Avtor razstave: SIMON MLAKAR
Lokacija: Vrt ZDSLU, Komenskega 8,LJ
Organizator: DLUL-Društvo likovnih umetnikov Ljubljana v
sklopu vsakoletnega
cikla razstav »4 letni časi«
M I R N A V R T U
V dobi ko imamo inflacijo podob – ikon in ko narisane ali naslikane oblike zato
izgubljajo svojo moč, to ne velja za prastara znaka: svastiko in zvezdo; simbola
vesolja, gibanja, energije, svetlobe in še česa.
Ta dva zares imenitna znaka sta v novejši zgodovini pridobila toliko politične
simbolike, da ju ne moremo neprizadeto gledati skupaj. In da se še vedno težko
soočamo z resnico polpretekle zgodovine.
S. Mlakar
Komunizem in nacizem sta dve veliki utopiji 20. stoletja.
Obe sta hoteli ustvariti nov, lep in še lepši svet. 60 let
po propadu ene in 15 let po zatonu druge silne ideje, ko
imamo do obeh že blago distanco, lahko brez zadržkov simbolično
uresničimo to, kar sta Hitler in Stalin želela: jasne in
urejene betonske ceste med travniki in polji urejenega zadružnega
kmetijstva do naselij zdravih ljudi.
Kaj več umetnik niti ne more, in bolje, da tudi poskuša ne.
Svastika je sestavljena iz vrtnih betonskih pranih plošč,
zvezde pa so izmenično, pozitiv negativ, oblikovane iz 880
rdečih begonij. Vse skupaj je postavljeno na zeleno trato
vrta.

Akademski slikar Simon Mlakar je v slovenskem prostoru aktivno
prisoten od zgodnjih osemdesetih let dalje. Večini je znan
po svoji humorni in družbeno kritičnih vsebinah ter igrivih
figuralnih delih v duhu pop artistične estetike. Izšel
je iz prelomnega obdobja slovenske umetnosti, ko so novi
postmodernistični tokovi prinesli pluralizem v sleherno
ustvarjanje tudi v slikarstvo.
Mlakar je že zgodaj skušal slikarstvo izviti iz klasičnih
okvirov tako, da je posegel v širše polje umetniškega izražanja,
kjer je lahko svobodno raziskoval predvsem razmerja med naslikano
dvodimenzionalno podobo in realnim tridimenzionalnim fizičnim
prostorom. Svojim umetniškim delom je Mlakar vseskozi dodajal
značaj instalacij, pri tem pa uspešno ohranjal transparentne
svoje izhodiščne slikarske izkušnje,občutek za barvo, kompozicijo,forme.
Vrt se mu je zazdel za njegove ambientalne prakse še posebej
izzivalen predvsem zaradi odprtih prostorskih dimenzij, v
katerih je videl predvsem možnost za svoje nadaljnje raziskovanje
novih možnih likovnih principov.
Barbara Strle Vurnik

|