Osnovna Šola Poljane
Ljubljana, Zemljemerska ulica 7
telefon: (01) 23-08-430
telefax: (01) 23-08-443

IZBIRNI PREDMETI

 

DRUŽBOSLOVNO
HUMANISTIČNI  SKLOP

Tuji jeziki: 

Slovenščina – nadgradnja:

Šolsko novinarstvo

Verstva in etika

Retorika

Klekljanje

Vezenje

Informacijsko opismenjevanje

Turistična vzgoja

Življenje človeka na zemlji

Raziskovanje domačega kraja

Umetnostna zgodovina

Likovno snovanje

Glasba: ansambelska igra

 

NARAVOSLOVNO 
TEHNIČNI  SKLOP

Astronomija

Poskusi v kemiji

Kemija v okolju

Obdelava gradiv – les

Obdelava gradiv - umetne snovi

Okoljska vzgoja

Organizmi v naravnem in umetnem okolju

Rastline in človek

Računalništvo:

Sodobna priprava hrane

Načini prehranjevanja

Šport za zdravje

Šport za sprostitev

Izbrani šport: odbojka

Izbrani šport: nogomet

Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami

PONUJENI IZBIRNI PREDMETI ZA ŠOLSKO LETO 2011/12


Mentorica: Metka Temlin Dobrilovič      UMETNOSTNA ZGODOVINA

Izbirni predmet je zasnovan v treh enoletnih vsebinsko sklenjenih sklopih, ki učencu omogočajo, da se za predmet odloči v 7., 8. ali 9. razredu, oz. v vseh razredih. Predmetu je namenjena 1 ura tedensko.

Vsebinski sklopi:

·     Kaj nam govorijo umetnine

·     Življenje upodobljeno v umetnosti

·     Oblika in slog

V šolskem letu 2010/2011 razpisujemo sklop: Kaj nam govorijo umetnine, v okviru katerega učenci spoznavajo in razumejo konkretne vsebine.

Temeljni cilj in namen predmeta je, da učenca vpelje v svet umetnostnih spomenikov od davnine do današnjih dni. Prek njih naj bi spoznal umetnost in kulturo damačega kraja in širšega okolja.

Predmet daje učencu široko kulturno izobrazbo, mu odpira vrata v svetovno in domačo umetnost, pomaga oblikovati narodno zavest in samospoštovanje.

Cilji predmeta:

·     razvijanje veselja in zanimanja za stvaritve iz preteklosti in sedanjosti;

·     navajanje na varovanje in ohranjanje umetnostne dediščine ter oblikovanje stališč glede možnosti za uveljavljanje skrbi za umetnostne spomenike;

·     razumevanje, da je vsaka likovna podoba rezultat časa in okolja, v katerem je nastala;

·     seznanjanje z okoliščinami in družbenimi razlogi za nastanek stvaritve;

·     spoznavanje in razumevanje različnih zvrsti umetniškega ustvarjanja in njihovo slogovno raznovrstnost;

·     prepoznavanje stvaritev v svoji okolici, ki so dostopne z reprodukcijami ali v neporednem stiku ( razvaline, galerija, muzej…);

·     spoznavanje vloge in poslanstva strokovnih ustanov;

·     seznanjanje s temeljnimi termini in njihovo povezovanje s spoznanji iz drugih predmetov;

·     odkrivanje razlik med visoko in ljudsko, med industrijsko in množično umetnostjo, med umetnino in dekoracijo…

Predmet se povezuje s številnimi predmeti: zgodovino, slovenščono, geografijo, glasbo, likovno vzgojo…

Delo bo potekalo v učilnici, muzejih, galerijah, na terenu…