Podaljšano
bivanje je oblika vzgojno izobraževalnega procesa, ki jo šola
organizira po pouku in je namenjena učencem od prvega do šestega
razreda. Pouk v prvih razredih osnovne šole se konča že okoli 12. ure.
Večina staršev je takrat šele na polovici delovnega dne, zato se
soočajo z vprašanjem, komu naj zaupajo svojega otroka do prihoda iz
službe. Otroci v tej starosti še niso samostojni, pomoč pa potrebujejo
tudi pri pisanju domačih nalog in učenju. Čeprav je podaljšano bivanje
na naših šolah že dolgo uveljavljeno, se še vedno zgodi, da starši ne
vedo, kaj naj od njega pričakujejo. Še danes ga v šolskem žargonu
pogosto imenujemo varstvo, njegove vzgojne naloge in cilji pa so precej
širši. V tem času se namreč prepletajo naslednje dejavnosti:
::sprostitvena
dejavnost
::ustvarjalno
preživljanje časa
::prehrana
::samostojno
učenje
Njihova vsebina in intenzivnost se povsem prilagajata
dnevnemu počutju in potrebam učencev, kar v praksi pomeni, da je urnik
veliko bolj fleksibilen kot pri rednem pouku. V podaljšanem bivanju se
učenci učijo različnih spretnosti in veščin, tudi socialnih, ki jih
potrebujejo za samostojno življenje. Poudarek je na spoznavanju in
pozitivnem vrednotenju sebe, sprejemanju in spoštovanju drugačnosti,
spodbujanju samostojnega in odgovornega pristopa k šolskemu in drugemu
delu, skrbi za zdravo življenje in okolje ter na zadovoljevanju
učenčevih potreb po socialnih stikih.
 |