Kontakt
Zgodovina
Organizacija:
> Predsednik
> Odbori

Sprejem novih članov
O spletni strani



A B C Č D E F G H I J K L M
N O P R S Š T U V W Z Ž

Seznam vseh članov DLUL



Društvo likovnih
umetnikov Ljubljana.

Komenskega 8
tel: 01 434 94 65
Uradne ure:
ponedeljek in sreda
od 10-12



MAJA NINALOTA SEVER
Narava umiranja Več(nostnih) svetov. Notranji odnos do konca sveta
The natura of eternal worlds dying or "A subjective relationship with the end of the world".
30.4.-31.5. 2009
Ljubljanski grad, Peterokotni stolp.

Narava umiranja več(nost)nih svetov ali "Notranji odnos do konca sveta"

Slikarstvo je način gledanja na svet in sodobna slikarka mlajše generacije Maja Ninalota Sever mu zvesto sledi. Odstira nam bogatost svojega vizualnega sveta: mentalne, od gole fizične ravni oddaljene svetove. V mediju raziskuje in preizprašuje najgloblje dele svoje in naše biti ter se ne ustavlja na površini, ampak dobesedno razgalja bistvo narave. Njeno slikarstvo črpa iz izkustva, pri katerem sta barva in svetloba tisti ključni komponenti, ki dajeta njenim slikam optično moč.
Slike gradi plast za plastjo, z materialom, kot je čipka, odpira globino, prostor in palimpsest nevidnega. Detajli in strukture v samem središču slike se končujejo v praznem prostoru, ki je (kjer je) svetloba. Svetloba kot primaren element življenja in energije spremlja slikarko že od nekdaj. To ni ista svetloba, ki se odbija in blešči iz njenih predhodnih srebrnih slik, ampak svetloba, ki je bistvo same materije, ki je »vrojena« v materijo. Postopek doseganja takšne svetlobe je spiranje barve, ki je nanešena na platno. Na simbolni ravni to spiranje lahko razumemo kot lupljenje plasti, ki zastirajo naše videnje in vedenje o svetu. Prevladuje rdeča barva kot barva življenja in hkrati kaosa. Slike so nekaj prvinskega, nekaj nagonskega. Poudarjena je materialnost slike, hkrati pa je izničena s svojo vsebnostjo svetlobe. Svetloba materije je njena navidezna nesnovnost.
Čeprav imamo opravka z dvodimenzionalno površino, so brokatni vzorci na slikah več kot le estetski elementi, vkomponirani v površino slike. Odpirajo jo, poglabljajo in poudarjajo njeno materialnost. Akcentirajo trodimenzionalnost površine in vnašajo v sliko kiparsko dojemanje prostorskosti. Čutiti je svež interes za taktilnost in svetlobo slikarstva, za ročno in enkratno upodabljanje tega, kaj in kako oko vidi, od površin do globljih impulzov mrežnične, torej čutne zaznave sveta.
Slikarsko doživetje Maje Sever ostaja v polju raziskovanja slike in njene izrazne moči, tukaj se počuti domače, suvereno in v toku časa. Slike lahko beremo kot vizualne zapise daljnih in trenutnih spominov, hrepenenj in iskanj svetov, kjer je svetloba ekvivalent za večnost in neomejenost.

MAJA NINALOTA SEVER
(prej Mateja Sever)

Rojena v Ljubljani leta 1970. Leta 1993 je diplomirala iz slikarstva pri prof. Janezu Berniku, leta 1995 pa je dokončala podiplomski študij pri prof. Metki Krašovec. Študijsko se je izpopolnjevala na Facultad de bellas artes v Madridu in na VŠUP v Pragi. V letih 1997-98 je živela in delala v ZDA (Nova Mehika), med letoma 2005 in 2007 pa v Švici.
Od leta 1995 dela kot samostojna ustvarjalka na področju kulture, zdaj spet v Ljubljani, pod novim imenom Maja Ninalota Sever.

www.maja-sever.si
+386 (0)31 319 630


NESKONČNOST, UNIČENA Z GLOBINO IN VIŠINO PROSTORA

Recimo, da je v meni neskončnost, ki jo poskusam odgovarjajoče spremeniti v sliko. Na tej poti neizbežno in že po naravi sami neskončnost umre. Slika je torej neizogibno in apriori manko. To čutim kot konec nekega sveta, ki sicer ni končen. Vsakič, ko je slika končana, je končan tudi moj notranji odnos do nje –
odgovornost ali zavezujočnost do sveta, ki sicer kot produkt še obstaja, vendar je meni kot avtorici že dokončen, se pravi tuj.

V nekem trenutku sem skozi proces slikanja začela fotografirati detajle - morda zato, ker sem želela ohraniti vez z njihovim minevanjem. Postali so samostojne podobe, ne le ilustratorji procesa nastajanja slike. Neke referenčne točke, neka so-pot, ki je gledalcu, ki je deležen slike le kot končnega produkta, sicer povsem neznana. Še vedno živijo nekje v sliki - čeprav preslikani, obstajajo kot ukraden spomin, ki biva na novo kot sublimirana podoba.

Maja Sever