Kontakt
Zgodovina
Organizacija:
> Predsednik
> Odbori

Sprejem novih članov
O spletni strani



A B C Č D E F G H I J K L M
N O P R S Š T U V W Z Ž

Seznam vseh članov DLUL



Društvo likovnih
umetnikov Ljubljana.

Komenskega 8
tel: 01 434 94 65
Uradne ure:
ponedeljek in sreda
od 10-12



MILENA GREGORČIČ

Vljudno Vas vabimo na otvoritev razstave
Šelest valovanja, slik na transparentnem papirju,
ki bo v četrtek, 3. novembra 2005 ob 18. uri
v Galeriji Kresija, Stritarjeva 6, Ljubljana

Umetnico bo predstavila gospa Nives Marvin, umetnostna zgodovinarka
Prisrčno vabljeni!

Razstava bo na ogled do 23. novembra

DRAŽLJIVOSTI V "ŠELESTU VALOVANJA"

Že več kot četrt stoletja je Milena Gregorčič prisotna v slovenskem in širšem umetnostnem prostoru, kjer z osebnimi raziskovalnimi in logično-razvojnimi premenami soustvarja sodobno likovno stvarnost. Po prvotnih figuralnih ekskurzih, še v času študija na ljubljanski akademiji, nas preko intimno določljivih in skladno zgrajenih geometrijskih kompozicij Prosojnih sestavljenk, ki jih v devetdesetih letih inovativno nadgradi v pomenljivo poimenovanem ciklu To Freddie/Spomini v tehniki barvnega sitotiska, že konec devetdesetih let preseneti s slikami Šelest valovanja in Valovanja/morje. Slednja cikla še nastajata na hote izbranima različnima podlagama upodabljanja - transparentni papir ter klasično platno.

Avtorica je očitno izzvana oziroma kar očarana z naravnimi danostmi - v slikarskih interpretacijah izsekov iz narave prepoznavamo upodobitve rastlin, zlasti grmovnic. Te elementarnosti so bile vedno dražljive in ustvarjalno izzivalne, kar potrjuje tudi vpogled v zgodovino likovne umetnosti. Jasno je prisoten klasični princip realističnega, stiliziranega in na zadnjih slikah skrajno subjektivnega abstraktnega odslikovanja konkretnega motiva v specifičnem trenutku. S pronicljivim opazovanjem pa je hkrati zaznati avtoričino namero in hotenje v intimne interpretativne oblikotvorne in barvne raziskave s posebnim poudarkom na svetlobno razpoloženjski atmosferi, težnjo po doseganju optičnih učinkov komaj zaznavnega gibanja, valovanja in šelestenja.

Milena Gregorčič precizno in premišljeno nanaša barve s čopičem v drobnih nanosih, jih plasti do želene tonalitete tako, da ponovno ohranja transparenco, ki je poudarjena tudi z izbrano prosojno podlago. Avtoričina zavedna opredelitev podobe je dosežena, saj je upodobitev sicer preprostega motiva presežena: dvodimenzionalna površina postane prostor novega, skoraj sublimnega stanja, polna karizmatično skrivnostne atmosfere. Arhetipika konkretnega izseka iz pokrajine, šopka rož in njunih stanj osvetlitve v danem trenutku, ko lahko nežen veter ali zgolj sapa predrami spokojno in mirno vegetacijo ter jo zaznavno spreminja v gibanje, v šelestenje, ko mikro klima pogojuje brstenje, rast, torej tiste dimenzije, ki so univerzalne, nadprostorske in nadčasovne, je ključno vodilo življenja in razvoja. Slikarska površina transparentnega papirja je zapolnjena z izbrano, na nekaterih delih razživeto močno in magmatsko čuteno barvno substanco, druge slike nas presenetijo s skrajno subtilnimi nežnimi vrednostmi in prosojnimi nanosi, vse podobe pa so preplavljene s svetlobno lucidnostjo in skrivnostno nedosegljivostjo v vzdušju. Nešteta odtenjanja modrin in rdečin, ki se analogno s stanjem v naravi prekrivajo in odkrivajo, se stapljajo in odvajajo ter se dokončno opredmetijo v novo, skrajno subjektivno čuteno likovno stvarnost in hkrati v univerzum, kjer ni več meja med realnim in kozmičnim, med preteklim in sedanjim, trenutnim in večnim.

