ki se izvajajo v šolskem letu 2007/08
1.
DRUŽBOSLOVNO
HUMANISTIČNO PODROČJE ·
slovenščina –
nadgradnja: gledališki
klub; ·
retorika; ·
klekljanje; 3.
ŠPORTNO
PODROČJE
|
2.
NARAVOSLOVNO
TEHNIČNO PODROČJE ·
astronomija; ·
računalništvo
– urejanje besedil, multimedija, računalniška omrežja; |
TUJI
JEZIKI
·
NEMŠČINA
·
ŠPANŠČINA
Učenci
pri tujem jeziku poglabljajo jezikovno znanje in jezikovne spretnosti, ki
ustrezajo mladostniku in njegovim interesom.
Samostojno
kreativno učenje omogočajo drugačni učni postopki in tehnike, ki vzpodbujajo
učenca k samostojnemu delu z učbeniki, delovnim zvezki, nosilci zvoka, priročniki
in slovarji, itd.
Tuji jeziki so v osnovni šoli
triletni predmeti, ki se izvajajo po dve uri tedensko.
Izbirni
predmet nemščina traja od 7. do 9. razreda in poteka dvakrat na teden
po eno šolsko uro. Pri pouku nemščine učenci spoznavajo različne teme (šola,
čas, družina, živali, prehrana, nakupovanje ...) in besedje postopoma
uporabljajo v tvorjenju samostojnih besedil, tako pisnih kot tudi ustnih.
Postopoma se učijo v nemščini samostojno in sproščeno komunicirati.
Večina
učencev se pri tem izbirnem predmetu prvič sreča z drugim tujim jezikom. Tu
jim je v veliko pomoč predznanje – jezikovne pojave lahko primerjajo z angleščino
in z znanjem nemščine poglabljajo poznavanje in svoj odnos do materinščine.
Eden glavnih namenov predmeta je namreč spoznavanje razlik in podobnosti med našo
kulturo in kulturo nemško govorečih dežel in spodbujati strpnost ter
razumevanje drugačnosti. Tudi zato pri nemščini za „knjižne molje“
organiziramo bralno značko Bücherwürmchen, pri kateri sodelujejo vsi,
ki želijo spoznati nemščino še na drugačen način.
Jezik
je nekakšna piramida koščkov, izmed katerih je vsak nepogrešljiv, zato je
treba znanje graditi temeljito. V današnjem času intenzivnega svetovnega
povezovanja postaja znanje tujih jezikov, posebej nemščine, vse bolj
dragoceno. Ker se bo veliko učencev z nemščino srečalo tudi v nadaljnjem šolanju,
je priporočljivo, da izbirni predmet obiskujejo tri leta.
Španščina kot svetovni jezik zavzema pomembno mesto, saj vključuje dolgo zgodovinsko in kulturno tradicijo, ki je v vseh pogledih pustila sledove v svetovni civilizaciji. Danes se ocenjuje, da je na svetu okrog 350 milijonov govorcev španskega jezika. Eden od ciljev pouka španščine je tudi vzgajati v razumevanju strpnosti in spoštovanja drugačnosti ter povezati slovensko in špansko govorečo kulturo v vseh razsežnostih.
Snov
zajema sledeče splošne tematske sklope:
-
Osebna
identiteta (osebni podatki, zunanji videz, interesi, nagnjenja, značaj, razpoloženje),
-
Družina
in dom,
-
Šola
(šolski predmeti, življenje v šoli),
-
Prosti
čas, zabava in šport,
-
Čas,
vreme (koledar, ura, deli dneva, meseci, letni časi, vrste vremena),
-
Živali,
-
Počitnice
(načrtovanje počitnic).
Poleg
splošnih sklopov se učenci na kratko seznanijo z osnovnimi podatki o
geografiji in zgodovini Španije in Latinske Amerike, z običaji in navadami špansko
govorečega sveta, z njihovo glasbo in folkloro.
V sklop izbirnih predmetov, ki nadgrajujejo predmet
Mentorica: Tatjana
Rupnik Hladnik
GLEDALIŠKI
KLUB
»Svet
je oder, kjer igra vsak svojo vlogo.«
William Shakespeare
Izbirni
predmet praktično dopolnjuje šolsko delo pri slovenščini.
