Kontakt
Zgodovina
Organizacija:
> Predsednik
> Odbori

Sprejem novih članov
O spletni strani



A B C Č D E F G H I J K L M
N O P R S Š T U V W Z Ž

Seznam vseh članov DLUL



Društvo likovnih
umetnikov Ljubljana.

Komenskega 8
tel: 01 434 94 65
Uradne ure:
ponedeljek in sreda
od 10-12



Nuša Lapajne Čurin
Prostorski sistemi
19. julij - 19. avgusta 2011
v Galeriji - Vrt ZDSLU, Komenskega 8.

PROSTORSKI SISTEMI
Vizualno polje ustvarjanja Nuše Lapajne je razpršeno. Naseljuje različne prostore in različne medije. Njena slika že zdavnaj ni več zgolj klasična, pogosto je fragmentarna, presejana npr. bodisi med najdene predmete, bodisi v keramiko ali preoblikovana v prostorske situacije. Tako ustvarja nove sestavljene svetove, ki s svojimi realnimi koordinatami večplastno pronicajo tudi v naš življenjski prostor.
Že hiter vpogled v minulo delo Nuše Lapajne kaže avtoričino nagnjenost do tematiziranja našega življenjskega prosotra, kot ga izkuša sama. Projekti Mize(2004), Sanjsko mesto (2004), Koordinate (2011) so nekak šni predhodniki njene najnovejše postavitve na vrtu, za katero se zdi, da na nov način preigrava osebno izkušnjo mnogih mentalnih in prostorskih situacij, ki sooblikujejo njeno/našo dnevno realnost. V njenih delih je mnogokrat opaziti asociacije ali navezave na vprašanje pomena teritorija, bodisi realnega ali sanjskega, urbanega ali neurbanega in vlogo posameznika v njem. V postavitvi na vrtu se njena ideja zrcali preko recikliranih, v keramični industriji že odsluženih, keramičnih fragmentov. Te je avtorica predelala v svojevrstne barvne kode v obliki črt in ploskev, da iz njih pomensko in formalno sestavi novo sliko, risbo, strukturo koordinat, ki lahko simbolizirajo ali celo določajo naš prostor. V nekaj, kar ima svoje središče, svoje obrobje, svoje zakonitosti, svoj zemljevid, svojo notranjo organizacijo itd. V organizem, v katerem nekaj odmira, se ruši in se nekaj na novo rojeva, raste. Kjer se stikajo poti in usode in kjer čas pušča sledi. V tej notranji logiki se lahko prepoznavata celo blišč in beda sodobnega sveta, notranji konfl ikti slehernega mesta. Na eni strani urejen sistem, z rastočimi novimi elementi, na drugi strani propadanje, kaos v kupih razpadajočih, podirajočih se reliktov preteklega. O podobah, stanjih, funkcijah, o prihodnosti in preteklosti našega prostora, so razglabljali že renesančni umetniki (Albertijevo utopično mesto), danes videvamo isto problematiko v preobleki sodobne umetnosti. Bodisi če se spomnimo le zadnjega U3 v Moderni galeriji, pa pregleda Slovenske umetnosti prav tako v Moderni galeriji, ali pa npr. zadnje izdaje Greater New York v PS1. Mreže, geopolitični zemljevidi, teritoriji, kordinatni sistemi so v rokah mnogih umetnikov postali artikulirani vizualni razmisleki o človekovi identiteti v odnosu do konteksta različnih lokacij, ki opredeljujejo njegovo bivanje na tem planetu. Avtoričin projekt dodaja delček v mozaik teh zanimivih izhodišč. Preko recilkiranja je vanj vnesla, pogosto pogrešujoč element nostalgije po preteklem kot vrednoti, potrebni ohranitve, preko barve lepoto in naravo slikarskega pogleda na estetiko urbanega, preko fragmentarnega pa pot k novi možni celoti. Utopija ali možna realnost sobivanja človeka in njegovega prostora?

Barbara Sterle Vurnik

PROSTORSKI SISTEMI
The visual fi eld of creation in Nuša Lapajne's work is dispersed. It inhabits various spaces and different media. Her painting long ago outgrew its classical frame and is often fragmented and envisaged through lost and found objects for example or converted into ceramics and at times even transformed into sitespecifi c installations. In this way the artist composes new worlds whose coordinates in a complex fashion permeate also our life space. Even the briefest glimpse of Nuša Lapajne's past work convinces us that she sees the world generally through the prism of her own intense experience. The projects Tables (2004), Dream City (2004), Coordinates (2011) are the antecedents of her latest creation in the garden which sees her rearranging her personal understanding of various mental and spatial situations which form her every-day reality as well as ours. Her work is often connected to the question of territory and its signifi cance for the individual, whether this space be real or dream-like, urban or rural. The arrangement in the garden refl ects this idea through the use of recycled, cast-off fragments from the ceramic industry. The artist has reshaped these fragments into unique coloured codes which form lines and surfaces. In this way a picture, drawing or structure of coordinates is converted into an entirely new concept or entity which symbolises even determines our space. Such a construction possesses a centre and a margin. It has its rules. It has a map and an inner organisation. It is an organism where things collapse, die away and are born again with new growth. It is a place where paths meet, where fates converge and all the while time imprints itself indelibly. In this inner logic both the splendour and misery of the modern world meet. We are faced with the confl ict and contradiction which every town and city has at its core; an established and well organised system and a developed city growth on one side while chaos and decay are ravaging through the relics of the past on the other. Since the Renaissance artists have debated and agonised over the form and purpose of urban space, its function, its future and its past (Alberti's Utopian City e.g.).
Modern artists are exercised by the same dilemmas. We only have to recall the last U3 exhibition at the Modern Gallery in Ljubljana or the Slovene Art survey held at the same venue or, again, the last edition of Greater New York in PS1. Networks, geopolitical maps, territories and coordinated systems have become an integral part of many artists' refl ections as they ponder mankind's relationship with the various locations which defi ne our life on this planet. Nuša Lapajne's project adds another piece to this mosaic of intriguing starting-points. By using recycled material she has introduced the often forgotten element of nostalgia and has drawn attention to disappearing values which ought to be preserved. Through colour she has endowed her project with beauty adding a painter's view of urban aesthetics. With the use of collected fragments she has opened up a path to new potential. Is the coexistence of man and his environment just a utopian dream or a real possibility?

