.. |
VZGOJNI NAČRT Navedeni
so le bistveni izsečki iz Vzgojnega načrta OŠ Frana Roša. Celoten Vzgojni načrt
je objavljen na spletni strani šole http://www2.arnes.si/~oscefr2s/8.html oziroma je dosegljiv v tiskani obliki v
knjižnici šole. I. VZGOJNE DEJAVNOSTI
ŠOLE a)
VZGOJNI POSTOPKI SVETOVANJE, ki
se izvaja kot: 1. osebni
svetovalni pogovor, ki jih z učenci, ki imajo probleme, vodijo učitelji,
svetovalni delavec ali drugi učenci. 2. samopresoja.
Učenec sam razmišlja o sebi, svojem ravnanju ter išče rešitve problema. S
svojim podpisom (hkrati s podpisom učitelja) učenec prevzame določeno
odgovornost. 3. šolska
mediacija, ki je ponujena prostovoljna možnost, v kateri se osebe, ki imajo
problem ali konflikt, ob pomoči tretje osebe pogovorijo in ugotovijo, kje so
točke njihovega spora, izrazijo stališča ter poskušajo najti rešitev, s katero
bodo vsi zadovoljni. V mediaciji prevzamejo sami udeleženci odgovornost za
rešitev nastalega konflikta. 4. restitucija
(kot povračilo oz. poravnana škode),
ki je postopek poravnave povzročene škode z delom ali kako drugače. Omogoča
pozitivno vedenje in oblikovanje pozitivne samopodobe ter ponotranjanje
vrednot. Ni kaznovalna, učenec sam ustvarjalno rešuje problem. O postopku šola
obvesti starše. Oblikam svetovanja lahko sledi tudi vzgojni ukrep. b) VZGOJNI UKREPI Šola izvaja vzgojne ukrepe kot posledico kršitve
šolskih pravil. Ti ukrepi se uporabljajo, ko so bile predhodno izvedene vse
druge vzgojne dejavnosti. Učencem pomagajo spoznati njihove obveznosti do
drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti. Izvajanje vzgojnih ukrepov je povezano z nudenjem
podpore in vodenjem učencev, iskanjem možnosti in priložnosti za spremembo
neustreznega vedenja. Pri tem sodelujejo učenci, straši in strokovni delavci
šole, ki skupaj oblikujejo predloge in rešitve. Vzgojni ukrepi so
navedeni v šolskih pravilih. Izhajajo iz ciljev in vrednot šole ter lahko
zajemajo: 1. OSEBNI POGOVOR Z UČENCEM
ZARADI PREKRŠKA Razgovor opravi pedagoški delavec, ki ugotovi kršitev šolskega reda ali
šolskih pravil, neposredno po kršitvi oz. v čim krajšem času po kršitvi. Pri
tem upošteva, da s tem ukrepom ne sme
bistveno posegati v čas pouka ali drugih
šolskih zaposlitev učenca. Če se pogovor z učencem izvaja v času po pouku,
učitelj o tem obvesti starše. 2. OSEBNI POGOVOR UČENCA Z RAVNATELJICO ŠOLE V izjemnih primerih ravnateljica opravi pogovor z učencem. 3. URADNO VABILO STARŠEM NA SKUPNI RAZGOVOR Z UČENCEM V ŠOLI Za ta ukrep se razrednik odloči
na predlog posameznega učitelja ali po lastnem premisleku. Učenčevim staršem
pošlje uradno vabilo šole na razgovor v šolskih prostorih. Na razgovor mora
povabiti tudi učitelja, ki je bil
prisoten pri prekršku. Pri razgovoru lahko sodelujejo tudi šolska svetovalna
služba, ravnatelj in pomočnik
ravnatelja. Ukrep se uporabi tudi v primeru
neopravičenega izostajanja od pouka, če učenec izostane več kot 5 ur pri istem
predmetu, skupaj pa več kot 12 ur
občasno ali več kot 16 ur strnjeno. 4. VPIS UČENCA V ZVEZEK OPAŽANJ O zapisih razrednik obvešča starše in se po potrebi dogovori za ustrezne
ukrepe. 5. ODVZEM
UČENČEVEGA PREDMETA, S KATERIM MOTI POUK 6. OPRAVIČILO
UČENCA DRUGIM UČENCEM 7. ZAČASNO POVEČANI