Je
enoletni predmet, ki ga učenec obiskuje po eno uro na teden v katerem koli
razredu zadnjega triletja.
Poleg
gledaliških dejavnosti v šoli bo predmet povezan tudi s spoznavanjem
aktualnih, tekočih dogodkov v slovenskih gledališčih.
Ni
pa njegov namen, da bi učenci v šoli pripravljali popolne gledališke
predstave, pač pa naj bi spoznavali značilnosti gledališča, njegove
sestavine, dobili veselje do obiskovanja gledaliških predstav in tudi do branja
kakega gledališkega besedila. Spoznali bodo del zanimive in razgibane zgodovine
gledališča.
Pouk
bo dejaven, kar pomeni, da bodo učenci ustvarjali svoja kratka gledališka
besedila in nastopali v manjših prizorih.
Mentorica:
Tatjana Rupnik Hladnik
RETORIKA
»Ne govori zmerom, kar veš, toda zavedaj se,
kaj govoriš!«
Claudius Caecus
Retorika
sodi med tiste izbirne družboslovno-humanistične
predmete, ki jih je šola po zakonu dolžna obvezno ponuditi učencem.
Predmetu
je namenjenih 32 ur letno ali 1 ura
tedensko v 9. razredu.
Retorika
je disciplina, ki v različnih oblikah in v različnem obsegu spremlja
celotno človeško zgodovino, saj sta njen namen
in cilj predvsem analiza ter
pravilnejše in natančnejše oblikovanje argumentov in prepričevalnih tehnik
na vseh področjih človekovega življenja.
Doslej
smo v osnovni šoli spretnosti govorništva bolj ali manj uspešno negovali le z
govornimi vajami in priložnostnimi nastopi nekaterih učencev. Sedaj nam bo
dana priložnost, da učencem ponudimo znanja te plemenite veščine.
Učenke in učenci spoznavajo:
S
spoznavanjem sestavnih delov retorične tehnike razumejo,
kako lahko oblikujejo prepričljive govore.
Učenke
in učenci se (na)učijo javnega nastopanja in izražanja svojih stališč ter učinkovitega
prepričevanja in argumentiranja.
Dosežene
cilje pouka retorike bo mogoče dokaj hitro in učinkovito izkoristiti pri vseh
drugih šolskih predmetih in v življenju na sploh.
Pri
pouku retorike bi morala biti največkrat uresničena skupinska
učna oblika (izmenjava vlog pri dialogu, tretje osebe kot opazovalci, načela
dialoškega sodelovanja, argumentiranja, prepričevanja).
Učenci dobijo v šolskem letu dve oceni za samostojen govorni nastop na določeno temo ali z določenim namenom in eno oceno za analizo (razčlenitev) govora.
Mentorica:
Karmen Svetlik:
KLEKLJANJE
Čipke
so že od nekdaj veljale za vrhunec spretnosti in znanja ročnih del in so bile
zato tako cenjene. Klekljanje je eden od načinov izdelovanja čipk. Klekljana
čipka je, poleg šivane, tehnično najbolj razvita in tudi najbolj razširjena
ročno izdelana čipka v slovenskem kulturnem prostoru.
Klekljanje
so trije enoletni izbirni predmeti: Osnove
tehnike klekljanja, Temeljne tehnike v slovenski čipki in Široki ris. S
strokovnega vidika učenci pri omenjenih predmetih spoznajo zgodovino čipkarstva
(izvor čipke, spreminjanje namembnosti skozi čas, vrste ročno izdelanih čipk,
strojno čipko in geografska področja, kjer so se v svetu izdelovale čipke in
se še vedno izdelujejo) s poudarkom na slovenski čipki.
Ena
od značilnosti pouka opisanih predmetov je tudi individualizacija pouka.
Vsebine se posebej izbirajo za učence, ki so predhodna znanja že osvojili,
bodisi pri interesnih dejavnostih ali na tečajih. Ti učenci svoje že obstoječe
znanje nadgrajujejo z zahtevnejšimi tehnikami klekljanja po individualnem
programu.
