27.12. | G | Cjanovca |
25.12. | G | Čemšeniška planina |
23.12. | G | Medvodnica - Črna peč |
18.12. | G | Smolnik - sv. Jošt |
11.12. | G | Gozdnik - Kotečnik |
4.12. | G | Galetovec |
27.11. | G | sv. Lovrenc nad Bašljem |
6.11. | G | Rjavca |
1.11. | G | Skala - Bivak II |
30.10. | G | Kalški Greben - Kalška gora |
12.-16.10. | J | Hvar |
2.10. | G | Dobrča |
torek, 27.12.2011: Cjanovca, 1820 m
Začel sem po Mačevski poti, prvič kot markirani (še leta 2005 je bila neoznačena). Nad kolovozom sem stezi sledil le 100 vm, ko pripelje tik do grabna, pa sem zavil desno proti travnatemu žlebu. Že po nekaj korakih mi je bilo jasno, da sem ga usral, saj je bilo napredovanje na divje zelo naporno, jaz pa daleč od kakšne vrhunske pripravljenosti. Strmi vrh travnatega žlebu sem obšel po desni, kjer se je z desne celo prikazala stopnica stare steze. Žleb nad "skokom" me je razočaral z zaraščenostjo. Sprva je med smrečicami še dovolj odprtega prostora za smuko, potem pa se tako zgostijo, da sem moral tudi kot pešec zaviti levo v listnati gozd. No, ta pa je presenetil pozitivno, saj so drevesa zelo narazen, tudi podrasti ni, tako da so možnosti za smuko zelo dobre. Kmalu zatem, na višini okoli 1200 m, sem zadel na dobro shojeno, položno lovsko stezo. Skozi smrečje me je popeljala na odprto, kjer se je odprl rajski prizor: rumeno travnato pobočje pod temno modrim nebom, spodaj pa oblačno morje. Stezi sem sledil do prvega ovinka, nato pa jo ubral kar naravnost navzgor. Na soncu je bilo tako toplo (in brez vetra), da sem med kratkim postankom sredi pobočja užival celo zgoraj brez. Za razliko od leta 2005, sem se tokrat vzpenjal po sredi, v vpadnici vrha. V vršnih 100 metrih me je sicer pričakal sneg, ki pa je napredovanje samo izboljšal.
Idejo za smer spusta so mi dale stopinje v snegu pod Srednjim vrhom, ki so omogočile lahek sestop do koče na Dolgi njivi. Niže, na grebenu nad lovsko kočo na Kozjeku, sem nato končno odkril odcep lovske steze levo proti Mačevski poti - ker je neoznačen, sem ga opazil po zaslugi gazi v snegu. Nahaja se ravno na sredini med mestom, kjer se pot z Dolge njive priključi grebenu, in mestom, kjer ga zapusti! Do priključka na spodnjo pot za Hudičev boršt je vsega nekaj minutk.
nedelja, 25.12.2011: Čemšeniška planina, Črni vrh, 1204 m
Na spustu sem na razcepu pri malem rovtu zavil levo in po ledeni cesti prečil do cerkve sv. Primoža, ki pa ni nič posebnega. Na ovinku pod hišo, ki stoji pod cerkvijo, sem se spustil na zgaženo stezico, speljano med živo mejo in robom gozda, ki me je čez tri minute pripeljala do markacij. Ob prihodu na odprto sem sledil zgledu predhodnikov, mahnil sem jo čez travnik naravnost do asfaltne ceste pod vasico Razbor, kjer stoji tudi spodnja postaja tovorne žičnice. Še ena ali dve podobni bližnjici in bil sem na cesti skozi dolino Lesjega potoka.
petek, 23.12.2011: Medvodnica, 1202 m - Črna peč, 1447 m
nedelja, 18.12.2011: Smolnik, 1002 m - sv. Jošt, 935 m
Pogovor s starosto GRS, g. Korenincem
nedelja, 11.12.2011: Gozdnik, 1090 m - Kotečnik, 772 m
Parkiral sem na odcepu gozdne ceste na začetku Pongraca, po kateri sem tudi začel s hojo. Za zadnjo hišo se v nespremenjeni smeri nadaljuje gozdni kolovoz, ki sčasoma preide v pot. Po nekaj minutah resnejšega vzpona stopimo na travnik z njivico in velikim topolom, zgoraj pa stoji nekaj bajt. Ena od njih naj bi bila lovska koča, pri kateri dobiš štempl Savinjske planinske poti - kar pa sem ugotovil šele doma, c c c. Steza naprej proti vrhu pelje čez zelo lepo, strmo pobočje, z gosto travo pod bukovim drevjem. Po priključku na greben kmalu prečka kolovoz, ki se strmo zažene desno od grebena. Ko na kolovoz stopimo drugič, je do vrha samo še nekaj minutk čez vršno strmino.
