433 Eros

//  EROS  //

433 Eros
orbita 217.700.000 km od Sonca (povprečno)
premer 33 x 13 x 13 km

433 Eros spada v skupino asteroidov, katerih orbita se nahaja zelo blizu Zemljine. Je njihov največji predstavnik, saj je njegov volumen večji od vseh ostalih skupaj. Njegov perihelij je od Sonca oddaljen le 1,13 AE, kar pomeni, da se lahko približa Zemlji na manj kot 20 milijonov kilometrov.

Eros je bil grški bog ljubezni. Eros sta leta 1898 neodvisno drug od drugega odkrila G. Witt (Nemčija) in A. Chalois (Francija).

// Eros //Vesoljsko vozilo NEAR je opravilo prvi mimolet Erosa 23. decembra 1998. V orbito okoli Erosa je prišel 14. februarja 2000 in ga bo nato eno leto iz nje preučeval.

// Plastovita struktura Erosa //Eros je podobno, kot sta Ida in Gaspra, asteroid tipa S. Ti asteroidi prevladujejo v notranjem glavnem pasu asteroidov. Vendar pa ima Eros kljub temu precej različnih mineralov, ki bodo podrobneje raziskani tekom tega leta. To so odkrili preko spremenljivih barv površja Erosa. Že zdaj pa je jasno, da je sestavljen večinoma iz silikatnih in kovinskih materialov ter da Eros ni homogen skupek kamnin in prahu kot je Mathilde, ampak, da je precej bolj raznoliko telo. Njegova relativna gostota je podobna gostoti Zemljine skorje in znaša 2,4 g/cm3.

Eros je očitno zelo nepravilno oblikovan. Je posut s kraterji ter raznolikimi geološkimi značilnostmi. Ena od teh je plastovitost materiala, ki jo najdemo na nekaterih predelih Erosa (slika desno). Tam je tudi krateriziranost precej manjša. Prav tako še ni znano, zakaj so nekateri deli Erosa precej svetlejši od drugih (slika zgoraj). Najdenih je bilo tudi več velikih skal, ki so se kljub zelo šibki gravitaciji privalile na dno kraterjev (pika v sredini velikega kraterja na zgornji sliki). Podoben primer je odkril MGS na Marsovi luni Fobos. Plastovitost ter relatovna gostota nakazujeta na možnost, da je Eros ostanek nekoč večjega telesa, ki se je razletel.

Eros se okoli svoje osi obrne vsakih 5,27 ure. Satelitov niso odkrili.

Dodatne informacije o Erosu