Kdo so otroci s posebnimi potrebami?
Po Zakonu o usmerjanju otrok s
posebnimi potrebami so otroci s
posebnimi potrebami otroci z
motnjami v duševnem razvoju, slepi
in slabovidni otroci oziroma otroci
z okvaro vidne funkcije, gluhi in
naglušni otroci, otroci z
govorno-jezikovnimi motnjami,
gibalno ovirani otroci, dolgotrajno
bolni otroci, otroci s primanjkljaji
na posameznih področjih učenja,
otroci z avtističnimi motnjami ter
otroci s čustvenimi in vedenjskimi
motnjami, ki potrebujejo prilagojeno
izvajanje programov vzgoje in
izobraževanja z dodatno strokovno
pomočjo ali prilagojene programe
vzgoje in izobraževanja oziroma
posebne programe vzgoje in
izobraževanja ter učenci z učnimi
težavami.
Pri delu z učenci, ki imajo težave pri učenju, razlikujemo pet osnovnih stopenj pomoči:
1.
Pomoč učitelja
2.
Pomoč šolske svetovalne službe
3.
Dodatna individualna in skupinska
pomoč
4.
Mnenje in obravnava v zunanji
strokovni ustanovi
5.
Program s prilagojenim izvajanjem in
dodatno strokovno pomočjo
Če učenec z učnimi težavami kljub vsem učiteljevim prilagoditvam, obiskovanju dopolnilnega pouka, pomoči svetovalne službe in zunanjih institucij še zmeraj potrebuje več prilagoditev in pomoči, se staršem predlaga postopek za usmerjanje v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.
Ko otrok pridobi odločbo o usmerjanju, se mu nudi dodatna strokovna pomoč s strani predmetnih ali razrednih učiteljev, psihologinje, defektologinje, svetovalne delavke in po potrebi zunanjih sodelavcev. Ti s posebnimi oblikami pomoči pomagajo otroku pri premagovanju težav in odpravljanju primanjkljajev. V tem primeru lahko učencu pripada do 5 ur dodatne strokovne pomoči na teden, ki se izvaja individualno in/ali v manjši skupini, v in/ali izven oddelka.
V okviru postopka usmerjanja
starši izpolnijo Zahtevo za začetek
postopka usmerjanja, šola pa
pripravi Poročilo o otroku. Oba
obrazca sta predpisana in jih je
potrebno oddati na pristojno enoto
Zavoda Republike Slovenije za
šolstvo. Komisija za usmerjanje nato
otroka usmeri v ustrezen program z
odločbo, kjer je določeno število ur
dodatne strokovne pomoči na teden,
njen izvajalec ter prilagoditve. Za
vsakega učenca z odločbo o usmeritvi
strokovni tim v sodelovanju s starši
učenca oblikuje, spremlja in
evalvira individualiziran program.
Ta vsebuje način izvajanja dodatne
strokovne pomoči, oblike in metode
dela ter potrebne prilagoditve za
napredovanje posameznega učenca.