Pouk
se dodatno oplemeniti s povezovanjem z različnimi ustanovami (čipkarsko šolo,
muzejem) in društvi (turističnim društvom).
Cilj predmeta je razvijanje ročnih spretnosti, delovnih navad, logičnega sklepanja in abstraktnega mišljenja ter navajanja učencev na kulturni dialog.
Mentorica:
Metka
Temlin Dobrilovič
UMETNOSTNA ZGODOVINA
Vsebinski sklopi:
·
Kaj nam govorijo umetnine,
·
Življenje upodobljeno v
umetnosti,
·
Oblika in slog;
V šolskem
letu 2007/2008 bomo obravnavali sklop Kaj
nam govorijo umetnine, ki se bo ponovil v šol. letu 2010/2011.
Temeljni cilj in namen predmeta
je, da učenca vpelje v svet umetnostnih spomenikov od davnine do današnjih
dni. Prek njih naj bi spoznal umetnost in kulturo damačega kraja in širšega
okolja.
Predmet daje učencu široko
kulturno izobrazbo, mu odpira vrata v svetovno in domačo umetnost, pomaga
oblikovati narodno zavest in samospoštovanje.
Cilji
predmeta:
·
razvijanje veselja in zanimanja za stvaritve iz preteklosti in
sedanjosti;
·
navajanje na varovanje in ohranjanje umetnostne dediščine ter
oblikovanje stališč glede možnosti za uveljavljanje skrbi za umetnostne
spomenike;
·
razumevanje, da je vsaka likovna podoba rezultat časa in okolja,
v katerem je nastala;
·
seznanjanje z okoliščinami in družbenimi razlogi za nastanek
stvaritve;
·
spoznavanje in razumevanje različnih zvrsti umetniškega
ustvarjanja in njihovo slogovno raznovrstnost;
·
prepoznavanje stvaritev v svoji okolici, ki so dostopne z
reprodukcijami ali v neporednem stiku ( razvaline, galerija, muzej…);
·
spoznavanje vloge in poslanstva strokovnih ustanov;
·
seznanjanje s temeljnimi termini in njihovo povezovanje s
spoznanji iz drugih predmetov;
·
odkrivanje razlik med visoko in ljudsko, med industrijsko in množično
umetnostjo, med umetnino in dekoracijo…
Predmet
se povezuje s številnimi predmeti: zgodovino, slovenščino, geografijo,
glasbo, likovno vzgojo…
Turistična vzgoja je
enoletni izbirni predmet, namenjen učencem od 7. do 9. razreda.
Temeljni namen predmeta
je vzgoja učencev za pozitivni odnos do turizma in turistov.
Učencem naj bi vzbudili
zanimanje za turizem kot možno področje njihovega prihodnjega poklica ali
ljubiteljskega dela.
Učenci se pri predmetu
seznanijo z osnovami za razvoj turizma v domačem kraju, se vključujejo v
turistično življenje domačega kraja in pri tem spoznavajo turistične poklice
in možnosti zaposlovanja v turističnih dejavnostih, razvijajo sposobnost
kulturnega komuniciranja in javnega nastopanja.
Pouk poteka v učilnici
in na terenu. Tu učenci z raziskovalnimi metodami (npr. z intervjuji,
anketiranjem...) samostojno prihajajo do zaključkov, ki jih nato v obliki poročil
predstavijo ostalim učencem.
Pri
izbirnem predmetu Poskusi v kemiji se razvija in poglablja naravoslovna
pismenost, osnove znanstvenega, kompleksnega mišljenja, različne spretnosti in
veščine ter povezovanje teorije s prakso.
Učenci
utrdijo in poglobijo znanje, razumevanje in uporabo kemijskih vsebin s pomočjo
samostojnega eksperimentalnega dela, z razvijanjem razumevanja bistvenih
podobnosti in razlik med snovmi na osnovi opazovanj in eksperimentiranja.