Pri bivaku (presenetil je s čistočo in uporabnostjo) nisem ravno zavlačeval, kajti občasno je priplula vlažna meglica, v kateri je bilo precej hladno. Majico, v kateri sem prisopihal na vrh, sem zato zamenjal z vso obleko, kar sem je imel s seboj.
Hribovje, od katerega sem pričakoval malo, me je zelo pozitivno presenetilo, saj premore cel kup zanimivih kucljev. Savinjska planinska pot se je, posledično, močno dvignila na prioritetni listi ;).
nedelja, 4.12.2011: Galetovec, 1265 m
Proti Bledu sem se prvič peljal po popolnoma dokončani gorenjski avtocesti. Na krasni planotici z zaselkom Brezje nad Bohinjsko Belo sem parkiral na travi ob cesti, kulturneje pa bi bilo, kot sem videl pozneje, na začetku gozdne ceste.
Potem ko je ves čas vožnje pred Pokluko grozil oblačni zid, me je na Brezju sprejelo sonce. Temperatura je bila zelo prijetna, vlage v zraku presenetljivo malo. S hojo sem začel po lepo prevoznem makadamu. Na prvem ovinku v gozdu vabi na bližnjico po vlaki prva od nasprejanih puščic, ki delajo družbo uradnim knafelčevim krogcem vse do vrha. Občasno pa so se pojavljali tudi beli plastični trakci. 50 m za Laznikom markacije pokažejo po vlaki desno gor, višje pa na stezo, ki izstopi na cesto tik pred Slamniki. Tu stojita dve zapuščeni kmečki hiši. Markacije zapustijo cesto sredi travnika, kjer se usmerijo na vlako v gostem grmovju in se strmo vzpnejo do zaraščene planotice Ržišče (voda in dva senika, spremenjena v vikenda). Nad vikendoma je na gozdni cesti treba nekaj metrov v levo, nato po opuščeni vlaki spet navzgor. Pod pokljuškim robom se steza pretvori v utrjeno staro pot in izstopi pri ovinku gozdne ceste, na katerem stoji partizanski spomenik. Po spustu do dolinice s pašnikom se naša pot oprime skorajda vodoravnega kolovoza proti levi, ki se za robom spusti do novega pašnika. Levo čezenj in še par minut vzpona čez podolgovato gozdnato vzpetino, pa sem bil na razglednem vršnem pomolu. Vrh je kar precej obiskan.
nedelja, 27.11.2011: sv. Lovrenc, 918 m
nedelja, 6.11.2011: Rjavca, 1789 m
Ob naslednji priložnosti bomo obvezno prišli z gorskim kolesom!
Junak dneva: štirinožni veteran Keni, ki bi prigrizel celo na vrh - če ne bi njegov gospodar in "mačeha" poskusila z napačnim pristopom in ga zavedla med "brezštevilna" rebra JV plati Rjavce. :)
torek, 1.11.2011: Skala, 1962 m ("Mali Matterhorn") - Bivak II, 2118 m
nedelja, 30.10.2011: Kalški Greben, 2224 m - Kalška gora, 2058 m
Po smučišču je malce pihalo, tako da sem navlekel kapo in rokavice. Sicer pa je bil puli čisto dovolj. Pod osrednjim klancem Spomladanske proge, ki me je, prekrit z napol nagnitim baliranim senom, pozdravljal s "prijetnim" vonjem, mi zazvoni telefon in zaslišim Grega: "Kličem te šele zdaj, saj sem računal, da je zate še dovolj zgodaj." Napaka, stari ...
Na markirano pot sem se priključil sredi ta strme Zvohove proge in ji sledil na planino Dolgo njivo. Mimo Škrbine poteka skozi ruševje, na odprto pa pride šele nad višino 2000 m. Na vrhu nam je delal družbo majhen, nikogaršnji pes bogatega fehtarskega znanja...
