ipd.
Ob koncu tabora so udeleženci in inštruktorji izpolnili anonimno anketo.

Ocenjujemo, da je bil projekt uspešno izveden ter da so doseženi zastavljeni cilji. Tabor je bil zelo intenziven in je omogočil, zaradi pestrega in dobro odmerjenega programa, da so se udeleženci močno medsebojno povezali ter da se je ustvarila primerna klima za učinkovito vzgojno preventivno delo. Udeleženci so pridobili izkušnje, kako se lahko živi brez drog, istočasno pa se zadovoljijo potrebe, ki jih omama s pomočjo drog ponuja. Doživeli so intenzivno psihosocialno življenje, v katerem so imeli priložnost učiti se o sebi, o drugih ljudeh in o svetu nasploh. Eksperimentirali so z različnimi socialnimi vlogami in se utrjevali v vrednostnih in vedenjskih vzorcih, ki so v prid rasti in razvoju posameznika.

Ocenjujemo, da je potrebno skozi poletne tabore tudi v naprej razvijati način intenzivnega vzgojno preventivnega dela. Ugotavljamo pa, da moramo v prihodnje še več pozornosti posvetiti promociji tabora po celotni Sloveniji.

3. Zaključek


Ocenjujemo, da je bil projekt izveden zelo uspešno. Menimo, da je strategija in način izvedbe projekta podlaga za nadaljevanje izvedbe projekta tudi v prihodnjem letu. Ugotavljamo, da je potrebno več pozornosti in dela posvetiti promociji projekta, zlasti pridobivanju potencialnih udeležencev projekta. Zato nameravamo v prihodnjem letu s pripravami začeti še bolj zgodaj in bomo posebno pozornost posvetili neposrednemu informiranju mladostnikov in staršev potencialnih udeležencev.


Društvo za preventivno delo
predsednik
Zoran Maksimovič, univ.dipl.psih.

Ljubljana, 1.9.2003