NADZOR NAD UČENCEM V ŠOLSKEM PROSTORU Ta ukrep se je v praksi izkazal za učinkovitega predvsem kot začasni
ukrep. O njem se odloči učenčev razrednik in
obvesti vse pedagoške delavce. Nadzor izvajajo dežurni pedagoški delavci
v času glavnega odmora in pred poukom, v ostalem času pa so vsi ostali prisotni
pedagoški delavci posebej pozorni nanj. 8. DOKONČANJE NEOPRAVLJENIH NALOG
V ŠOLI IZVEN ČASA POUKA Ta vzgojni ukrep se izreče tistemu učencu, ki ponavljajoče moti potek
pouka, noče sodelovati in delno ali v celoti ne opravi vseh šolskih nalog in
zadolžitev, čeprav bi jih tisti dan moral opraviti, pri tem pa v opravičilo ne
navede nobenega tehtnega razloga. Ukrep se izpelje isti dan takoj po končanem
pouku. Pedagoški delavec, ki izreče ta ukrep, mora pravočasno obvestiti
razrednika in tudi starše ter pripravi vse potrebno za izvedbo ukrepa. V času izvajanja ukrepa mora
biti učenec pod nadzorom. Pri pripravah in izvedbi tega ukrepa lahko sodelujejo
pedagoški delavci, ki v tistem času niso angažirani drugje, in tudi vodstvo
šole, ki določi osebo za nadzor. 9. DODATNO
SPREMSTVO ZA UČENCA Razrednik oddelka,
v katerem so eden ali več vedenjsko težavnih učencev ali učencev s posebnimi
potrebami, se o tem ukrepu dogovori z vodstvom šole, ki določi dodatnega
spremljevalca. Ukrep je namenjen tistim učencem, ki so izrazito nepredvidljivi,
pogosto kršijo pravila šolskega reda, ne upoštevajo navodil pedagoških delavcev
ali celo ogrožajo svoje sošolce. Primerno pa ga je uporabiti za čas izvajanja
tistih šolskih dejavnosti, ki potekajo izven šolskega prostora, kot so šola v
naravi, ekskurzije, izleti, ogledi ipd. Ta ukrep se lahko uporabi tudi kot preventivni ukrep prepovedi
sodelovanja v šoli v naravi ali v ostalih dejavnosti izven šolskega prostora za
tistega učenca, ki se kljub predhodnim pogovorom, dogovorom in opozorilom še
vedno vede nesprejemljivo in ogrožajoče. Za ta ukrep se odloči učenčev
razrednik po prejšnjem posvetovanju s svetovalno službo in ostalimi pedagoškimi
delavci, ki učenca dobro poznajo, in o predlogu obvesti vodstvo šole. Učencu se
omogoči vključitev v nadomestni vzgojno-izobraževalni proces v šoli. 10. NADOMESTNI
VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI PROCES V ŠOLI Kadar učenec s svojim vedenjem povsem onemogoča normalno izvedbo pouka
ali ogroža zdravje in varnost sebe ter drugih učencev, se zanj lahko začasno
organizira nadomestni pouk izven njegovega oddelka. Učenec mora ves čas
odsotnosti iz oddelka imeti zagotovljen nadzor pedagoškega delavca, ki ga
določi vodstvo šole. Učitelj, ki je poučeval v času, ko učenca ni bilo v
oddelku, naknadno preveri delo učenca in se z njim pogovori o vzrokih težav.
Cilj tega ukrepa je vzdrževanje jasno postavljenih meja sprejemljivega vedenja.
Sam postopek izpelje učenčev razrednik na pobudo učiteljev, ki učenca učijo. 11. OPRAVLJANJE DRUŽBENO KORISTNEGA DELA 12. ZAČASNA UKINITEV
To je povezano z večkratnimi
kršitvami šolskih pravil, s pridobljenim statusom ali ugodnostmi, ki jih šola
nudi učencu izven predpisanih dejavnosti in standardov. Učencu se npr. lahko
prepove opravljanje dežurstva, predstavljanje šole na tekmovanjih, začasno
zamrzne status, prejemanje šolskega kosila, uporaba garderobnih omaric ipd.