V zgornji polovici spusta je (deset dni po obilnem sneženju) še ležalo nekaj večjih zaplat snega, zaradi česar sem se že psihološko pripravljal, da bom v zahtevnejšem svetu po potrebi obrnil. Vendar je bilo okoli škrbine povsem kopno. Še sreča, kajti 20-metrska skalna stopnja nad škrbino je navpična. Brezhibnih varoval in trdne, prijetno razčlenjene pečine sem bil zato zelo vesel. Zadnje malce zahtevnejše mesto se nahaja pod najvišjo točko Kalške gore, kjer ozka stezica preči strme trave, pod katerimi je stena. V mokrem je zato tam bolj varno slediti grebenu! Zanimivo, da metrski "možic", skrinjica in žig (Kamniška PP) ne stojijo na najvišji, temveč na skrajni točki nad Zoisovo kočo. Mimogrede, opuščena zavarovana pot izstopi na greben 50 m JZ od možica.
12.-16. vinotoka 2011
Po jadralsko manj znanih koncih
Hvar
sreda
Po šesturni nočni vožnji (začuda brez megle) smo v marini Kaštela brez hitenja prevzeli debelo Elanovo prasico Impression 434. Medtem je referent za tehnična vprašanja in nastavitev ure v fotoaparatih MatjažE skočil v trafiko po usb-sim, tako da smo bili med križarjenjem prvič direktno prštekani na svetovni splet. Na koncu smo se odločili izpljuniti še 50 evrčkov za izvenkrmni motor, po domače "zajca".
Pol ure pred poldnevom smo, v sončnem dnevu z malo vetriča, odmotorirali proti Splitskim vratom. Ovinek v braški zaliv Smrk(et)a, katerega namen je bil zgolj ogled nekdanjega bunkerja za vojaške ladje, se je sprevrgel v čofotanje po skorajda poletno toplem morju. Juj, juj, juj.
Dan se je iztekal, zato smo imeli časa le še za neopazen ovinek mimo Zlatnega rata pri Bolu, ki pa je v živo nekatere razočaral. Po zaslugi Aladinovih prognostičnih kart sem za prenočevanje izbral zaliv Pokrivenik na severni strani Hvara, ki zaradi večdnevnih obetov burje prvotno niti slučajno ni bil v igri, saj ne nudi dobre zaščite za vetrove iz I. in IV. kvadranta. Ob prihodu smo se zasidrali proti vetru s celine, natančneje proti burji (SV), vetrna luknja pa je imela svoje zakonitosti, zato smo se, že v polmraku, raje presidrali proti JV.
četrtek
Luka je skočil v vodo že pred zajtrkom, po katerem je bil na vrsti prevoz z zajcem na obalo in ogled velike špilje Badan, slavne po snemanju slovenske otroške nadaljevanke Bratovščina Sinjega galeba. Stari domačin nam je zatem razložil vse o arheoloških izkopavanjih v jami, pri katerih je bil tudi sodeloval.
Do vzhodnega rta Hvara smo spet motorirali, čeprav je pihal idealen vetrič za polna jadra, žal pa ravno v naš premec. Nenačrtovani postanek v mestecu Sućuraj (povod: nakup čebule) je bil zadetek v polno - sončni, brezvetrni dan je ponudil poletno toploto, izboljšano s popolnim mirom neturističnega oktobra.
Od kofetkov, ki jih je častil blagajnik, smo se k barki vrnili ravno v pravem trenutku, da smo se umaknili že malce nestrpnemu kapitanu turistične ladje s kolesarji. Med veselim nadaljevanjem ob južni obali otoka smo se začudili barkači, ki je izvajala čudaške rikverc manevre. Ugibali smo, da morda polaga mrežo, zato smo jo obvozili na široko. Pol milje naprej sem poševno pred nami povsem naključno zagledal potapljača, divje mahajoča s plavutkami. Bila sta vodja potopa k bomniku iz 2. svetovne vojne, ležečemu 40 m globoko, in njegov osemletni sin, ki sta izgubila svoje štiri stranke, vse skupaj pa je izgubil njun zbegani ata na oni lunatični barkači. Uspešno smo jih rešili.