Barbara Sterle Vurnik

Življenjepis
Rodila se je 1970 v Ljubljani.Po opravljeni srednji šoli za Oblikovanje je šolanje nadaljevala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani,smer slikarstvo.Pri profesorju Janezu BERNIKU je leta 1995 diplomirala in hkrati vpisala specialistični študij slikarstva pri profesorju Andreju JEMEC-u,ter diplomirala z odliko leta 1998.Sodelovala je na različnih bienalnih razstavah na Hrvaškem, Japonskem, Egiptu, Nemčiji, Italiji, kjer je prejela glavno odkupno nagarado za slikarstvo Pavia 03 in odkup za zbirko v muzeju sodobnih umetnosti Cassoria. Raztavljala je tudi na eminentnem trienalu sodobnie slovenske umetnosto-U3, po izboru Petra Weibla. Imela je več samostojnih razstav in projektov, ter prejela več nagrad. Ima status svobodnega umetnika in je članica ZDSLU-ja.
Živi in dela v Ljubljani.

Razstave
2011 - Mestna Galerija, Nova Gorica, "Koordinate", samostojna razstava
2010 - Razstava "Metamorfoze pogleda", Stekleni Atrij Mestne hiše, Ljubljana, samostojna razstava
- Razstava "Barva in keramika", Galerija DSLU, Ljubljana
- Ex-tempore, Piran, glavna nagrada za akvarel
2008 - galerija Domžale, Domžale, samostojna razstava
- Bienale Malega Formata Ljutomer
2007 - Peterokotni stolp, Ljubljanski grad, samostojna raztava
2006 - Ex Tempore Piran 2006, odkupna nagrada
- Galerija Kresija Ljubljana 2006, skupinska razstava po izboru Borisa Gorupiča
2005 - Razstava - 8 mladih umetnic za grafi čno mapo,Finžgarjeva galerija,Ljubljana
- Medana, mednarodni simpozij, Medana
- Razstava sodelujočih na mednarodnem simpoziju v Medani, Galerija Gorica, Italija
- Razstava 100 umetnikov v stalni zbirki Museo Internazionale di Arte Contemporanea, Cassoria,
Italija, odkup za stalno zbirko
- Art Museum Sakaida, Japonska
- Young Slovene artists 05, Galery Space Tokio, Japonska
2004 - projekt "Mize", Finžgarjeva galerija, Ljubljana, samostojna razstava
- projekt Sanjsko mesto II.Groharjeva Galerija Šk. Loka, samostojna razstava
- projekt Sanjsko mesto Galerija Hest 35 Ljubljana samostojna razstava
2003 - Evropska razstava mladih umetnikov Arte Pavia, Castello Visconteo, Pavia, Italija,
glavna nagrada za slikarstvo
2002 - Zbirka "Talum" pregledna razstava 10-letnice, galerija Rihard Jakopič, Ljubljana
2001 - Bienale svetovne moderne umetnosti, Fortezza da Basso, Firenze, Italija
- 2. Bienale novega akvarela, Kunststation Kleinsassen, Fulda, Nemčija
- Bienale moderne umetnosti, Kairo, Egypt
2000 - Miheličeva hiša, Ptuj, kolonija-simpozij "Talum"
- Ex-Tempore00, Obalne galerije Piran, odkupna nagrada za akvarel
- Pilonova Galerija, Ajdovščina, samostojna razstava
- Lamutov Salon, Kostanjevica, samostojna razstava
1999 - KUD France Prešeren, Ljubljana, samostojna razstava
1997 - U3Trienale sodobne slovenske umetnosti, Moderna galerija, Ljubljana
- Bienale malega formata, HDLUL Split, Split, Hrvaška
1995 - Bienale akvarela, Kamnik, Grad Zaprice
1994 - Galerija Kašča, Vrhnika, samostojna razstava
- Ex-Tempore Opatija, Mandrač, Hrvaška, Tretja odkupna nagrada
1993 - Razstava študentov ALU 1991/92, Mestna galerija, Ljubljana
1991 - Študenti Akademije za likovno umetnost 1990/91, Mestna galerija, Ljubljana
Nagrade
2010 - Glavna nagrada za Akvarel EX − TEMPORE PIRAN
2006 - Odkupna nagrada EX- TEMPORE PIRAN
2005 - Odkup za stalno zbirko Museo Internazionale di Arte Contemporanea
2003 - Glavna nagrada za slikarstvo PAVIA-GIOVANE ARTE EUROPEA, Italija
2000 - Odkupna nagrada za akvarel EX-TEMPORE PIRAN, Slovenija
1994 - Tretja odkupna nagrada EX-TEMPORE OPATIJA, Hrvaška
Televizijski mediji
14. 3. 1999 - RTV Slovenija Intervju: Hudeček Jože: Očetje in sinovi (matere in hčere)
Julij 2001 - RTV Slovenija oddaja "Modro"
September 2002 - RTV Slovenija dokumentarni fi lm o delu Nuše Lapajne "Pretakanje"
Naslov
Nuša Lapajne, Eipprova 23, 1000 Ljubljana, Slovenia

e-mail: curin.lapajne@amis.net