Marko Kern

Storžič (2132 m)

Pristop

JZ greben Storžiča

Izhodišče je parkirišče pri 'peskovniku' nad Bašljem, z avtom se lahko pripeljemo še slabih sto metrov višje. Markirana pot nas mimo Lovrenca privede do prečne markirane poti na višini 1400m. Nadaljujemo po shojeni in neoznačeni potki naravnost navzgor, ki malo pod JZ grebenom postane vse slabše sledljiva. Na grebenu jo spet ujamemo in ji sledimo do rame pod vrhom Storžiča. Na vrh, slabih sto metrov nad nami, nas pripelje markirana pot, ki na sedlo pripelje s planine Javornik.

Zagotovo je to najina najljubša pot na Storžič z juga. Lepo ohranjena, malo obiskana in seveda, nobene planinske gostilne ni v bližini ;)

Smučanje

Lepa turnosmučarska smer poteka z vrha v okviru markirane poti mimo Planine Javornik (JZ grapa) do Povlj. Sneg v grapi (do planine) obleži še dolgo v pomlad.

Peto žrelo (III+, mesta S4+, 500 m)

Od Doma pod Storžičem nekaj časa sledimo poti proti Škarjevemu robu. Ko se svet v desno nekoliko odpre, s poti zavijemo desno na snežišče/melišče pod steno. Ob steni se vzpenjamo navzgor. Na koncu snežišča se naravnost v smeri Škarjevega roba odpre dvoje nadaljevanj, pravo je levo (desni odcep tik ob steni je kratek, širok in slep).

Vstopimo v ozek prehod (če je snega premalo, je tu večji skok, ki ga obplezamo po desni - rušje) in po grapci na manjše snežišče, kjer se nam naravnost navzgor v steni odpre grapa Peto žrelo. Grapa je bolj (ravnoprav) ozka in vodi precej naravnost navzgor.

Tik pod vrhom grape zavijemo ven, desno na snežišče. Po snežišču prečimo v desno in se vzpnemo na ramo/raz pod vrhom Storžiča in nato levo na vrh.

Grapa je večinoma shojena, saj jo alpinisti uporabljajo pri sestopu. Nahaja se v skrajnem levem delu severne stene Storžiča. Ne pretežka in lepa smučarska smer. Bolj zahteven je le sam spust z vrha (izpostavljeno) in vstop v grapo.