Svoj dan smo zaključili v zalivčku Kozja, kjer smo se, enako kot prejšnji dan, najprej zasidrali proti odprtemu morju. Kopanje. Presidranje proti burji. Pred večerjo (bolgarski polpeti z okisanim krompirjem) je bila potrebna piratska odprava po kis - in v edini obljudeni hiši smo se spoznali z neuničljivo 82-letno Slovenko.
Večer je poživilo pobliskavanje nad Korčulo, izredno svetla pa je bila tudi noč, saj je bilo nad nami jasno nebo s polno luno.
Tarok. Med premorom ob pol polnoči se nam zazdi, da smo bliže obali kot zvečer. Hm? Minuto zatem se znajdemo tik ob "čolnarski garaži" in le strma obala in hiter vžig motorja nas rešita nasedanja! Uhhh, pa je šlo še eno mačje življenje. Sledilo je spuščanje precej daljše sidrne verige in dežuranje do jutra (v zaliv se je spuščal neugoden, vrtinčast severnik - severovzhodnik).
petek
Zbudili smo se v prelepo jutro. Po zajtrku smo se štirje prepeljali na obalo in se najprej sprehodili do zapuščene vasi Zaglav nad zalivom, kjer smo se srečali z atom in mamo iz prenočišča prejšnjega dne, Pokrivenika... Ata se je pred našimi očmi ročno zaletel v zid hiše...
Sledil je obisk naše sonarodnjakinje, seveda z darilom, kar pa je povzročilo, da smo se pri njej zataknili za debelo uro. Ob kavi nam je postregla s piškoti in neskončno zalogo zgodbic. Med drugim smo izvedeli, da je bil bližnjo jamo z dvema podzemnima jezeroma večkrat raziskoval znani splitski alpinist Stipe Božić, enkrat tudi v družbi pokojnega Tomaža Humarja, ki je nato naši mamci pustil svojo trenirko. ;)
Do Šćedra smo na toplem soncu in v brezvetrju motorirali, ogledujoč niz malih samotnih zalivčkov, od katerih pa ni enega brez vsaj ene hiške. Pozdraviti nas je prišla jata letečih rib. Za podlago za pirček pa je poskrbel kukijev namaz z inčuni. Na Šćedru smo izbrali južni zalivček Čarnjeni, idiličen in v tem času popolnoma samoten kraj. Jasno, plavanje in izležavanje na lepi plaži.
Kmalu za zahodnim rtom Šćedra se je končno pojavil Veter. Z burjo v bok, moči 12-15 vozlov, smo zelo lepo pojadrali do Paklenih otokov.
V Vinogradišću smo se troštali brezhibnega zavetja pred burjo, a je le-ta v zaliv nažigala presneto konkretno, zato smo se nazadnje hvaležno odločili za eno od dveh (od poletja ostalih) boj pred restavracijo na vzhodni strani zaliva. Burja je zvečer tudi močno zahladila, tako da sva bila z Luko na koncu privezovanja dodobra prezebla. Kočerja v podobi slastnega, toplega ješprena je zato padla kot ata na mamo.
Večer je presenetljivo minil brez taroka, namesto tega smo se zabavali s CD-jem raznoraznih slovenskih megahitov. Nagradi občinstva in strokovne žirije sta šli v roke Klemenu Klemenu s Keš pičkami in Frediju Milerju za simfonijo Na sredi Slovenjega gradca:...Ko po obratu ona se šprancira,
se šprancira, se šprancira,
veliko oči se za njo ozira,
za njo ozira, oziráááá...
sobota
Jutro v zalivu je bilo umirjeno. Po zajtrku smo se sprehodili čez prevalček do marine, kjer nas je pričakalo več slovenskih presenečenj: omizje tržiških jadralk, žirovniška kelnarica in slovenski lastnik restvracije. Pa to ni več res, ejga!
Po nekaj odplavanih dolžinah smo šele četrt čez poldne počasi odmotorirali proti mestu Hvar. Sredi dneva je bilo na glavni rivi še nekaj prostora, tako da smo se privezali z muringom. Posadkin načrt o vzponu do trdnjave nad mestom je bil hitro pozabljen in po kratkem obhodu osrednjega trga, med katerim je naš multifunkcionar DeSiro-Uccio navezal obetavne zborovske stike s starim domačinom Vickotom (seveda pa izvedel tudi vse o njegovem zdravstvenem kartonu), smo se samo še posedli na Top spot Abramovič, s katerega smo imeli elitni pregled nad paradirajočim ženstvom. Kelnar je z enim samim pogledom profesionalno dojel situacijo: "Šta če biti ... sedam piva!"
