Tehnika - 6.r.
Nivo /Razred: 6.
Šolski predmet: TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA
Uporabljeno e-gradivo /IKT orodja/Projekt/Programska
oprema…
http://ro.zrsss.si/~puncer/papir/papir.htm
Učni sklop: PAPIR
Trajanje (šol. ure): 1 šolska ura
Učni cilji /UN
- učenci znajo našteti osnovne surovine za izdelavo
papirja
- znajo opisati proizvodni postopek pridobivanja
lesovine
- znajo pojasniti kako in od kod se pridobiva celuloza
- znajo našteti dodatna sredstva za izdelavo papirja in pojasniti kakšna je njihova vloga
- znajo našteti glavne dele papirnega stroja in ob shemi opisati posamezne faze izdelave papirja
Potek dela in izdelki učencev/dijakov
Predhodno
učno uro smo namenili uvodu v poglavje o papirju. Z učenci smo izvedli
Brain-storming in na tablo zapisali besede, ki so se nam porodile ob misli na
papir. Pogovarjali smo se o surovinah za izdelavo papirja in v veliko shemo
papirnega stroja zapisali glavne dele stroja in delovanje. Naslednja ura pa je
bila namenjena ponavljanju in usvajanju novega. Potekala je v računalniški
učilnici z učnimi listi.
Skupaj
z učenci smo najprej prebrali navodila na učnih listih. Vprašali so me, če so
vsi podatki, ki jih zahtevajo naloge, na isti internetni strani, če lahko
pišejo tudi na drugo stran lista v primeru, da jim zmanjka prostora.,…Ko smo
razjasnili vse uvodne težave so učenci v parih ali samostojno začeli z delom na
računalnikih. Moje delo pa je bilo pri tej učni uri dokaj naporno, saj nisem
predvidela, da ima skoraj polovica učencev 6. razreda težave z iskanjem bistva,
težave s skiciranjem, nekateri pa tudi nervozno željo po brskanju še po kakšni
drugi internetni strani, ki ni niti najmanj povezana s papirjem.
Kljub
temu sem bila na koncu ure in ob pregledu rešenih nalog dokaj zadovoljna, saj
smo dosegli zastavljene cilje in zadovoljstvo učencev ob drugačni obliki dela.
Učiteljeve aktivnosti/naloge
Moja naloga je bila:
- pripraviti učne liste, ki bodo učence vodili skozi
vse želene podatke na tej internetni strani.
- z učenci v predhodni uri okvirno pregledati učne
vsebine, ki so jih potem samostojno iskali na spletni strani.
- svetovati učencem ob skiciranju sheme papirnega
stroja.
- pregledati rešene učne liste in učencem obrazložiti
morebitne napake.
Refleksija,
zanimivosti, prednosti/slabosti/predlogi…
Učenci v 6. razredu večinoma že znajo brskati po
internetnih straneh, vendar pa imajo težave pri ločevanju bistvenih podatkov od
nebistvenih. Ne znajo na kratko in s svojimi besedami predstaviti nek postopek
ob fotografijah, shemah in animacijah…mogoče jih pri tem moti droben tisk,
oblikovna nepreglednost,..
Predlagala bi, da se internetne strani poenostavi do
te mere, da učencem ponujajo le bistvene podatke, ki pa naj bi bili podprti s
fotografijami in filmi iz proizvodnje v tovarnah papirja. Pri prikazu s shemami
pa je bistveno, da so sheme pregledne npr. papirni stroj naj bi bil narisan v
celoti v ravni (vodoravni) liniji ne pa v krogu, kjer ne vemo kje je začetek in
kje konec proizvodnega procesa. Zadnja naloga na učnem listu je bila zato za
učence zelo zahtevna. Moteče so tudi animacije, sheme, ki ne prikažejo vhodnih
in izhodnih produktov, prav tako pa naj jih ne bi spremljali dodatki kot so
likalnik, fen in podobno saj s tem usmerimo pozornost učencev na napačno stvari.
Če želimo seznaniti učence z nekim proizvodnim procesom jih bomo najbolj tako,
da jim s fotografijami, filmi približamo okoliščine procesa, ropot in druge
zvoke, ki ga spremljajo, ljudi, ki so v procesu aktivni, kjer se nekaj v
resnici dogaja in ni le narisano kot v risankah.
Ideja
bi bila, da bi nas na internetni strani vzpodbudili k vseslovenskemu projektu s
katerim bi pritegnili šole k inovativnemu izdelovanju izdelkov iz papirja z
učenci 6. razreda. Najboljši izdelek na šoli bi fotografirali, objavili
fotografijo na spletu, avtorji spletne strani bi izbrali najboljšega in ga
primerno nagradili.
Predlagala bi tudi kakšen film, posnetek iz tovarne papirja, ki bi poleg fotografij prispeval k nazorni predstavi izdelave papirja. Učence bi gotovo zanimala izdelava kvalitetnejših papirjev, plastificiranje, tisk,…
Uporaba
spletne strani:
http://ro.zrsss.si/~puncer/papir/surovine.htm
in http://ro.zrsss.si/~puncer/papir/strojna.htm
- Osnovne surovine za izdelavo papirja so: (Dopolni.)
a) ____________________________
b) papirna vlakna (star
papir)______
c) ____________________________
č) ____________________________
d) dodatna sredstva: _________________________________________________________
- Oglej si proizvodni postopek pridobivanja lesovine in ga na kratko opiši.
_______________________________________________________________________________
- Katera vrsta surovine vsebuje največ tehnične celuloze? __________________________________
- Pojasni vlogo dodatnih sredstev pri izdelavi papirja.
_________________________________________________________________________________
- Skiciraj si shemo delovanja papirnega stroja. Oglej si slike: mešalna kad, natok na sitovo skupino, valje treh stiskalnic, navijalni stroj, rezalni stroj in na koncu strani še povečaj sliko celotnega papirnega stroja. Na shemi pravilno poimenuj dele stroja.