Šolska skupnost
|
Prispeval Danijel Korpar
|
ponedeljek, 21. februar 2011, ob 23:11 |
Šolska skupnost učencev je sestavljena iz predstavnikov vseh oddelčnih skupnosti. Vodi jo mentor, ki ga predlaga in imenuje ravnatelj skupno s predstavniki učencev. Mentorja lahko predlagajo oddelčne skupnosti.
Po Pravilniku o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli bomo skrbeli za uveljavljanje pravic in izpolnjevanje dolžnosti učencev. Plan šolskega parlamenta izdela mentorica šolske skupnosti, ki tudi skrbi za njegovo realizacijo.
Plan dela ŠSU je priloga tega načrta in ga prejmejo vsi razredi na šoli.
Ta oblika dela učencem omogoča, da ustvarjalno sodelujejo pri poteku vzgojnega dela v šoli.
Šolska skupnost učencev je nepogrešljiva skupnost, ki skrbi za to, da je klima na šoli čim bolj sproščena in da bi bilo otrokom in učiteljem med časom, ki ga preživljajo v šoli, čim lepše! Sodelovanje v šolski skupnosti pa nam ji v dosedanjem delovanju pomagalo do spoznanja, da je za dosego skupnega cilja potrebno sprejemati, upoštevati različna mnenja. Vključevanje vseh učencev v izvajanje sprejetih odločitev pa krepi čut za odgovornost in nam pomaga pri odraščanju v zrele in odgovorne ljudi.
Naloge skupnosti učencev na šoli:
- Zbira pripombe in predloge oddelčnih skupnosti v zvezi s programom pouka, dnevi dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti, prireditev in drugih dejavnosti, ki jih organizira šola.
- Spremlja uresničevanje pravic in dolžnosti učencev ter opozarja ravnatelja in svet šole na morebitne kršitve pravic učencev.
- Organizira šolske prireditve, sodeluje pri izdajanju šolskega časopisa in informira učence o svoji dejavnosti.
- Načrtuje in izvaja skupne akcije na šoli (zbiralne, solidarnostne…)
- Predlaga izboljšave bivalnega okolja in sodeluje pri uresničitvi idej.
- Oblikuje predloge za pohvale, nagrade in priznanja učencem.
- Opravlja druge naloge, za katere se dogovorijo učenci.
Mentorica skupnosti učencev je Darja Vezjak.
Zapisniki sej:
2. zapisnik
1. zapisnik |
|
Šolska skupnost
|
Prispeval Danijel Korpar
|
ponedeljek, 21. februar 2011, ob 23:09 |
Šolski parlament je najvišji in izvršilni organ skupnosti učencev šole.
Se redno sestaja na delovnih sestankih. Svoj sedež ima v glasbeni učilnici. Šolski parlament učencev skliče ravnatelj šole, lahko pa tudi mentor skupnosti učencev šole najmanj dvakrat letno. Pobudo za sklic šolskega parlamenta lahko da tudi predstavnik oddelčne skupnosti.
Vsako leto se udeležujemo otroških parlamentov, ki ga organizira Zveza prijateljev mladine Maribor. Ti parlamenti potekajo na različnih ravneh.Aktivnosti v zvezi z otroškim parlamentom potekajo na rzličnih ravneh.
Vse skupaj se začne na vsaki šoli posebej, ko se učenci uskladijo o njihovih pogledih na temo, ki je to leto obravnavana. Nato nekaj predstavnikov šole te sklepe predstavi na Območnem otroškem parlamentu, kjer se zberejo predstavniki bližnjih okoliških šol. Predstavitvam vedno sledi diskusija, v kateri sodelujejo vsi prisotni. Novost letošnjega parlamenta je iz diskusije v akcijo.
Mestni parlamenti, ki potekajo že na dokaj visoki ravni, pa so priprava za Državni parlament, ki ponavadi poteka v prostorih Državnega zbora. Tam je navzočih veliko izredno vplivnih ljudi, ki bi naj bili pripravljeni poslušati želje, predloge, mnenja otrok in ki lahko pripomorejo tudi k njihovi uresničitvi!
Temo za šolski parlament sporoči Zveza prijateljev mladine, lahko pa jo oblikuje tudi skupnost učencev. Ta tema se obravnava v oddelčnih skupnostih in predstavniki jo prikažejo na šolskem parlamentu.
Tema 23. otroškega parlamenta v šolskem letu 2012/13 je "Odraščanje."
Mentorica šolskega parlamenta je Darja Vezjak.
|
|
|
|
|