Razvijajo spretnosti in veščine za varno in učinkovito delo s snovmi,
eksperimentiranje in raziskovanje. Seznanijo se z raznolikimi vidiki dela v
kemijskem laboratoriju, urijo se v osnovnih tehnikah in operacijah
laboratorijskega (in terenskega) eksperimentalnega dela. Usvojijo postopke
esperimentalnega ( raziskovalnega ) dela: od načrtovanja do izvajanja
eksperimentov, opazovanja, zbiranja, beleženja, analize in predstavitve podatov,
postavljanja zaključkov in ocenitev smiselnosti rezultatov in zaključkov ter
njihovo povezovanje s teorijo in življenjskim okoljem.
Pri
izbirnem predmetu se seznanijo z naslednjimi vsebinami:
Mentorica:
Tatjana Šeruga
ASTRONOMIJA
Predmet astronomija
se izvaja v treh neodvisnih sklopih po eno leto:
prvi sklop:
Sonce,Luna in Zemlja – 7. razred
Učenec med seboj primerja nebesna
telesa, razdalje med njimi, velikost,spozna gibanje Zemlje,spozna
pogled na omenjena nebesna
telesa iz vesolja ,z Zemlje in si pri tem pomaga s preprostimi modeli.
drugi sklop:
Daljnogledi in planeti – 8. razred
Učenec spozna nekatere lastnosti svetlobe, osnove optike, sestavo
daljnogleda, poskuša dojeti velikosti in razdalje med člani v Osončju,
njihovo sestavo, različnost razmer na planetih in ekološko ravnovesje na
Zemlji.
tretji sklop:
Zvezde in vesolje – 9. razred
Učenec se seznani s razsežnostjo vesolja,spozna raznolikost
zvezd,opazuje Rimsko cesto,dobi predstavo o sestavi in razsežnosti vesolja.
Globalni cilji predmeta so načrtovati in izvajati preprosta opazovanja,
analizirati pridobljene ugotovitve, razvijati sposobnost in željo za samostojno
izobraževanje s pomočjo različnih virov znanja, razvijanje abstraktnega mišljenja,
ki ga dosežemo na ta način, da učenec pride do spoznanja s poskusom, nato pa
to spoznanje razloži in po možnosti napove
izid naslednjega poskusa.
Zelo pomembna so opazovanja (s prostim očesom in z daljnogledom).
Mentorica:
Anuška Vidmar Brezec
RAČUNALNIŠTVO
Vas
veseli delo z računalniki? Si želite izdelati lepo napisano, oblikovano in s
slikami dopolnjeno raziskovalno ali seminarsko nalogo? Ali pa bi radi znali
narediti dobro predstavitev? Tako, da vaše sošolce »kap«? Morda pa bi želeli
narediti pravo spletno stran, s katero se boste postavljali pred sošolci? Potem
je predmet računalništvo kot nalašč za vas!!!
Predmeti
so enoletni, po eno uro tedensko, praviloma :
·
7. razred - Urejanje
besedil, kjer se boste naučili oblikovati raziskovalno oz. seminarsko nalogo;
·
8. razred - Multimedija
– za dobro predstavitev, ko bodo vsi ostali odprtih ust; in
·
9. razred - Računalniška omrežja (spletne strani po vaši
zamisli).
Možno
je izvajati vse vsebine tudi v višjem ali nižjem razredu. Učenec se lahko v
predmet računalništvo vključi tudi v višjem razredu, vendar mora predhodno
opraviti preverjanje znanja, da ga učitelj lahko usmeri v ustrezen program.
Pri
izbirnem predmetu računalništvo – urejanje besedil učenci pridobite osnovna
znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika, pri
predmetu računalniška omrežja in multimedija pa se ta znanja nadgradijo,
poglobijo in razširijo. Pomembni elementi predmeta so aktivna vloga učencev,
skupinsko delo, problemsko učenje, izbiranje vsebin glede na zanimanje in
sposobnosti učencev, upoštevanje vaših
zamisli.