Na razstavljenih slikah je torej očitna avtoričina namera v izbiri konkretnega motiva, ki ga na novo interpretira kot metaforo kozmosa: tistega znanega, a tako oddaljenega, celo vsakodnevno videnega in hkrati večno skrivnostnega. Zlasti na zadnjih slikah je v izbranih partijah slikovne površine ponovno zaznati z vehementimi potezami s čopičem ali s kolažiranimi aplikacijami opredeljene geometrijske forme (ki celo aludirajo na ciklus Prosojne sestavljenke), s čimer je še toliko bolj poudarjen avtoričin intimistični izraz. Zazdi se nam, kot da se Gregorčičeva zavestno umakne iz kaotičnega in tehniciziranega mestnega vsakdanjika v magično obrednost slikarskega procesa, v tisto vedno ustvarjalno vznemirljivo, pa tudi hedonistično igrivo plastenje barv in form s čopičem. Barve s svojimi materialnimi in simbolnimi vrednostmi ter njihove transparentnosti in ponekod še papirnate aplikacije so protagonistke avtoričinega najbolj avtentičnega sveta, njenih duhovnih stanj in razpoloženj, znotraj katerih še posebej izstopa odkriti in spoštljivi odnos do vsega izvornega v danem. To pa so tiste vrednote slikarskih upodobitev, ki gledalca čustveno in miselno angažirajo v individualna razpoloženjska stanja.

Nives Marvin

MILENA GREGORČIČ se je rodila 14. aprila 1952 v Ljubljani. Obiskovala je ljubljansko Šolo za oblikovanje, kjer je maturirala na oddelku za grafiko. Študij je nadaljevala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani na oddelku za slikarstvo, kjer je leta 1976 diplomirala. Podiplomski študij je nadaljevala na specialki za grafiko pri prof. Marjanu Pogačniku in Zvestu Apolloniu, ter leta 1978 magistrirala. Področja njenega umetniškega delovanja so slikarstvo, grafika in oblikovanje. Živi in dela v Ljubljani.
Od leta 1974 je svoja dela predstavila na 40 samostojnih razstavah in na več kot 160 skupinskih razstavah doma in po svetu.
Brno, Ljubljana, Piran, Portorož, Škofja Loka, Idrija, Subotica, Krakow, Brežice, Vrbas, Kranj, Tuzla, Sarajevo, Celovec, Udine, Kyoto, Žalec, Koper, Domžale, Novi sad, Pančevo, Zrenjanin,
San Giorgio, Karlovac, Zadar, Kragujevac, Zagreb, Bitola, Wroclaw, Bradford, Seul, Beograd, Nikšić, Trst, Murska sobota, Pariz, Semproniano, Cetinje, Brescia, Nürnberg, Kunsan City, Linz, Hirošima, Cerknica, Žiri, Snežnik, Šmartno pri Litiji, Brezovica, Maastricht, Varna, Praga, Postojna, Ilirska Bistrica, Ptuj, Cerkno, Metlika, Črnomelj, Sinji vrh, Nova Gorica, Giza-Kairo, Frederiksvaerk, Vilna, Bled, Podsreda, Kamnik, Izola, Dunaj.

NAGRADE
1972 Prva nagrada za plakat Bienale grafičnega oblikovanja, Maribor
1980 Odkupna nagrada za grafiko na 3. bienalu Intart, Celovec
1981 Plaketa Mesta Ljubljane za oblikovanje celostne podobe ob 60-letnici železničarske
stavke, Ljubljana
1983 Prva nagrada za risbo na 5. septembrskem likovnem Salonu mladih, Nikšić
1990 Priznanje Media Marketinga za koledar, Ljubljana
1997 Priznanje za grafiko na mednarodnem natečaju za znamko, Tokio
2001 Nagrada na natečaju Pošte Slovenije za oblikovanje poštnih znamk na temo Umetnost,
Maribor
2004 Odkupna nagrada za akvarel na XXXIX. mednarodnem slikarskem Ex-tempore, Piran
2005 Nagrada na natečaju Pošte Slovenije za poštno znamko Petelini serija Folklora -
maske, Maribor