|
ŠUSS, arhiv.Ključne besede: deljenje besed, ločila, deljenje besed Vprašanje se nanaša na deljenje besed, saj so sina v drugem in tretjem razredu OŠ učili, da se večzložne besede delijo kjer koli, sedaj v četrtem pa jih delijo po nekakšnih sklopih (ne po zlogih). 1. primer: delavec — po moje se deli de/la/vec. Delitev de/lavec je bila tako v testu označena kot nepravilna. Prosim, da mi razložite pravilno deljenje, saj je v ‘Moja prva slovnica’ Franceta Žagarja napisano: Ko na koncu vrstice ni več prostora /.../, jo razdelimo po zlogih. Zlogi so enote iz samoglasnika ali iz samoglasnika in enega ali več soglasnikov ob njem.O učnem načrtu za slovenščino za osnovne šole ne vem prav dosti, vendar je jasno, da bi se ta moral ravnati po veljavnem pravopisu. SPP '94 (str. 75-76) pa o deljenju pravi takole:
Ker se primeri, ki jih omenjate, povsem jasno vklapljajo v orisano shemo, ne vidim nobenega razloga, zakaj bi bili nepravilni — z drugimi besedami, deljenje de-lavec je po SPP povsem ustrezno. Natančna navodila oziroma pravila za deljenje besed in vse nadaljnje informacije najdete v SPP 94 (§ 599—614). SPP 94 je dosegljiv v tako rekoč vseh splošnoizobraževalnih knjižnicah kot tudi v večini ostalih. Priporočamo vam, da si poleg naštetih členov ogledate še stvarno kazalo, in sicer iztočnici Deljaj in Deljenje, ki vas napotita na širši krog informacij, ki se tičejo deljenja besed. Pri raztolmačenju morda manj prozornih razlag iz SPP vam pomaga npr. ‘Abeceda pravopisa’ (M. Kocjan-Barle, 1999, DZS, Ljubljana). Navajamo pa vam še osnovne smernice za deljenje iz priročnika ‘Cikcak po pravopisu’ (D. Cedilnik, 1995, Sledi, Ljubljana), ki jih povzema po SP:
|
© 1998-2004, ŠUSS