Tehnika - 6.r.

Ikona poučevalne enote Dejavnost

Nivo /Razred: 6.

 

Šolski predmet: TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA

Uporabljeno e-gradivo /IKT orodja/Projekt/Programska oprema…

http://ro.zrsss.si/~puncer/papir/papir.htm

Učni sklop: PAPIR

Trajanje (šol. ure): 1 šolska ura


Ikona poučevalne enote Cilji

Učni cilji /UN

  • učenci znajo našteti osnovne surovine za izdelavo papirja
  • znajo opisati proizvodni postopek pridobivanja lesovine
  • znajo pojasniti kako in od kod se pridobiva celuloza
  • znajo našteti dodatna sredstva za izdelavo papirja in pojasniti kakšna je njihova vloga
  • znajo našteti glavne dele papirnega stroja in ob shemi opisati posamezne faze izdelave papirja

 


Ikona poučevalne enote Dejavnost

Potek dela in izdelki učencev/dijakov

Predhodno učno uro smo namenili uvodu v poglavje o papirju. Z učenci smo izvedli Brain-storming in na tablo zapisali besede, ki so se nam porodile ob misli na papir. Pogovarjali smo se o surovinah za izdelavo papirja in v veliko shemo papirnega stroja zapisali glavne dele stroja in delovanje. Naslednja ura pa je bila namenjena ponavljanju in usvajanju novega. Potekala je v računalniški učilnici z učnimi listi.

Skupaj z učenci smo najprej prebrali navodila na učnih listih. Vprašali so me, če so vsi podatki, ki jih zahtevajo naloge, na isti internetni strani, če lahko pišejo tudi na drugo stran lista v primeru, da jim zmanjka prostora.,…Ko smo razjasnili vse uvodne težave so učenci v parih ali samostojno začeli z delom na računalnikih. Moje delo pa je bilo pri tej učni uri dokaj naporno, saj nisem predvidela, da ima skoraj polovica učencev 6. razreda težave z iskanjem bistva, težave s skiciranjem, nekateri pa tudi nervozno željo po brskanju še po kakšni drugi internetni strani, ki ni niti najmanj povezana s papirjem.

Kljub temu sem bila na koncu ure in ob pregledu rešenih nalog dokaj zadovoljna, saj smo dosegli zastavljene cilje in zadovoljstvo učencev ob drugačni obliki dela.


Ikona poučevalne enote Dejavnost

Učiteljeve aktivnosti/naloge

Moja naloga je bila:

- pripraviti učne liste, ki bodo učence vodili skozi vse želene podatke na tej internetni strani.

- z učenci v predhodni uri okvirno pregledati učne vsebine, ki so jih potem samostojno iskali na spletni strani.

- svetovati učencem ob skiciranju sheme papirnega stroja.

- pregledati rešene učne liste in učencem obrazložiti morebitne napake.


Ikona poučevalne enote Dejavnost

Refleksija, zanimivosti, prednosti/slabosti/predlogi…

Učenci v 6. razredu večinoma že znajo brskati po internetnih straneh, vendar pa imajo težave pri ločevanju bistvenih podatkov od nebistvenih. Ne znajo na kratko in s svojimi besedami predstaviti nek postopek ob fotografijah, shemah in animacijah…mogoče jih pri tem moti droben tisk, oblikovna nepreglednost,..

Predlagala bi, da se internetne strani poenostavi do te mere, da učencem ponujajo le bistvene podatke, ki pa naj bi bili podprti s fotografijami in filmi iz proizvodnje v tovarnah papirja. Pri prikazu s shemami pa je bistveno, da so sheme pregledne npr. papirni stroj naj bi bil narisan v celoti v ravni (vodoravni) liniji ne pa v krogu, kjer ne vemo kje je začetek in kje konec proizvodnega procesa. Zadnja naloga na učnem listu je bila zato za učence zelo zahtevna. Moteče so tudi animacije, sheme, ki ne prikažejo vhodnih in izhodnih produktov, prav tako pa naj jih ne bi spremljali dodatki kot so likalnik, fen in podobno saj s tem usmerimo pozornost učencev na napačno stvari. Če želimo seznaniti učence z nekim proizvodnim procesom jih bomo najbolj tako, da jim s fotografijami, filmi približamo okoliščine procesa, ropot in druge zvoke, ki ga spremljajo, ljudi, ki so v procesu aktivni, kjer se nekaj v resnici dogaja in ni le narisano kot v risankah.

Ideja bi bila, da bi nas na internetni strani vzpodbudili k vseslovenskemu projektu s katerim bi pritegnili šole k inovativnemu izdelovanju izdelkov iz papirja z učenci 6. razreda. Najboljši izdelek na šoli bi fotografirali, objavili fotografijo na spletu, avtorji spletne strani bi izbrali najboljšega in ga primerno nagradili.

Predlagala bi tudi kakšen film, posnetek iz tovarne papirja, ki bi poleg fotografij prispeval k nazorni predstavi izdelave papirja. Učence bi gotovo zanimala izdelava kvalitetnejših papirjev, plastificiranje, tisk,…

DELOVNI LIST 


Ikona poučevalne enote Dejavnost

PAPIR - STROJNA IZDELAVA
Datum:________________
Razred:________________

 

Uporaba spletne strani:

http://ro.zrsss.si/~puncer/papir/surovine.htm in http://ro.zrsss.si/~puncer/papir/strojna.htm

  1. Osnovne surovine za izdelavo papirja so: (Dopolni.)

a) ____________________________

b) papirna vlakna (star papir)______

c) ____________________________

č) ____________________________

d) dodatna sredstva: _________________________________________________________

  1. Oglej si proizvodni postopek pridobivanja lesovine in ga na kratko opiši.

_______________________________________________________________________________

  1. Katera vrsta surovine vsebuje največ tehnične celuloze? __________________________________
  2. Pojasni vlogo dodatnih sredstev pri izdelavi papirja.

_________________________________________________________________________________

  1. Skiciraj si shemo delovanja papirnega stroja. Oglej si slike: mešalna kad, natok na sitovo skupino, valje treh stiskalnic, navijalni stroj, rezalni stroj in na koncu strani še povečaj sliko celotnega papirnega stroja. Na shemi pravilno poimenuj dele stroja.