Vir: Internet Vir: Internet
© Gimnazija Črnomelj - 2012  INDUSTRIJA Zgodovina tretjega najstarejšega proizvajalca avtomobilov na svetu je razburljiva in dinamična. Pridružite se nam na potovanju skozi čas, ki se razteza preko 100 let in vključuje mnoge zanimive trenutke, ki so se pričeli na Češkem. Od kolesa do motornega kolesa (1895) Teden dni pred božičem, leta 1895, sta mehanik Vaclav Laurin in knjigarnar Vaclav Klement (iz Češkega kraja Mlada Boleslav) začela s proizvodnjo  koles, ki so se v nacionalistično obarvanem obdobju na prelomu 19. stoletja imenovali "Slavia". Nekaj let kasneje, leta 1899, je podjetje Laurin &  Klement začelo s proizvodnjo motornih koles. Proizvodnja prvih avtomobilov (1905) Po prvih poskusih na prelomu 19. stoletja so leta 1905 pričeli s proizvodnjo avtomobilov. Prvi avto, Voiturette A, je bil prodajna uspešnica in pojem  klasičnega češkega avtomobila. Podjetju Laurin & Klement je zagotovil stabilno pozicijo na mednarodno razvijajočem se avtomobilskem trgu. Delniška družba (1907) Proizvodnja se je širila in kmalu presegla okvire družinskega podjetja, ki se je leta 1907 preoblikovalo v delniško družbo. Vedno pomembnejša je  bila internacionalizacija, tako znotraj kot zunaj podjetja. To je omogočalo nadaljnjo širitev. Po letu 1914 je podjetje sodelovalo tudi v vojni  industriji. Združitev s Škodo (1925) V dvajsetih letih se je podjetje z namenom, da bi se uveljavilo in posodobilo svojo proizvodno linijo, ki je takrat obsegala številne tipe osebnih vozil in tovornjakov, avtobusov, letalskih motorjev in poljedelskih strojev, združilo z močnim proizvodnim partnerjem. Leta 1925  je to storilo s  podjetjem Škoda iz Pilsna, kar je botrovalo koncu znamke Laurin & Klement.  Po koncu svetovne gospodarske krize (1930) Leta 1930 se je proizvodnja avtomobilov v okviru koncerna Škoda spet osamosvojila in postala avtomobilska delniška družba (kratko ASAP). Po  koncu svetovne gospodarske krize je sledil ponoven prodor z vozilom Popular.  Hermann-Göring-Werke (1939 - 1945) Delniška družba Škoda (kratko ASAP) je postala del nemškega podjetja Hermann-Göring-Werke in se je morala popolnoma osredotočiti na vojno  industrijo. Poleg proizvodnje posameznih kosov orožja so v kraju Mlada Boleslav med drugo svetovno vojno proizvajali različne vrste vojaških vozil  in sestavljali vlečna vozila. Podržavljenje 1946 je bilo podjetje Škoda podržavljeno in v okviru tedanje narodnogospodarsko in politično določene delitve dela zadolženo za proizvodnjo  osebnih avtomobilov. Kljub podržavljenju mu je z modeli Spartak, Octavia in Felicia uspelo ohraniti relativno dober standard, ki pa konec  šestdesetih let ni več mogel slediti bliskovitemu tehničnemu razvoju na zahodu. Združitev z VW (1991) Po političnem preobratu leta 1989 je podjetje Škoda v kraju Mlada Boleslav pod novimi tržnimi pogoji začelo iskati močnega tujega partnerja, kar  bi dolgoročno utrdilo njegov položaj in ga povrnilo v mednarodni konkurenčni boj. Decembra 1990 se je češka vlada odločila za Volkswagen. 16.  aprila 1991 se je začela proizvodnja vozil Škoda v novem, združenem podjetju Škoda automobilova a. s. 1994 je dotedanje modele avtomobilov  zamenjala Škoda Felicia, ki je tako kakovostno kot stilsko ustrezala mednarodnim merilom. Proizvedenih je bilo več kot 1.400.000 avtomobilov. Škodi je prvič uspelo proizvesti 400.000 v enem letu (1998) Prvič smo proizvedli 400.000 vozil na leto, ki se izvažajo v 70 držav po svetu. K temu uspehu je veliko pripomogel tudi uspešni model Octavia, ki se  mu je tega leta pridružila različica kombi. VIRI: http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Works http://www.skoda.si/ http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto Borna Miljavac-Purgar in Dino Šunjerga