Mentorica: Andreja
Dvornik RETORIKA
»Ne govori zmerom, kar veš, toda zavedaj se, kaj govoriš!«
Claudius Caecus
Retorika
sodi med tiste izbirne družboslovno-humanistične
predmete, ki jih je šola po zakonu dolžna obvezno ponuditi učencem.
Predmetu
je namenjenih 32 ur letno ali 1 ura
tedensko v 9. razredu.
Retorika
je disciplina, ki v različnih oblikah in v različnem obsegu
spremlja celotno človeško zgodovino, saj sta njen namen
in cilj predvsem analiza
ter pravilnejše in natančnejše oblikovanje argumentov in prepričevalnih
tehnik na vseh področjih človekovega življenja.
Doslej
smo v osnovni šoli spretnosti govorništva bolj ali manj uspešno
negovali le z govornimi vajami in priložnostnimi nastopi
nekaterih učencev. Sedaj nam bo dana priložnost, da učencem
ponudimo znanja te plemenite veščine.
Učenke in učenci spoznavajo:
- kaj je retorika,
- zakaj se je
koristno učiti retorike,
- etiko dialoga,
- kaj je
argumentacija,
- razliko med
dobrimi in slabimi argumenti,
- kako pomembni za
uspešno prepričevanje so značaji (govorca) in strasti
(poslušalcev),
- nastanek in
zgodovino retorike,
S
spoznavanjem sestavnih delov retorične tehnike razumejo,
kako lahko oblikujejo prepričljive govore.
Učenke
in učenci se (na)učijo javnega nastopanja in izražanja svojih stališč ter učinkovitega
prepričevanja in argumentiranja.
Dosežene
cilje pouka retorike bo mogoče dokaj hitro in učinkovito
izkoristiti pri vseh drugih šolskih predmetih in v življenju na
sploh.
Pri
pouku retorike bi morala biti največkrat uresničena skupinska
učna oblika (izmenjava vlog pri dialogu, tretje osebe kot
opazovalci, načela dialoškega sodelovanja, argumentiranja,
prepričevanja).
Učenci
dobijo v šolskem letu dve
oceni za samostojen govorni nastop na določeno temo ali z
določenim namenom in eno oceno za analizo (razčlenitev)
govora.
|