Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Odgovorna šola preudarno, vedoželjno in ustvarjalno v bodočnost.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Vrtec

 

Otrokov dan v vrtcu

Otrokov dan v vrtcu je načrtovan skozi cel dan in je sestavljen iz elementov dnevne rutine, bivanja zunaj in usmerjenih dejavnosti. Vse dejavnosti se medsebojno prepletajo in izhajajo ena iz druge. V vseh dejavnostih se otrok vzgaja in uči, nobena ni bolj ali manj pomembna. Elementi dnevne rutine, ki se prepletajo z usmerjenimi dejavnostmi, zagotavljajo predvidljivo zaporedje dogodkov, gladke prehode in doslednost v pričakovanjih in podpori odraslega do otrok. Elementi dnevne rutine so naslednji:

  1. Prihod otroka v vrtec. Otrok vzpostavi prvi pomembni stik s strokovnimi delavkami in drugimi vrstniki. Trudimo se spoznati in upoštevati otrokove specifične potrebe po določenem načinu vključevanja v oddelek. Starši imajo možnost prenesti strokovnim delavkam kratke informacije, ki so pomembne za otrokovo bivanje v vrtcu. Potekajo jutranje dejavnosti, ki jih bogatimo z dodatno ponudbo, najpogosteje nestrukturiranega materiala.
  2. Prehrana. Otrok ima v dnevnem programu ponujene tri obroke, kjer ima možnost razvijanja prehranjevalne kulture in zdravih življenjskih navad. Za žejo ima na razpolago vodo, čaj in vsakodnevno tudi sadje. Obroke pripravljamo v kuhinji šole.
  3. Nega in skrb zase. Otroka sprva negujemo, nato se navaja na samostojnost pri skrbi zase, si pridobiva higienske in zdravstvene navade.
  4. Usmerjene dejavnosti. Navadno se v večjem delu odvijajo v času po jutranji malici, kjer smo še dodatno pozorni na načrtovanje iz vseh šestih področij kurikuluma, ki se prepletajo v samih izvedbah dejavnosti. Cilji iz teh dejavnosti se najpogosteje uresničujejo tudi v ostalem času bivanja otroka v vrtcu, saj se povezujejo tudi z elementi dnevne rutine.   
  5. Urejanje in pospravljanje prostora. Otroci v skladu s svojimi zmožnostmi sodelujejo s svojimi idejami pri urejanju in pospravljanju. Pomembno je, da vsak otrok postori čim več sam ter da presegamo delitev opravil glede na spol.
  6. Prehodi iz ene dejavnosti v drugo. Pozorni smo na to, da individualiziramo postopek (ne cela skupina naenkrat), otroke opozorimo vnaprej, jim damo dovolj časa, jim dodelimo naloge, smo jasni in dosledni ter prilagodljivi.
  7. Bivanje zunaj. Iz razloga utrjevanja zdravja in krepitve imunskega sistema je priporočljivo bivanje na svežem zraku ob večini vremenskih pogojev, v ustreznih oblačilih in obutvi. Otrok ima zunaj tudi večji prostor za gibanje in nudeno možnost razvoja različnih gibalnih konceptov, ki so za otrokov razvoj zelo pomembni. Bivanje na vrtčevskem dvorišču se dopolnjuje s sprehodi, ki so tudi ciljno naravnani.
  8. Počitek otrok. Potrebo po počitku otroku zagotavljamo v skladu z njegovim življenjskim ritmom in potrebami posameznega otroka. Otrokom, ki spanja ne potrebujejo, zagotovimo umirjene dejavnosti v obliki aktivnega počitka.
  9. Odhod domov. Pomembno je posvetiti pozornost otroku tudi, ko odhaja domov, da začuti, da je naslednji dan spet dobrodošel v vrtcu. Otrok se navaja na pospravljanje igrač za seboj, preden zapusti vrtec.