Učenci spoznavate
osnovne pojme računalništva, vlogo in pomen računalniške tehnologije v
sodobni družbi, pridobivate temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito
uporabo sodobne računalniške tehnologije, oblikujete stališča do
pridobljenih informacij in krepite merila za vrednotenje lepega, razvijate
sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij…
Izbirni
predmet Obdelava gradiv - LES omogoča učencem poglobitev in sintezo nekaterih
temeljnih znanj s področja tehnike in tehnologije, naravoslovja, okoljske
vzgoje in drugih.
Učenci
spoznavajo gradivo ob oblikovanju in izdelavi predmetov. Na ta način spoznajo
principe oblikovanja, načrtovanja, obdelovalne postopke, ugotavljajo lastnosti
gradiv, izbirajo ustrezno orodje in stroje. Svoje izdelke primerjajo z izdelki
drugih učencev in podobnimi, ki so profesionalno izdelani. Pri svojem delu učenci
samostojni uporabljajo priročnike in druge vire informacij. Iščejo lastne rešitve
pri konstruiranju predmetov, določanju delovnih postopkov ter organizaciji
delovnega mesta in proizvodnega procesa.
Pouk
je organiziran v ustrezno opremljenih šolskih delavnicah. Prevladuje
individualno praktično delo in delo v majhnih skupinah. Posebna pozornost je
namenjena varstvu pri delu.
Mentorica:
Lidija Košir Petje
SODOBNA
PRIPRAVA HRANE
RAZRED: 7., 8. ali 9. Obseg ur: 35(32)
Učbenik:
Verena Koch, SODOBNA PRIPRAVA HRANE, Modrian, Ljubljana 2000
Delovni
zvezek: Stojan Kostanjevec, SODOBNA PRIPRAVA HRANE, Modrian, Ljubljana 2000
Pouk
se bo izvajal v blok urah.
Pri
izbirnem predmetu Sodobna priprave hrane učence poučujemo o prehrani z vidika
zagotavljanja in varovanja zdravja. Učijo se o pomembnosti varne, varovalne,
uravnotežene in zdrave prehrane.
Predmet
je namenjen učencem, ki si želijo pridobiti več znanja in praktične izkušnje
o prehrani in sodobni pripravi hrane.
Vsebina:
·
Hrana in hranilne snovi
Učenci
poglobijo znanje o pomenu posameznih hranilnih snovi in posledicah pomankanja
hranil.
Pojmi,
ki jih učenci obravnavajo: hranilne snovi, makrohranila, mikrohranila,
ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe, vitamini, mineralne snovi, voda,
potrebe organizma po hranilnih snoveh, prehranske smernice.
·
Zdrava hrana
Učenci
spoznajo pomen zdrave hrane za človeški organizem. Pojmi, ki jih učenci
obravnavajo: mešana, varovalna, varna in uravnotežena hrana.
·
Ritem prehranjevanja
Za
zdrav način prehranjevanja moramo imeti 3-5 obrokov.
Prehranske
navade
Med
prehrambene navade ne sodi le obnašanje pri jedi, temveč tudi poseganje po
določeni hrani, ritem prehranjevanja in način priprave hrane.
·
Kakovost živil in jedi
Kakovost
hrane je pomembna za naše zdravje.
Pojmi,
ki jih učenci obravnavajo: fiziološka ustreznost hrane, senzorična ustreznost
hrane, tehnološka ustreznost hrane, pravilnik o kakovosti živil, inšpekcijske
službe.
·
Priprava zdrave prehrane
Neustrezni postopki
predpriprave in priprave povzročajo spremembe v hranilni vrednosti živil. Učenci
praktično pripravijo zdrave jedi.
Pojmi, ki jih učenci
obravnavajo: predpriprava živil, toplotna obdelava živil, upoštevanje
gastronomskih načel, zagotavljanje biološke vrednosti in nasitnosti.
Mentorica:
Romana Maček
ŠPORT ZA SPROSTITEV
Želi
učencem in učenkam predstaviti sprostitvene tehnike športne vadbe, oblikovati
odgovoren odnos do lastnega zdravja in narave.
Predstaviti
želim osnovne tehnike dihanja, samomasaže, sproščanja in umirjanja ob
vsakdanji napetosti, izvedeli pa bomo tudi nekaj o pravilni prehrani.