Pred izplutjem smo v kokpitu - pred očmi turističnega plebejstva - plemiško popikali kolutke salamce in kocke sira. Privezi so se bili medtem že povsem napolnili (ura je bila 15), tako kot se za Hvar tudi spodobi, in "privezni mojster", ki je začel operirati pred njimi, je malo špegal že tudi proti nam. Ampak mi smo najdražji privez na vzhodnem Jadranu raje prepustili komu drugemu in se prestavili okoli zahodnega rta otoka v Stari Grad. Tam sem, tik pred vstopom v luko, iz rokava potegnil še džolija: ko sem se prepričal, da je hotel Arkada zaprt, sem posadki namignil možnost zastonjskega priveza ob hotelskem pomolu...
Čofotanje. Po kočerji v podobi puranovih zrezkov s sirom smo se na večerno pivce sprehodili v mesto, kjer smo našli zelo prijetno domačo gostilnico.
nedelja
Jutro smo začeli s tradicionalnim zajtrkom referenta za tehnična vprašanja, z jajci na pašteti. Izpluli smo bolj zgodaj kot prejšnje dni, kajti barko je bilo treba vrniti do 15. ure. Na izhodu iz Starogradskega zaliva smo dvignili jadra v močnejši burji od napovedi, zato smo odvili le pol glavnega jadra in podobno velikost genove. Do sredine Hvarskega kanala je 30-35 vozlov burje 14-tonska Elanka zlahka obvladovala, ko se je veter okrepil na 38-40 (sunki 42), pa sta nas refetanje robov jader in poslabšana vodljivost barke prisilila k dodatnemu krajšanju. Kljub vsega četrtini jader smo valove še naprej rezali s hitrostjo nad 5 vozlov.
Nato pa je bil že skrajni čas za "pravi" adrenalin. Na vstopu v Splitska vrata, v katerih je bilo razmeroma zatišno, smo rahlo zaspali ob opazovanju ogromnega italijanskega trajekta (še pred njim sta s polnimi jadri leteli mimo vodeči jadrnici Viške regate, na kateri je na koncu spet zmagal Puh z Velikim Viharnikom). Predvsem Siro Krmar je imel svoje znamenite zasanjane minute in kar naenkrat smo se znašli zelo blizu obale Šolte. Pred križanjem smo ugotovili, da imamo čez levo škotino privezan gumenjak - in že sva Matjaža bezljala po premcu. Medtem smo na srečo odpluli mimo najbolj izbočenega dela Šolte, kajti krmar je nenadoma oznanil, da krmilo ne deluje več. Beri: obrnil ga je do konca v eno stran... Nismo si še dolgo oddihovali, ko smo ugledali nasproti motorirajočo jadrnico z nekaj odprte genove, plovečo točno na nas. Šele dvajset metrov pred nami, ko smo bili že prepričani v katastrofo, je agresor vendarle zavil ostro v svojo desno. Pospremili smo ga s pestmi in kletvicami. Ko smo končno pokrižali proti Milni, je kazalo, da so razburljivosti končane. Vendar, ko smo odvrnili pogled od čolna vodstva regate, divje poskakujočega čez valove, smo ugotovili, da smo spet čisto blizu obale, tokrat Bračeve, krmilo pa je ponovno "nehalo delovati". Po nekaj psiho-trenutkih nas je rešil motor.
Odmotorirali smo na bencinsko črpalko v Milno. Tu pa se je začela kriminalna komedija. Črpalka je bila zaprta (nategnili so me že drugič zapored), kar je pomenilo, da smo morali nazadnje gorivo doplačati v v marini. In pazi zdaj: čarterist nam je za gorivo hotel zaračunati, reci in piši, 450 €! Po pravilniku namreč zaračunajo trojno ceno. Vse v redu, če nam ne bi bili ravno oni zagotovili, da bo črpalka v Milni zagotovo odprta tudi na nedeljo. O ne, na take finte nas pa ne boste! Če skrajšam, na koncu smo se s sposojenima sodoma sami odpeljali do prve cestne črpalke in gorivo tudi prečrpali v barko. Prihranek: 300 €...
Statistika RJJ 1-10
nedelja, 2.10.2011: Dobrča, 1634 m