|
ŠUSS, arhiv.Ključne besede: tvorjenje besed, izpeljanke, komunikacija ali komuniciranje, pomen, publicistični pomen, pomen, pomen besed Sem študent ekonomije in trenutno pišem diplomsko delo. Prišel sem do težave, za katero vas prosim, da mi jo pomagate rešiti. Pri pisanju diplomskega dela ‘Komuniciranje na področju odnosov s finančno javnostjo’, me je mentor opozarjal, da naj uporabljam besedo KOMUNICIRANJE in ne KOMUNIKACIJA. Kakšna je razlika med navedenimi pojmi ter kdaj se kateri pojem uporablja?Sodeč po SSKJ besedi pomenita sledeče:
Besedi torej nista čisto sopomenski, saj ima komunikacija več pomenov, tisti pa, ki je prekriven s komuniciranjem (3. pomen), ima oznako publ. in torej spada v publicistično izražanje. Komuniciranje je sopomensko s sporazumevanjem, medtem ko komunikacija ne pomeni dogodka, ampak sredstvo sporazumevanja (komuniciranja). Vaš profesor ima očitno prav, ko vztraja pri uporabi besede komuniciranje, saj samo ta pomeni neko dejanje ali dogodek, ko komuniciramo — se sporazumevamo, to pa vi verjetno tudi potrebujete, vsaj po naslovu vaše diplome sodeč. Je pa res, da slovarska obdelava v SSKJ verjetno ne odslikuje več današnjega stanja. Po mojem jezikovnem občutku sodeč je namreč publicistični pomen besede komunikacija prešel v občo rabo. Sam sem imel kar nekaj težav, ko sem si skušal brez pripomočkov razložiti razliko v pomenu obeh besed. Vsekakor pa še vedno velja, da zamenjava ne gre tudi v drugo smer — komuniciranje ne pomeni sredstva. |
© 1998-2004, ŠUSS