Ukinitev pravic učencu izreče razrednik na predlog pedagoških delavcev. Pri tem
pridobi mnenje razrednega učiteljskega zbora in se posvetuje s šolsko
svetovalno službo ter vodstvom šole. 13. ZAČASNA PREPOVED VSTOPANJA IN ZADRŽEVANJA V DOLOČENIH ŠOLSKIH
PROSTORIH
Ukrep je namenjen tistim učencem, ki večkrat ne upoštevajo določil
hišnega reda samo v nekaterih šolskih prostorih. Ukrep se ne sme uporabiti
za učilnice in vse ostale prostore, v
katerih poteka redni izobraževalni proces. Učencu ga izreče njegov razrednik po
predhodnem dogovoru z ostalimi pedagoškimi delavci in vodstvom šole. 14. PREPOVED PRIBLIŽEVANJA POSAMEZNIM UČENCEM 15. PRESTAVITEV UČENCA V VZPOREDNI ODDELEK O prestavitvi učenca se odloči vodstvo šole ob soglasju učiteljskega
zbora in šolske svetovalne službe, če se predpostavlja, da bo premestitev
delovala vzgojno vzpodbudno. Ukrep je namenjen učencem, ki se dolgotrajno nasilno vedejo in ogrožajo zdravje
sošolcev, pri čemer vse uporabljene vzgojne dejavnosti in ostali, prej izrečeni
vzgojni ukrepi niso dosegli nobenega učinka. Na ta ukrep vodstvo šole in šolska
svetovalna služba pripravita učenca in njegove starše. Ta ukrep se po potrebi
uporabi tudi v oddelkih podaljšanega bivanja. 16. OSTALI VZGOJNI UKREPI Predlagajo
jih posamezni pedagoški delavec, razrednik, svetovalna služba ali učiteljski
zbor. Ukrep se izvaja v dogovoru s
starši. c)
VZGOJNI OPOMINI (Pravilnik o vzgojnih opominih)
A)
HIŠNI RED POSLOVNI ČAS Šola
posluje pet dni v tednu, od ponedeljka do petka, in sicer: -
Jutranje varstvo: od 6.00 do 8.00 -
Redni pouk: od 8.00 do 13.15 -
Podaljšano bivanje: od 11.35 do 16.05 -
Popoldanske dejavnosti v organizaciji šole (izbirni predmeti in interesne
dejavnosti: po pouku glede na urnik razreda) -
Popoldanske dejavnosti v organizaciji najemnikov šolskih prostorov: po pouku
glede na urnik do 21.00 -
Delovni čas kuhinje: od 6.00 do 15.00 -
Kosilo se naročnikom izdaja: od 11.30 do 14.00 Ravnatelj lahko v izjemnih okoliščinah
(primer višje sile ali drugi izjemni dogodki) odredi, da šola začasno posluje
tudi v soboto, nedeljo, na državni praznik ali na drug, z zakonom določen dela
prost dan. URADNE URE Uradne ure tajništva in svetovalne službe so
namenjene poslovanju z uporabniki storitev. Uradne ure so vsak delovni dan od
9.30 do 11.30 in od 13.00 do 14.00. Glede na naravo dela in vrsto nalog imajo
pedagoški delavci določen čas za sodelovanje s starši, in sicer: - skupne in individualne govorilne ure, - roditeljske sestanke in - druge oblike dela s starši po dogovoru, kar
je določeno z letnim delovnim načrtom šole. Z urnikom govorilnih ur in roditeljskih
sestankov posameznih učiteljev starše seznanimo na uvodnem roditeljskem sestanku v
septembru in z objavo na spletni strani šole. Ravnatelj sprejme stranke v času popoldanskih
govorilnih ur oziroma po predhodni najavi. V času pouka prostih dni se poslovni čas in
uradne ure določijo glede na organizacijo dela in organizacijo letnih dopustov.
Tako so uradne ure v teh dneh vsak torek in četrtek v času od 8.00 do 11.00. 1. PRIHOD V ŠOLO Učenci in izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov
morajo prihajati v šolo pravočasno, in sicer 15 minut pred začetkom pouka. Za pravočasen in ne prezgoden prihod
učencev v šolo poskrbijo tudi starši. Glavni vhod v šolo uporabljajo za prihajanje in
odhajanje iz šole učenci od 5. do 9. razreda ter starši in učitelji. Učenci od
1. do 4. razreda vstopajo skozi vhod pri 1. razredu. Ob prihodu v stavbo se
učenci v garderobi preobujejo v šolske copate. Svoja oblačila zaklenejo v
omarice (učenci od 2. do 9. razreda) oziroma odložijo v skupni garderobi
(učenci 1. razreda). Učenci vstopijo v učilnice in se mirno pripravijo na pouk.
Če začenjajo pouk v učilnicah, ki so zaklenjene, mirno počakajo pred učilnico. 3. ČAS POUKA Učenci ob prihodu učitelja v učilnico tiho
vstanejo. Učitelj pozdravi učence in s tem prične učno uro. Žvečenje žvečilnega
gumija v šoli ni dovoljeno. Učenci med
izvajanjem programa praviloma ne smejo zapuščati učilnice. Učenci ne smejo zapustiti
šolskega prostora v času trajanja vzgojno-izobraževalnega programa brez
dovoljenja učitelja. Na osnovi (pisnega) sporočila staršev učitelj učencu lahko
dovoli odhod (k zdravniku, na športni trening, v glasbeno šolo, po uradnih
opravkih …). 6. JEDILNICA V jedilnici se učenci zadržujejo le v času malice in kosila. Vsak učenec po malici ali kosilu za sabo pospravi mizo in stol. Dežurna učenca po malici odneseta skupne pladnje in lonce ter pobrišeta mize za svojim oddelkom. Hrane učenci ne odnašajo iz jedilnice. Za žejo imajo učenci na voljo pitnike. 7.
ODHOD IZ ŠOLE OB KONCU POUKA Starši spremljajo otrokov
urnik in njegov pravočasen prihod domov. Učenci zapustijo šolo takoj po
končanem pouku oziroma kosilu. Mlajši učenci v spremstvu učitelja ali
razrednika odidejo v oddelek podaljšanega bivanja. Na poti v šolo in iz šole
domov se učenci vedejo dostojno in skrbijo za svoj ugled in ugled šole. Starši, ki vozijo otroke v
šolo z avtomobilom, dosledno upoštevajo krožni prometni režim na parkirišču in
vsa ostala prometna pravila, s katerimi omogočajo varnost vseh udeležencev. 8.
OSTALI ŠOLSKI PROSTORI IN OPREMA Učenci v šolo prinašajo le
pripomočke, ki jih potrebujejo za pouk. Uporaba mobilnih telefonov, snemalnih
naprav ali predvajalnikov glasbe (vseh telekomunikacijskih pripomočkov) v šoli
ni dovoljena, ker ne sodijo v šolski prostor. V nujnih primerih se lahko
telefonski razgovor opravi v tajništvu šole. Učenci in delavci šole so dolžni vzdrževati urejenost
učilnice. Preden prostor zapustijo, preverijo urejenost le-tega. Kdorkoli opazi poškodbo osebe ali šolske lastnine, mora
to takoj javiti dežurnemu ali kateremukoli učitelju ali v tajništvo šole. C) ZAŠČITA PRAVIC UČENCEV, DELAVCEV ŠOLE IN
NJIHOVE
ODGOVORNOSTI 1. PRAVICE UČENCEV So,
da: -
obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne dejavnosti; -
pridobiva znanje, spretnosti in navade za vseživljenjsko učenje; -
mu je v šoli zagotovljeno varno in spodbudno okolje; -
šola organizira življenje in delo s spoštovanjem univerzalnih
civilizacijskih vrednot in posebnosti različnih kultur; -
mu šola zagotavlja enakopravno obravnavanje ne glede na spol, raso in
etnično pripadnost, veroizpoved, socialni status družine in druge okoliščine; -
šola zagotovi varovanje njegovih osebnih podatkov v skladu z zakonom in
drugimi predpisi; -
učitelji in drugi delavci šole spoštujejo njegovo osebnost in
individualnost ter njegovo človeško dostojanstvo in pravico do zasebnosti; -
mu je omogočeno tudi izven pouka pridobiti dodatno razlago in nasvet; -
se pri pouku upoštevajo njegova radovednost ter razvojne značilnosti,
predznanje in individualne posebnosti; -
pri pouku dobi kakovostne informacije, ki sledijo sodobnemu razvoju
znanosti in strok; -
dobi o svojem delu sprotno, pravično in utemeljeno povratno informacijo;
-
dobi pri svojem delu pomoč in podporo, če ju potrebuje; -
svoji razvojni stopnji primerno sodeluje pri oblikovanju dnevov
dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti in prireditev šole; -
se lahko svobodno izreče o vseh vprašanjih iz življenja in dela šole; -
se vključuje v delo oddelčne skupnosti učencev, skupnosti učencev šole
in šolskega parlamenta; -
sodeluje pri ocenjevanju; -
sodeluje pri dogovorjenih skupnih aktivnostih; -
se mu omogoči možnost izbire pri prehranjevanju glede na zdravstveno
anamnezo in verske omejitve. 2. DOLŽNOSTI UČENCA
-
da spoštuje vse zgoraj navedene pravice drugih učencev in delavcev šole
ter ima spoštljiv in strpen odnos do individualnosti, človeškega dostojanstva,
etnične pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola; -
da se spoštljivo vede do drugih; -
da o vsaki obliki nasilja, ki jo opazi, obvesti razrednika ali drugo
odraslo osebo na šoli; -
da sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice, dogovorjenem v oddelčni
skupnosti ali skupnosti učencev šole; -
da sodeluje pri vseh dogovorjenih oblikah dela učencev in dejavnostih
ter spoštuje pravila šolskega reda; -
da izpolni osnovnošolsko obveznost; -
da redno in točno obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne
dejavnosti. b)
DEŽURSTVO UČENCEV – REDITELJEV Vsaka oddelčna skupnost skupaj
z razrednikom na urah oddelčne skupnosti določi po dva reditelja. V učnih
skupinah učitelj določi reditelja. Reditelja opravljata svoje delo en teden in
imata naslednje naloge: -
skrbita in vzpodbujata sošolce, da je učilnica, kabinet ali prostor, v katerem
učenci delajo, vedno čist in pospravljen; -
da ob začetku učne ure
seznanita učitelja z odsotnostjo učencev; -
da po končani uri počistita
tablo; -
da po končani uri pregledata
prostor in pospravita morebitne odpadke; -
da po malici pomagata
poskrbeti za čistočo in urejenost učilnice; -
da opravljata druge naloge,
za katere ju pooblasti oddelčna skupnost ali razrednik; -
da javljata učitelju učne ure ali razredniku morebiti
opažene nepravilnosti in poškodbe šolske imovine; - da javita v tajništvo šole morebitno odsotnost učitelja v razredu 5 minut po pričetku ure pouka. c)
DEŽURSTVO UČENCEV NA HODNIKU Dežurstvo opravljajo učenci
7., Dežurni učenec pri
opravljanju dežurstva ne uporablja telekomunikacijskih pripomočkov, saj ga
le-ti motijo pri sprejemu obiskovalcev šole in pri opravljanju njegovih nalog. Naloge dežurnega učenca so, da: -
prihaja v šolo 10 minut pred
pričetkom vzgojno-izobraževalnega dela ali v času, ki je določen glede na
dnevne dejavnosti; -
odklepa in zaklepa (steklena)
vhodna vrata v šolo. Dežurni učenec dvigne ključ v tajništvu in ob 8.00 zaklene
vrata ter jih odklene ob 8.45 in ključ vrne v tajništvo; -
svojega mesta ne zapušča brez
nadzora. V primeru, da ga učitelj pošlje po opravkih, mora le-ta počakati ob
njegovem prostoru, da se vrne. Za čas njegovih drugih odsotnosti (malica,
kosilo) se dogovori z razrednikom; -
vzdržuje primeren red na
hodnikih in v garderobah; -
vljudno, s pozdravom,
sprejema in usmerja obiskovalce in jih vpisuje na posebne evidenčne liste; -
vpisuje (učence) zamudnike na
posebne evidenčne liste; -
zapiše predčasne odhode
učencev iz šole; -
skupaj z dežurnim učiteljem
skrbi, da se pri dežurni mizi ne zadržujejo večje skupine učencev;
-
skrbi za čistočo po hodnikih
pri vhodu in v garderobi; -
na list dežurstva vpisuje
svoja opažanja in pripombe ter bdi nad dogajanjem na hodniku in v garderobi v
času pouka in odmorov; -
v evidenco vpisuje učence, ki
med poukom zapustijo učilnico. Vpišejo se njegovi podatki, čas odhoda iz
razreda ter tudi čas njegove vrnitve v učilnico. Vpišejo tudi ime učitelja, ki
je izhod iz razreda dovolil; -
skrbi za osnovno čistočo v
garderobi (pobere papirčke ...); -
opravlja druge naloge po
odločitvi dežurnega učitelja; -
se v primeru težav posvetuje
z dežurnim učiteljem oziroma poišče pomoč odrasle osebe v upravnih prostorih; -
po potrebi poišče delavca šole v zbornici, stopi do
njega in mu na vljuden način preda sporočilo; -
ob koncu dežurstva preda
evidenčni list dežurstva v podpis dežurnima učiteljema in jima izroči mapo
dežurstva. Po
končanem dežurstvu dežurni učenci oddelka poročajo o svojem delu na urah
oddelčne skupnosti, nato pa predstavnik oddelka na sestanku skupnosti učencev
šole poda: -
posebna opažanja ob
dežurstvu, -
predloge za izboljšanje
dežurstva. Razrednik redno pregleduje
evidenčne liste dežurstva in opozarja učence na morebitne pomanjkljivosti.
Kajenje, uživanje alkohola
in drugih prepovedanih substanc je v šolski zgradbi in v okolici šole
najstrožje prepovedano! |