Matematika
Šolski predmet: matematika
Uporabljeno e-gradivo /IKT orodja/Projekt/Programska
oprema…
e-um: http://www.e-um.si/
Učni sklop: razstavljanje
Trajanje (šol. ure): 1 šolska ura
Učni cilji /UN
- učenci ponovijo razcep števila na faktorje
- ponovijo množenje dvočlenika z dvočlenikom
- utrdijo uporabo obrazca za računanje kvadrata dvočlenika
- znajo razstaviti razliko kvadratov in obratno zapisati produkt vsote in razlike istih dveh členov kot razliko kvadratov, navedejo svoj primer
- tričlenik znajo zapisati kot kvadrat dvočlenika
- ponovijo izpostavljanje skupnega faktorja
- samostojno preverijo poznavanje pravil (kvadrat dvočlenika, razlika kvadratov)
Potek dela
in izdelki učencev/dijakov
Učenci
9. razreda znajo izračunati kvadrat dvočlenika, poznajo pravilo o faktorizaciji
vsote in razlike kvadratov, znajo izpostavljati skupni faktor.
Z
učnim listom in poukom v računalniški učilnici smo želeli omenjene vsebine
ponoviti in preveriti znanje učencev. Zastavljeni cilj smo dosegli.
Skupaj
z učenci smo najprej prebrali besedilo nalog na učnem listu, potem pa je
sledilo samostojno delo. Učenci so bili med reševanjem mirni, tihi in celo učno
uro zaposleni. Na koncu so še rešili vprašalnik s svojimi mnenji o delu z
e-gradivi.
Učne
liste sem pobrala in pregledala pravilnost reševanja. Na koncu sem vsakemu
učencu pripisala komentar o njegovi uspešnosti.
Takšen
pouk so vsi ocenili kot dobrega, želeli bi si ga več. Naj navedem nekaj zapisov
zakaj bi si učenci želeli več takega pouka:
- da, ker je to bolje in sodobneje,
saj so računalniki del našega življenja
- da, ker je drugače pouk vedno
enak, to pa je nekaj zanimivega
- da, ker je veliko bolj zabavno,
kot pa navaden pouk
- da ker je lažje pisati naloge na
računalnik kot pa v zvezek,
- ker je to nekaj novega, smo bolj
navdušeni,…
Ko
sem pregledala rešitve na učnih listih pa sem ugotovila naslednje:
Učenci so večino primerov pravilno
rešili, nekateri so pozabili napisati zahtevane odgovore na vprašanja, pri
nalogah preverjanja znanja so skoraj vsi pobarvali prave krožce, le trije
učenci so napravili napako pri 2. nalogi, to pa smo pri naslednji uri rešili na
tablo in pojasnili rešitev. Vsi so imeli dovolj časa, da so rešili vse naloge
na učnem listu in izpolnili zahtevani vprašalnik. Boljšim učencem je ostalo
tudi toliko časa, da so se lahko poigrali še s konstrukcijsko nalogo pri kateri
so priklapljali izraze na levi k izrazom na desni. Zelo zanimiva in privlačna
naloga.
Učiteljeve aktivnosti/naloge
Moje naloge so bile naslednje:
- ob ogledu spletne strani e-um sestaviti učni list, ki naj bi omogočal hkratno reševanje nalog na računalnik in na papir
- nadzor samostojnega dela učencev v računalniški
učilnici
- natančen pregled rešenih nalog na učnih listih
(preverjanje znanja
- predstavitev rezultatov učencem
Refleksija,
zanimivosti, prednosti/slabosti/predlogi…
Prednost te oblike dela pri pouku matematike je zagotovo popestritev učnih ur, možnost, da učenci delajo individualno in imajo ob tem možnost sprotne samokontrole. To je možno izvesti le v primeru zadostne razpoložljivosti računalniške opreme in ob pogoju, da spletna stran ni preobremenjena. Imela bi predloge glede določenih vsebinskih rešitev na tej spletni stran npr: oštevilčenje nalog za lažjo komunikacijo, več primerov iz vsakdanjega življenja, preglednejši gumbi za vaje (V), preveri (P), test (T), razširi, zaslon, išči,…
RAZSTAVLJANJE
UČENJE
S SPLETNO STRANJO e-um, interaktivna učna gradiva
Ime in
priimek:________________________
Razred: ____________
Datum: ________________
- Zapiši število 36 kot
produkt manjših števil. Primerjaj tvoj zapis z zapisom tvojega sošolca/ke.
