S projektom želimo učence spodbuditi
k odkrivanju in raziskovanju lastne
kulturne dediščine. Želimo, da bi ob
začetku projekta učenci zbrali podatke
in predmete na temo otroških iger in
igrač prednikov pri starših in starih
starših ter se pri tem zavedali, da
raziskujejo lastno kulturno dediščino in
zato začutili spoštovanje in pripadnost.
S partnersko šolo Istituto
Comprensivo di Squillace iz Kalabrije
(Italija) se želimo drug od drugega
učiti, kako vključevati vsebine o
kulturni dediščini v pouk. Hkrati bi
radi s skupnimi mednarodnimi dogodki
izpostavili raznolikost in bogastvo
evropske kulturne dediščine. Učenci obeh
šol bodo drug drugega učili izdelovanja
in pravil otroških iger ter igrač, jih
primerjali, preučili podobnosti in
razlike ter ugotovitve predstavili na
skupni razstavi obeh šol, ki bo
promovirana tudi v javnosti.
Zbrane otroške igre in igrače želimo
integrirati v življenje partnerskih šol
– npr. v program podaljšanega bivanja,
krožke in v čas odmorov. S tem bomo
kulturno dediščino inovativno približali
učencem kot možnost sprostitve. To bo
hkrati priložnost za prenos v druga
okolja in za trajno obstojnost
rezultatov projekta v šolskem sistemu.
Izobraževalna vrednost evropske kulturne
dediščine se bo z doseganjem zgoraj
opisanih ciljev izrazila skozi nova
spoznanja o načinu preživljanja prostega
časa in druženja pri prednikih. Učenci
se bodo naučili tako pravil iger in z
mednarodnim sodelovanjem pridobili
vpogled v raznolikost kulturne
dediščine. S projektom se širi vednost
učencev o njej in z novimi spoznanji
budi njihovo zanimanje za nadaljnje
raziskovanje in poglabljanje svojega
znanja o kulturni dediščini. Z
doseganjem opisanih ciljev bo z več
zornih kotov predstavljena tudi socialna
(in povezovalna) vrednost kulturne
dediščine. Ko bodo učenci zbirali
podatke in predmete o igrah in igračah
pri starejših, se bo socialna vrednost
kulturne dediščine izrazila skozi
medgeneracijsko sodelovanje. V šoli bodo
igre in igrače med seboj okrepile
socializacijo med vrstniki in medsebojno
sodelovanje učiteljev ter pedagoško vez
učitelj–učenec.