Kontakt
Zgodovina
Organizacija:
> Predsednik
> Odbori

Sprejem novih članov
O spletni strani



A B C Č D E F G H I J K L M
N O P R S Š T U V W Z Ž

Seznam vseh članov DLUL



Društvo likovnih
umetnikov Ljubljana.

Komenskega 8
tel: 01 434 94 65
Uradne ure:
ponedeljek in sreda
od 10-12



SIMON MLAKAR

Avtor razstave: SIMON MLAKAR

Lokacija: Vrt ZDSLU, Komenskega 8,LJ
Organizator: DLUL-Društvo likovnih umetnikov Ljubljana v sklopu vsakoletnega
cikla razstav »4 letni časi«

M I R N A V R T U
V dobi ko imamo inflacijo podob – ikon in ko narisane ali naslikane oblike zato izgubljajo svojo moč, to ne velja za prastara znaka: svastiko in zvezdo; simbola vesolja, gibanja, energije, svetlobe in še česa.
Ta dva zares imenitna znaka sta v novejši zgodovini pridobila toliko politične simbolike, da ju ne moremo neprizadeto gledati skupaj. In da se še vedno težko soočamo z resnico polpretekle zgodovine.

S. Mlakar

Komunizem in nacizem sta dve veliki utopiji 20. stoletja. Obe sta hoteli ustvariti nov, lep in še lepši svet. 60 let po propadu ene in 15 let po zatonu druge silne ideje, ko imamo do obeh že blago distanco, lahko brez zadržkov simbolično uresničimo to, kar sta Hitler in Stalin želela: jasne in urejene betonske ceste med travniki in polji urejenega zadružnega kmetijstva do naselij zdravih ljudi.
Kaj več umetnik niti ne more, in bolje, da tudi poskuša ne.

Svastika je sestavljena iz vrtnih betonskih pranih plošč, zvezde pa so izmenično, pozitiv negativ, oblikovane iz 880 rdečih begonij. Vse skupaj je postavljeno na zeleno trato vrta.


Akademski slikar Simon Mlakar je v slovenskem prostoru aktivno prisoten od zgodnjih osemdesetih let dalje. Večini je znan po svoji humorni in družbeno kritičnih vsebinah ter igrivih figuralnih delih v duhu pop artistične estetike. Izšel je iz prelomnega obdobja slovenske umetnosti, ko so novi postmodernistični tokovi prinesli pluralizem v sleherno ustvarjanje tudi v slikarstvo.

Mlakar je že zgodaj skušal slikarstvo izviti iz klasičnih okvirov tako, da je posegel v širše polje umetniškega izražanja, kjer je lahko svobodno raziskoval predvsem razmerja med naslikano dvodimenzionalno podobo in realnim tridimenzionalnim fizičnim prostorom. Svojim umetniškim delom je Mlakar vseskozi dodajal značaj instalacij, pri tem pa uspešno ohranjal transparentne svoje izhodiščne slikarske izkušnje,občutek za barvo, kompozicijo,forme. Vrt se mu je zazdel za njegove ambientalne prakse še posebej izzivalen predvsem zaradi odprtih prostorskih dimenzij, v katerih je videl predvsem možnost za svoje nadaljnje raziskovanje novih možnih likovnih principov.

Barbara Strle Vurnik