Kaj ugotoviš?
Odg.:_____________________________________________________________
- Reši primera b) in c)
na dolg način (zapiši vse vmesne korake izračuna). Na kateri dve znani
pravili se spomniš pri primerih a) in c).
a) (x + 1) · (x – 1) = x2
–
b) (2x + 7) · (3x – 1) =
c) (x + 3)2 =
Odg.:_______________________________________________________________________
- Besedilo te naloge je
naslednje:
Razstavi
Pomagaj si s prejšnjo
nalogo.
Ali si res lahko pomagaš s prejšnjo
nalogo? Pojasni.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
- V oranžnem okvirčku
imaš pojasnjen pomen besed izračunaj
in razstavi. Pojasni ju
še s svojima primeroma.
izračunaj |
|
razstavi |
|
|
|
5. Opozorilo: natipkaj
manjkajoče izraze brez presledkov npr.: (x-3). Si po izpolnjenih nalogah v dveh
tabelah prepričan/a kako razstavimo razliko dveh kvadratov? Prepiši si primer,
po katerem si boš pravilo najbolj zapomnil/a.
________________________________________________________________________
6. Pri tej nalogi ti pa
dovolim, da pogledaš rešitve. Ali se je pri katerem od primerov avtor te
spletne strani zmotil?
________________________________________________________________________
7. Poišči nalogo, ki zahteva,
da zapišeš dane tričlenike kot kvadrate. V nadaljevanju ti ponujam pomoč, kar
poglej.
a) x2 + 10x + 25 = ( x 5)2
b) 4x2 + 12x + 9 = (2x 3)
c) 100x2 – 20xy + y2 = ( y)2
d) 36x2 – 60x + 25 = (6x - )2
e) a2x2 – 2axy2 + y4 = ( )
f) x2 + x + 1= +
Pri katerem
primeru bi si želel/a več pomoči? _____________
Preveri, če sva
vse prav rešila (klikni na Rešitev).
8. Izpostavljati skupni faktor
pa mi znamo. Dokaz bodo
pravilno rešeni naslednji primeri. Enega sem že rešila. Preveri, če sem se kje
zmotila.
a) 35xy – 28x =
b) 100xyz + 25xz – 75xy =
c) x4 – x3 + x5 =
d) 2x3 – 2x + 32x4 =
e) 30x3y2 – 45x2y2 + 90x2y5 – 5x3y3 = 5x2y2 (6xy – 9 +
15y – xy)
Ja, ja, saj vem da
vsi že komaj čakate, da kliknete na okvirček Rešitve……naj premislim….no naj vam
bo.
Je vse prav izpostavljeno? ________________
ZA KONEC PA ŠE…..barvanje krožcev pred pravilno rešitvijo.
Če pridno rešuješ ti računalnik na koncu predloži odgovore.
Preveri
svoje znanje
1. Kako razstavimo razliko kvadratov a2 – b2?
|
a2 – b2 = (a + b) · (a – b) |
|
a2 – b2 = (a – b) · (a
– b) |
|
a2 – b2 = (a + b) · (a + b) |
2. Kako razstavimo a2
– 20a + 100?
|
Danega
izraza se ne da razstaviti. |
|
a2 – 20a + 100 = (a – 10) · (a + 10) |
|
a2 – 20a + 100 = (a – 10)2 |
3. Izpostavi skupen faktor v izrazu 35a3
+ 7a2 + 14a4.
|
35a3 + 7a2 + 14a4 = 7a2 · (5a + 1 + 2a2) |
|
35a3 + 7a2 + 14a4 = 7a2 · (5a + 2a2) |
|
35a3 + 7a2 + 14a4 = 7a2 · (5a + 7 + 14a2) |
4. Razstaviti pomeni zapisati kot produkt.
|
Pravilno |
|
Nepravilno |
Učni
list pregledala:
______________________
Komentar:
__________________________________
__________________________________
__________________________________