Mentorica: Metka
Temlin Dobrilovič
UMETNOSTNA
ZGODOVINA
Izbirni
predmet je zasnovan v treh enoletnih vsebinsko sklenjenih sklopih,
ki učencu omogočajo, da se za predmet odloči v 7., 8. ali 9.
razredu, oz. v vseh razredih. Predmetu je namenjena 1 ura
tedensko.
Vsebinski
sklopi:
·
Kaj nam
govorijo umetnine
·
Življenje
upodobljeno v umetnosti
·
Oblika in
slog
V šolskem letu
2010/2011 razpisujemo sklop: Kaj
nam govorijo umetnine, v okviru katerega učenci spoznavajo in
razumejo konkretne vsebine.
Temeljni
cilj in namen predmeta je, da učenca vpelje v svet umetnostnih
spomenikov od davnine do današnjih dni. Prek njih naj bi spoznal
umetnost in kulturo damačega kraja in širšega okolja.
Predmet
daje učencu široko kulturno izobrazbo, mu odpira vrata v
svetovno in domačo umetnost, pomaga oblikovati narodno zavest in
samospoštovanje.
Cilji
predmeta:
·
razvijanje veselja in zanimanja za stvaritve iz
preteklosti in sedanjosti;
·
navajanje na varovanje in ohranjanje umetnostne dediščine
ter oblikovanje stališč glede možnosti za uveljavljanje skrbi
za umetnostne spomenike;
·
razumevanje, da je vsaka likovna podoba rezultat časa
in okolja, v katerem je nastala;
·
seznanjanje z okoliščinami in družbenimi razlogi
za nastanek stvaritve;
·
spoznavanje in razumevanje različnih zvrsti umetniškega
ustvarjanja in njihovo slogovno raznovrstnost;
·
prepoznavanje stvaritev v svoji okolici, ki so
dostopne z reprodukcijami ali v neporednem stiku ( razvaline,
galerija, muzej…);
·
spoznavanje vloge in poslanstva strokovnih ustanov;
·
seznanjanje s temeljnimi termini in njihovo
povezovanje s spoznanji iz drugih predmetov;
·
odkrivanje razlik med visoko in ljudsko, med
industrijsko in množično umetnostjo, med umetnino in
dekoracijo…
Predmet se
povezuje s številnimi predmeti: zgodovino, slovenščono,
geografijo, glasbo, likovno vzgojo…
Delo bo
potekalo v učilnici, muzejih, galerijah, na terenu…
|