Možganski polobli in učenje

Naši možgani so sestavljeni iz dveh polovic-hemisfer. Možganski polovici sicer vedno sodelujeta pri opravljanju umskih procesov, vendar ne delujeta simetrično. Vsaka ima vsaka do neke mere specializirano nalogo. Poenostavljeno bi lahko rekli, da je desna nema, leva pa zgovorna.
Učenje najbolje poteka, kadar hemisferi delujeta povezano. Koliko smo razvili svoje umske sposobnosti je odvisno od dejavnosti, ki smo jim v času odraščanja posvečali največ pozornosti.
                                                                
                                 

Šolski sistem in celotna zahodna civilizacija dajeta prednost funkcijam leve možganske hemisfere (besedno in številsko izražanje, analitičnost, logičnost…). Jih tudi bolj načrtno razvijata, zanemarjata pa funkcije desne (slikovnost, prostorske predstave, gibanje, čustvenost, celostno dojemanje, intuicijo…). Pri mlajših otrocih je delovanje obeh hemisfer še bolj povezano. Nekaj časa prevladuje desna hemisfera, nato pa začne, verjetno tudi pod vplivom analitično in verbalno usmerjenega pouka, prevladovati leva. Pri ženskah delujeta obe hemisferi ves čas nekoliko bolj povezano in usklajeno kot pri moških.