Osnovna Šola Poljane
Ljubljana, Zemljemerska ulica 7
telefon: (01) 23-08-430
telefax: (01) 23-08-443

IZBIRNI PREDMETI

 

DRUŽBOSLOVNO
HUMANISTIČNI  SKLOP

Tuji jeziki: 

Slovenščina – nadgradnja:

Šolsko novinarstvo

Verstva in etika

Retorika

Klekljanje

Vezenje

Informacijsko opismenjevanje

Turistična vzgoja

Življenje človeka na zemlji

Raziskovanje domačega kraja

Umetnostna zgodovina

Likovno snovanje

Glasba: ansambelska igra

 

NARAVOSLOVNO 
TEHNIČNI  SKLOP

Astronomija

Poskusi v kemiji

Kemija v okolju

Obdelava gradiv – les

Obdelava gradiv - umetne snovi

Okoljska vzgoja

Organizmi v naravnem in umetnem okolju

Rastline in človek

Računalništvo:

Sodobna priprava hrane

Načini prehranjevanja

Šport za zdravje

Šport za sprostitev

Izbrani šport: odbojka

Izbrani šport: nogomet

Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami

PONUJENI IZBIRNI PREDMETI ZA ŠOLSKO LETO 2011/12


Mentorica: Andreja Dvornik       RETORIKA

»Ne govori zmerom, kar veš, toda zavedaj se, kaj govoriš!«                 Claudius Caecus

Retorika sodi med tiste izbirne družboslovno-humanistične predmete, ki jih je šola po zakonu dolžna obvezno ponuditi učencem.

Predmetu je namenjenih 32 ur letno ali 1 ura tedensko v 9. razredu.

Retorika je disciplina, ki v različnih oblikah in v različnem obsegu spremlja celotno človeško zgodovino, saj sta njen namen in cilj predvsem analiza ter pravilnejše in natančnejše oblikovanje argumentov in prepričevalnih tehnik na vseh področjih človekovega življenja.

Doslej smo v osnovni šoli spretnosti govorništva bolj ali manj uspešno negovali le z govornimi vajami in priložnostnimi nastopi nekaterih učencev. Sedaj nam bo dana priložnost, da učencem ponudimo znanja te plemenite veščine.

Učenke in učenci spoznavajo:

  • kaj je retorika,
  • zakaj se je koristno učiti retorike,
  • etiko dialoga,
  • kaj je argumentacija,
  • razliko med dobrimi in slabimi argumenti,
  • kako pomembni za uspešno prepričevanje so značaji (govorca) in strasti (poslušalcev),
  • nastanek in zgodovino retorike,

S spoznavanjem sestavnih delov retorične tehnike razumejo, kako lahko oblikujejo prepričljive govore.

Učenke in učenci se (na)učijo javnega nastopanja in izražanja svojih stališč ter učinkovitega prepričevanja in argumentiranja.

Dosežene cilje pouka retorike bo mogoče dokaj hitro in učinkovito izkoristiti pri vseh drugih šolskih predmetih in v življenju na sploh.

Pri pouku retorike bi morala biti največkrat uresničena skupinska učna oblika (izmenjava vlog pri dialogu, tretje osebe kot opazovalci, načela dialoškega sodelovanja, argumentiranja, prepričevanja).

Učenci dobijo v šolskem letu dve oceni za samostojen govorni nastop na določeno temo ali z določenim namenom in eno oceno za analizo (razčlenitev) govora.