Tehnika - 8.r.

Ikona poučevalne enote Dejavnost

Nivo /Razred: 8.

Šolski predmet: TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA

Uporabljeno e-gradivo /IKT orodja/Projekt/Programska oprema…

http://ro.zrsss.si/borut/Kovine/mainpage.htm

Učni sklop: KOVINE

 

Medpredmetna povezava: KEMIJA

Trajanje (šol. ure): 1 šolska ura


Ikona poučevalne enote Cilji

Učni cilji /UN

  • učenci ponovijo delitev kovin na železne in neželezne,
  • znajo našteti primere železnih in neželeznih kovin
  • poznajo osnovne surovine za pridobivanje kovin in nahajališča
  • prepoznajo imena železovih rud
  • opišejo pridobivanje železa in jekla
  • poznajo nekaj zgodovinskih podatkov o začetkih pridobivanja kovin na Slovenskem

 


Ikona poučevalne enote Dejavnost

Potek dela in izdelki učencev/dijakov

Učencem se v predhodni uri predstavila uporabo kovin, proizvodnjo kovin iz rud in razdelitev kovin, ki jo poznajo že iz periodnega sistema elementov. Naslednjo uro pa smo izvedli v računalniški učilnici. V uvodu sem učencem razdelila učne liste, skupaj smo pregledali in prebrali vsebino nalog na učnem listu in nadaljevali s samostojnim delom tj. brskanjem po internetni strani, ki je navedena zgoraj. Učenci so imeli dovolj časa, da so izpolnili vse naloge na učnih listih in tudi vprašalnik o uporabi e-gradiv. Za pripravo na to obliko pouka sem porabila približno enak čas kot za uro izvedeno v učilnici. Učencem so se zdele najbolj zanimive fotografije (dnevni kop, rudniki,…). Natančno in z zanimanjem so si ogledali tudi slike železovih rud. Za nekatere od teh imam v razredu vzorčne primere, nekatere pa so videli prvič. Zagotovo bi bilo boljše, da bi lahko rokovali z vsemi vzorci, so pa slike tudi dovolj nazorne. Na učnih listih so učenci lepo opisali pridobivanje železa in jekla, znali so tudi našteti težke, lahke, redke, plemenite kovine in zlitine.

Po odgovorih na vprašalnikih sodim, da so učenci s takim delom zadovoljni in bi si ga želeli še več. Zanimiv je naslednji odgovor ene od učenk na vprašanje Ali bi si želela še več takega pouka in zakaj?

Da, bi si želela. Ker pridobimo znanje o kovinah in si lažje predstavljamo. Tudi bolj sproščeno je delo na računalnikih, kot pa v razredu. Zanimivi so tudi predlogi: - da bi nas učiteljica ocenjevala na tak način, da bi bilo čim več takih ur, da bi bilo večkrat tako, dobro je bilo.

 

 

 


Ikona poučevalne enote Dejavnost

Učiteljeve aktivnosti/naloge

Pripravila sem učne liste, ki so učence z nalogami vodili skozi vse pomembne informacije o sodobnem pridobivanju kovin.

Učenci morajo imeti pred obiskom računalniške učilnice že nekaj informacij o kovinah in njihovem pridobivanju, zato da so pri iskanju odgovorov na spletni strani čim bolj samostojni in lahko več časa namenijo ogledu slik in fotografij.

Na koncu učne ure so učenci poročali o rešitvah.

Učne liste sem na koncu ure tudi pobrala in natančno pregledala.


Ikona poučevalne enote Dejavnost

Refleksija, zanimivosti, prednosti/slabosti/predlogi…

O vseh vrstah različnih kovin bi lahko učencem zastavila še kakšno zanimivo vprašanje, vendar pa bi časovno v eni šolski uri to težje izpeljali. Smiselno bi bilo nameniti spoznavanju kovin preko interneta dve učni uri, tako da v prvi obdelamo samo razdelitev in pridobivanje, v naslednji uri pa podrobneje še lastnosti in uporabo. Uporaben je tudi test, ki ga nudi ta internetna stran, vendar pa ga ni smiselni reševati s pomočjo računalnika, saj je pripravljen v obliki, ki je primernejša za tiskanje in reševanje s svinčnikom.

 

DELOVNI LIST

 


 


Ikona poučevalne enote Dejavnost
KOVINE

Ime in priimek učenca/ke:_________________________

Spletna stran: http://ro.zrsss.si/borut/Kovine/mainpage.htm

  1. SODOBNO PRIDOBIVANJE KOVIN

Preriši diagram, ki ponazarja delitev kovin v podskupine.

  1. Iz česa pridobivamo kovine in kje najdemo te surovine?

___________________________________________________________________________

  1. Naštej primere železovih rud.

____________________________________________________________________________

  1. Na kratko opiši pridobivanje železa in jekla.

____________________________________________________________________________

  1. Naštej:

Težke kovine:____________________________________________________________________

Lahke kovine:____________________________________________________________________

Redke kovine:___________________________________________________________________

Plemenite kovine:________________________________________________________________

Zlitine:_________________________________________________________________________

  1. Zapiši nekaj zgodovinskih podatkov o pridobivanju kovin na Slovenskem.

_______________________________________________________________________________