Uvod v projekt Vprašalnik In kako je bilo pri nas nekoc?
Opis kuhinj Risbe na temo: Kako so stanovali? Nekaj receptov naših babic Zakljucek - povzetek projekta

UVOD

Zgodovinski krožek OŠ Cirkulane, podružnica Zavrč se je tudi letos odločil sodelovati pri raziskovalni nalogi, tokrat nalogi Bivanjske razmere naših prednikov. Naslov se nam je zdel zanimiv in hkrati tudi poučen, zato smo se naloge hitro in marljivo lotili. Čeprav nas je krožkarjev, v primerjavi z lanskim letom, letos bolj malo, smo morali pohiteti in združiti misli in moči, da smo lahko sestavili vprašanja, s katerimi bi naše prijazne in domače ljudi povprašali o rojstni hiši, starosti hiše in podobno. Zato so vprašanja in besede kar polzele na list in kot bi mignil, je bil vprašalnik nared. Še v tisk in v nekaj dneh smo že obiskali prijazne domačine, ki so nas kar zasipali s polno vrečo podatkov. Zadovoljni in hvaležni tem ljudem smo se temeljito lotili pregleda in opisovanja in tu bi dodala, da je bilo nekoč življenje kljub trdemu in sila napornemu delu vseeno družabno in veselo. Sklenili smo, da našo nalogo popestrimo s fotografijami, skicami in risbami, ki so jih z velikim veseljem ustvarjali naši učenci 5. razreda. Te čudovite risbe našo nalogo obarvajo, popestrijo in naredijo še zanimivejšo. Tudi na nekdanjega domačina Zavrča, pisatelja Adija Žunca in njegovo knjigo "Otroštvo v Halozah" nismo pozabili. Kako prijazno in resnično je naše kraje opisal in orisal v zgodbi "Lep je ta haloški svet". In kako je pravzaprav nekoč bilo, vam bomo razkrili v nadaljevanju.

Luigi Kasimir; Domacija v Halozah,1920 - 30

KAKO SO STANOVALI NAŠI PREDNIKI

Tudi učenke osmih razredov OŠ Cirkulane smo se odločile, da raziščemo, kako so stanovali naši predniki. Žal pa odziv ni bil tako velik in zato smo v skupini le štiri učenke in mentorica. Ker nas je malo, smo se odločile, da opišemo kuhinjo, saj bi bil opis cele hiše za nas prevelik zalogaj. Za kuhinjo smo se odločile, ker je bila osrednji prostor, kjer se je vse dogajalo. Osredotočile smo se tudi na hrano, ki so jo jedli in skušale izvedeti za čimveč receptov takratnih jedi.
Najprej smo se dogovorile za način dela. Kot prvo smo naredile anketo z vprašanji o kuhinji in jedeh. Ker same ne bi zmogle anketirati ljudi v našem okolišu, smo anketo razdelile med učence od 5.- 8. razreda. Razdelile smo 111 anket, mentorica pa je učencem podala tudi navodila za anketiranje. Vrnjenih je bilo 82 vprašalnikov, kar je dovolj za posplošitve. Učenci so anketirali dedke, babice ali druge starejše ljudi. Zelo so se potrudili, saj smo dobili ogromno opisov in s tem kup novih informacij. Ker so bili opisi večinoma podobni, smo naredile le skupne povzetke. Nekateri opisi pa so bili tako zanimivi, da smo jih kar v celoti citirale - napisale.
Seveda pa smo tudi same prispevale dokaj natančne opise. Narisale smo tudi skice hiš naših dedkov in babic in skice hiš, v katerih živimo danes. Nekatere danes še stojijo, druge so narisane po spominu. Primerjali smo jih s sedanjimi v katerih živimo me. