Na
podlagi 31.a člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št.
81/06 – uradno prečiščeno besedilo in 102/07) in 28.
člena Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda
Osnovne šole Poljane (Uradni list RS, št. 38/08) je
ravnatelj Osnovne šole Poljane dne, 20. 6. 2008 sprejel naslednji
HIŠNI RED
Osnovne
šole Poljane
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1.
člen
S
tem hišnim redom Osnovna Poljane, Zemljemerska 7, 1000 Ljubljana,
določa:
-
območje šole in površine,
ki sodijo v šolski prostor,
-
poslovni čas in uradne ure,
-
uporabo šolskega prostora,
-
organizacijo nadzora,
-
ukrepe za zagotavljanje
varnosti,
-
ukrepe za zagotavljanje vzdrževanje
reda in čistoče,
-
ostale določbe, ki so
pomembne za življenje in delo v šoli.
2.
člen
Učenci,
delavci šole in obiskovalci so dolžni upoštevati določila hišnega
reda in določila o dejavnosti vzgoje in izobraževanja.
Učenci, delavci šole in obiskovalci so se dolžni ravnati tako, da
je zagotovljena varnost oseb, stvari in materialnih dobrin v šoli
in na zunanjih šolskih površinah in tako, da ne motijo
vzgojno-izobraževalnega dela na šoli.
3.
člen
Pravice
in dolžnosti delavcev šole in učencev so urejene in določene z
zakonom, podzakonskimi akti in notranjimi akti šole.
II. OBMOČJE ŠOLE IN POVRŠINE,
KI SODIJO V ŠOLSKI PROSTOR
4.
člen
Za
šolski prostor se šteje objekt šole in vse površine, ki jih
sodijo v šolski prostor in jih šola uporablja za vzgojno-izobraževalni
proces ter nadzoruje.
V
šolski prostor Osnovne šole Poljane, sodijo:
-
objekt šole,
-
glavni vhod,
-
dvorišče,
-
parkirišče,
-
igrišče z igrali,
-
zelene površine.
Šolski
prostor je ograjen.
III. POSLOVNI ČAS IN URADNE
URE
5.
člen
Poslovni
čas Osnovne šole Poljane je v času pouka od ponedeljka do petka
od 6.10 ure do 17.00 ure in je enak tudi ob sobotah, če je v šolskem
koledarju določeno, da poteka pouk tudi v soboto.
Poslovni
čas šole se v pouka prostih dneh lahko tudi spremeni, o čemer
odloča ravnatelj šole. Obvestilo o spremembi poslovnega časa šole
v pouka prostih dneh se objavi na spletni strani šole in na glavnem
vhodu v šolo.
6.
člen
Uradne
ure v Osnovni šoli Poljane so:
-
za tajništvo in računovodstvo
šole, od ponedeljka do petka, v času med 8.00 in 14.00 uro,
-
za knjižnico od
ponedeljka do petka, v času med 10.00 uro in 13.00 uro,
-
za šolsko svetovalno
službo od ponedeljka do petka, v času med 8.00 uro in 10.00 uro.
Uradne
ure pedagoških delavcev in šolske svetovalne službe so v času
skupnih in individualnih govorilnih ur, roditeljskih sestankov in
drugih oblikah dela s starši in so določene z letnim delovnim načrtom
šole.
Ravnatelj
sprejema stranke v času uradnih ur tajništva in računovodstva šole
ali po predhodnem dogovoru, razen v nujnih primerih.
V
času pouka prostih dni se uradne ure iz prvega in drugega odstavka
tega člena lahko spremenijo o čemer odloča ravnatelj šole.
Sprememba uradnih ur se objavi na spletni strani šole in na glavnem
vhodu v šolo.
Delovni
čas se organizira in poteka skladno s šolskim koledarjem in
urnikom.
IV. UPORABA ŠOLSKEGA PROSTORA
7.
člen
Šola
je prostor, kjer se lahko zadržujejo le zaposleni in tisti učenci,
ki so glede na šolski okoliš vpisani v šolo. V šoli je
prepovedano:
-
gibanje nezaposlenih,
razen v primerih, ko so dogovorjeni z enim od zaposlenih delavcev šole,
-
kajenje in uživanje
mamil in drugih prepovedanih substanc,
-
vnašanje alkoholnih
pijač,
-
prodajati knjige in
druge predmete učencem šole.
8.
člen
Šolski
prostor lahko uporabljajo tudi najemniki prostorov, pod pogojem, da
se za uporabo šolskega prostora dogovorijo z vodstvom šole.
9.
člen
Šolski
prostor se uporablja za izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa v
šolski stavbi in na zunanjih površinah, ki sodijo v območje šole.
10.
člen
V
prostorih šole ni dovoljeno povzročanje hrupa, uporaba prostorov
na način, da bi bil moten pouk in uporaba prostorov na način, da
bi se povzročala škoda.
Zaradi
varnosti lahko ravnatelj šole začasno omeji prosto gibanje na
posameznih območjih šolskega prostora.
11.
člen
Upravne
prostore šole uporablja uprava šole.
Tehnično
osebje šole uporablja prostore, ki so jim glede na uporabo
prostorov določeni s strani ravnatelja šole.
12.
člen
Prehrana
se v šoli pripravlja v šolski kuhinji. Vstop v kuhinjske prostore
je dovoljen samo kuhinjskemu osebju in vodji šolske prehrane, ki
izjemoma lahko dovoli vstop v kuhinjo tudi ostalim delavcem šole,
ki skrbijo za vzdrževanje opreme in zunanjim obiskovalcem, ki so
pomembni za dosledno izvajanje in kontrolo HACCP programa.
Jedilnico
uporabljajo učenci in delavci šole v času malice in kosila.
13.
člen
Garderobe
(garderobne omarice) se uporabljajo za odlaganje obleke, obutve, dežnikov,
šolskih potrebščin in drugih predmetov v dogovoru z razrednikom.
V
garderobah (garderobnih omaricah) učenci ne smejo odlagati:
-
hrane in pijač,
-
živali,
-
alkohola, cigaret,
mamil in ostalih prepovedanih substanc, orožja
(nože, frače, ostre predmete, zračne pištole
ipd.),
-
videokaset, magnetnih
medijev in pornografskega materiala.
Šola
ne odgovarja za vredne predmete in denar, ki bi jih učenci odlagali
v garderobah (garderobnih omaricah).
14.
člen
Vsi
delavci šole, učenci in drugi izvajalci programov odgovarjajo za
opremo, učila in vso ostalo opremo v šoli in so moralno in
materialno odgovorni za skrbno uporabo opreme in prostorov šole.
15.
člen
Dejavnosti,
ki ne sodijo v šolski program, se izvajajo
popoldanskem času. Za vse uporabnike šolskih prostorov v
popoldanskem času velja ta hišni red. Uporabnik v celoti odgovarja
tudi za škodo, ki bi nastala v času uporabe šolskega prostora.
O
uporabi prostorov šole v popoldanskem času se vodi evidenca in
posebna knjiga, v katero uporabniki zabeležijo vsako posebnost ob
prevzemu prostora. Knjiga se hrani v tajništvu šole.
Zunanji
uporabniki lahko šolske prostore uporabljajo le po
v naprej dogovorjenem, javno objavljenem urniku. Če
uporabnik želi uporabljati prostore izven določenega mu časa, se
mora o tem predhodno dogovoriti z vodstvom šole.
Najemniki
šolskih prostorov so odgovorni za opremo, šolski inventar in
prostor v skladu z najemno pogodbo.
Vsako
kršenje pravil pomeni odvzem pravice do uporabe prostorov.
16.
člen
V
primeru, da na zunanjih šolskih površinah potekajo vzgojno-izobraževalne
dejavnosti, uporaba zunanjih šolskih površin zunanjim obiskovalcem
ni dovoljena.
V.
ORGANIZACIJA NADZORA
17.
člen
Nadzor
šolskega prostora v času pouka in drugih dejavnostih, ki jih
organizira šola, izvajajo vsi delavci šole in drugi izvajalci
dejavnosti. Učenci pri tem le sodelujejo.
Vsi
delavci šole morajo biti pozorni na gibanje neznanih zunanjih
obiskovalcev, posebno še v primeru, da le-ti navezujejo stike z učenci.
18.
člen
Dnevno
varovanje objekta šole je porazdeljeno na zaposlene, od hišnika do
dežurnih učiteljev in ostalih učiteljev, ki so zadolženi za
posamezne učilnice.
Nadzor
nad vstopom v šolo v dopoldanskem času izvajajo receptorji in
varnostniki.
19.
člen
V
popoldanskem času, po končanih dejavnih v šoli, ponoči, ob koncu
tedna, praznikih, med šolskimi počitnicami in pouka prostih dneh
je objekt šole zaklenjen.
Objekt
je tehnično varovan z video nadzorom in alarmno napravo.
20.
člen
V
času pouka je odklenjen samo glavni vhod v šolo, vsi ostali vhodi
so zaklenjeni.
Ključ
za glavni vhod v šoli imajo ravnatelj, pomočnica ravnatelja, hišnik
in dva čistilca.
Ključe
dobijo zaposleni proti podpisu in so za njih odgovorni. Seznam ključev
in oseb, katerim so bili ključi dani, hrani tajnica šole.
O
vsaki izgubi ali kraji ključa je dolžan imetnik ključa takoj
obvestiti vodstvo šole in tajnico šole.
21.
člen
Zadrževanje
v garderobah ni dovoljeno.
22.
člen
Učilnice
učencem odpirajo učitelji vzgojno-izobraževalnega programa pred
začetkom ure vzgojno-izobraževanega dela. Učitelj mora
zagotoviti, da se ob zvočnem signalu oziroma začetku ure začne
vzgojno-izobraževalno delo in poskrbeti, da so učilnice pravočasno
odklenjene.
Delavci
šole so dolžni kabinete in učilnice, v katerih ni pouka,
zaklepati.
23.
člen
Po
končanih šolskih obveznostih učenci odidejo domov in se ne zadržujejo
več v prostorih šole ali izven nje. Zadrževanje
v šoli po končanem pouku je dovoljeno samo v primeru
organiziranega varstva ali na podlagi dovoljenja razrednika oziroma
ravnatelja.
V
času pouka je možen vstop v zgradbo le skozi glavni vhod.
VI. UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI
24.
člen
Šola
odgovarja za varnost učencev v času pouka in dejavnosti, ki jih
organizira po letnem delovnem načrtu na celotnem območju šolskega
prostora, ki je opredeljen v 4. členu tega hišnega reda.
Zaposleni
delavci šole so dolžni poskrbeti za varnost vseh učencev in
opozoriti vodstvo šole na vse situacije in dogodke, ki bi lahko
ogrozili varnost učencev. Varovanje učencev je ena izmed temeljnih
nalog pedagoškega dela in je za določenega izvajalca obvezna.
25.
člen
Za
zagotavljanje varnosti šola izvaja naslednje ukrepe:
-
določa pravila obnašanja
v šolskem prostoru,
-
določa uporabo zaščitnih
in varnostnih pripomočkov v skladu z Izjavo o varnosti in zdravju
pri delu z oceno tveganja,
-
upošteva navodila Požarnega
reda,
-
zagotavlja
preventivne zdravstvene ukrepe (omarica za prvo pomoč,
usposobljenost delavcev
za nudenje prve pomoči, drugi ukrepi),
-
sprejema prepoved
uporabe nedovoljenih naprav in pripomočkov,
-
določa druge ukrepe
s katerimi se zagotavlja varnost v šoli.
26.
člen
Na
poti v šolo in iz šole morajo učenci upoštevati pravila prometne
varnosti.
Razredniki
seznanijo učence z varnimi potmi v šolo prvi dan pouka, njihove
starše pa na prvem roditeljskem sestanku. Posebno pozornost je
treba posvetiti učencem 1. razreda (rumene rute, kresničke).
Učence
1. razreda v šolo in iz šole obvezno spremljajo starši ali druga
oseba, ki so jo starši za to pooblastili in o tem pisno obvestili
vodstvo šole ali razrednika.
27.
člen
Za
organizacijo nadzora in zagotavljanje varnosti so določeni dežurni
učitelji.
Naloge
dežurnih učiteljev so:
-
dežurstvo v
jedilnici, garderobah in na hodnikih v času malice in kosila,
-
dežurstvo v šolskih
prostorih, na šolskem igrišču in dvorišču ter bližnji okolici
šole
(vhodi, poti okoli zgradbe v času rekreativnega
odmora),
-
spremljanje,
posredovanje in sporočanje o pedagoških in drugih posebnostih
v času odmora vodstvu šole, svetovalni službi
in upravi šole.
Razpored dežurstev učiteljev je objavljen na oglasnih deskah.
28.
člen
Dežurstvo
receptorja in varnostnika je določeno in urejeno s Pravili šolskega
reda.
Receptor
je dežuren vsak dan, ko poteka pouk. Dežurno mesto je pri glavnem
vhodu v šolo.
Receptor
je dolžan opozoriti dežurne učitelje in upravo šole na
dogajanje, ki ni v skladu s Pravili šolskega reda in v drugih
primerih, ki pomenijo neobičajno dogajanje v šoli.
Receptor
je dolžan v primeru konfliktnih situacij nastalih zaradi vsiljivih
odraslih oseba ali starejših mladoletnih oseb obvestiti dežurne učitelje
ali upravo šole. V navedenih primerih in če je to potrebno, uprava
šole o dogajanju na šoli obvesti policijo.
29.
člen
V
času vzgojno-izobraževalnega procesa učenci brez vednosti
razrednika oziroma v primeru njegove odsotnosti vodstva šole ne
smejo zapuščati šolskega prostora.
30.
člen
Za
druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela, kot so ekskurzije, šola
v naravi, tabori, dnevi dejavnosti, ogledi prireditev, tekmovanja
ipd. veljajo glede varnosti in reda dogovori med učenci in
odgovornim učiteljem, spremljevalci oziroma razrednikom in starši,
skladno z akcijskim načrtom, ki ga pripravi strokovni vodja druge
oblike vzgojno-izobraževalnega dela.
31.
člen
V
primeru poškodbe ali slabega počutja učenca, učenec sam, ostali
učenci ali dežurni učitelj takoj obvesti razrednika oziroma učitelja,
ki ga poučuje naslednjo učno uro, če je razrednik odsoten.
Razrednik in učitelj je dolžan o poškodbi ali slabem počutju učenca
takoj obvestiti njegove starše.
V
primeru težjih poškodb ali v primeru zelo slabega počutja učenca
mora šola takoj obvestiti zdravstveno službo.
Če
pride do poškodbe zaradi nasilnega dejanja ali nesreče, je šola o
tem dolžna obvestiti tudi policijo.
32.
člen
V
primeru naravnih nesreč je potrebno ravnati v skladu z Varnostnim
načrtom šole.
V. VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE
33.
člen
Učenci,
delavci šole in drugi izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov
morajo prihajati v šolo pravočasno, to je vsaj 10 minut pred začetkom
pouka.
Po
prihodu v šolsko stavbo se učenci v garderobi preobujejo v šolske
copate. Za športno vzgojo v telovadnici je obvezna uporaba čistih
športnih copat.
Po
končanih šolskih obveznostih učenci odidejo domov in se ne zadržujejo
več v prostorih šole ali izven nje. Zadrževanje v šoli po končanem
pouku je dovoljeno samo v primeru organiziranega varstva ali na
podlagi dovoljenja razrednika oziroma ravnatelja šole.
Zadrževanje
v šoli ali v prostoru okoli šole v popoldanskem času je dovoljeno
le za učence, ki imajo v tem času interesne ali druge šolske
dejavnosti.
34.
člen
Učenci
hranijo svojo garderobo v garderobnih omaricah ter so dolžni
skrbeti za red v njej. Nadzor nad garderobo in omaricami imajo
razredniki in dežurni učitelji in tudi vsi drugi zaposleni.
35.
člen
Po
šoli se morajo učenci in delavci šole gibati umirjeno.
Po
notranjih prostorih šole ni dovoljeno tekanje in povzročanje
nepotrebnega hrupa, igranja z žogo in drugimi rekviziti.
36.
člen
Oblike
vzgojno-izobraževalnega dela: pouk, dopolnilni pouk, dodatni pouk
in interesne dejavnosti potekajo v prostorih šole po razporedu, kot
ga določa urnik. Med poukom morajo učenci upoštevati naslednja
navodila:
-
po zvonjenju morajo
biti na svojem mestu,
-
pripraviti morajo vse
učne pripomočke za pouk,
-
poslušati morajo
razlago in upoštevati navodila učiteljev,
-
pospraviti za seboj
po končanem delu,
-
izključiti mobilne
telefone.
Učenci morajo prihajati k uram točno. Po zvonjenju se ne smejo
zadrževati na hodnikih in drugih delih šolske zgradbe.
Med
šolskimi učnimi urami učenci ne smejo zapustiti učilnice brez
dovoljena učitelja.
V
primeru proste ure učenci čakajo na nadaljevanje pouka v prosti učilnici
pod nadzorom učitelja ali
knjižnice.
37.
člen
V
času malice nošenje šolskih torb v jedilnico ni dovoljeno. Učenci
predmetne stopnje šolske torbe v času malice pustijo na klopi pred
jedilnico ali v garderobnih omaricah.
38.
člen
Zadrževanje
staršev in drugih obiskovalcev šole v garderobah in hodnikih pred
razredi ni dovoljeno. Starši učence oddajo in počakajo pri
glavnem vhodu v šolo.
39.
člen
Učenci,
delavci šole, zunanji izvajalci vzgojno izobraževalnih programov
in drugi uporabniki so dolžni vzdrževati urejenost šolskih
prostorov, ki jih uporabljajo.
Ob
koncu učne ure se pospravijo vsi uporabljeni učni pripomočki v
omare ali na določen prostor. Učenci pospravijo svojo opremo v
torbe ali na za to določen prostor.
Izvajalec
vzgojno-izobraževalnega programa stalno kontrolira prostor
izvajanja programa in učence opozarja na pozabljene ali odvržene
stvari.
40.
člen
Vse
poškodbe, ki nastanejo na opremi, šolskem inventarju ali zgradbi,
učenci in zaposleni takoj javijo v tajništvu šole ali hišniku.
Če
je mogoče, se poškodbe in okvare sanirajo takoj, v nasprotnem
primeru pa v najkrajšem možnem času. Za popravila skrbi hišnik.
41.
člen
Vsaka
oddelčna skupnost ali razrednik določi na razrednih urah po dva
reditelja, ki opravljata svoje delo en teden oziroma po dogovoru in
imata sledeče naloge:
-
da je učilnica,
kabinet ali prostor, v katerem učenci delajo, vedno čist in
pospravljen,
-
da se učenci pravočasno
preselijo iz ene učilnice v drugo,
-
da se učenci pravočasno
pripravijo na začetek vzgojno-izobraževalnega dela,
-
ob začetku učne ure
seznanita izvajalca vzgojno-izobraževalnega programa
z odsotnostjo učencev,
-
po končani uri počistita
tablo in uredita učilnico,
-
po malici pomagata
poskrbeti za čistočo in urejenost učilnice,
-
v odmorih pazita, da
ne pride do poškodb in odtujitve lastnine,
-
po končani uri
pregledata oddelek in pospravita morebitne odpadke,
-
javljata razredniku,
izvajalcu učne ure nepravilnosti in poškodbe šolske lastnine,
-
javljata odsotnost učitelja
5 min po začetku pouka pomočniku ravnatelja oziroma ravnatelju ali
tajništvu,
-
opravljata druge
naloge, za katere ju pooblasti oddelčna skupnost ali razrednik.
42.
člen
Učenci
pod vodstvom razrednikov skrbijo tudi za urejenost in čistočo šolskega
prostora. Program in razpored urejanja določi vodstvo šole.
Za
red in čistočo v razredu je odgovoren vsak učenec.
43.
člen
Vso
odpadki, ki nastanejo pri delu se sproti odlagajo v koše za smeti.
Odpadni papir, plastika – embalaža, kartuše in baterijski vložki
se zbirajo v posebnih zbiralnikih.
Odpadkov
ni dovoljeno puščati po in pod klopmi ali odvreči na tla.
44.
člen
Šolske
prostore in površine po opravljenem vzgojno-izobraževalnem delu čistijo
čistilke. Razpored čiščenja in čas čiščenja določi vodstvo
šole. Dela in naloge čistilk se določi na osnovi sistemiziranih
delovnih mest.
Nadzor
nad čistočo in urejenostjo okolja izvaja hišnik.
VI. DRUGE DOLOČBE
45.
člen
Učenci
denarja in dragih predmetov ne smejo prinašati v šolo. Šola ne
odgovarja za krajo.
O
vsaki nastali škodi ali kraji so učenci dolžni obvestiti dežurnega
učenca ali razrednika oziroma vodstvo šole.
V
primeru, da učenec namerno povzroči škodo je le-to dolžan šoli
povrniti. Višino škode oziroma zneska, ki ga je učenec dolžan
povrniti določi vodstvo šole.
46.
člen
Šola
obvešča starše in učence z obvestili:
-
na oglasnih deskah,
-
na spletni strani šole,
-
po šolskem ozvočenju,
-
v šolski
publikaciji.
47.
člen
V
šolskih prostorih se ne sme prodajati knjig in drugih predmetov,
prav tako se brez dovoljenja vodstva šole ne sme deliti
propagandnega gradiva.
48.
člen
V
prostorih šole v skladu z veljavnimi predpisi ni dovoljeno kaditi.
Z
motornimi kolesi, rolerji in rolkami je prepovedano prihajati v šolo.
Prihajanje
v šolo s kolesi je dovoljeno samo učencem, ki imajo opravljen
kolesarski izpit.
V
času trajanja vzgojno-izobraževalnega procesa ni dovoljena uporaba
mobilnih telefonov.
Učenci
v šolo praviloma ne prinašajo mobilnih telefonov in drugih
elektronskih naprav. V primeru, da učenec kljub temu v šolo
prinese mobilni telefon ali druge elektronske naprave, zanje tudi v
celoti odgovarja. Za izgubljene ali drugače odtujene mobilne
telefone ali druge elektronske naprave šola ne odgovarja.
49.
člen
Razredniki
so dolžni hišni red predstaviti učencem na začetku šolskega
leta in po potrebi večkrat tudi med šolskim letom.
Učitelji
so se dolžni z učenci pogovarjati tudi o bontonu.
Učitelji
morajo biti dosledni pri spoštovanju in izvrševanju dogovorjenih
pravil.
50.
člen
Hišni
red začne veljati s 01. septembrom 2008.
Z
začetkom veljavnosti tega hišnega reda preneha veljati hišni red
s 1. septembra 1992.
51.
člen
S
hišnim redom se seznanijo vsi zaposleni delavci in učenci šole.
Hišni red se objavi na oglasni deski šole, v publikaciji Osnovne
šole Poljane in na spletni strani šole.
številka:
06-001
Ljubljana,
20. junij 2008
ravnatelj
Žarko TOMŠIČ
|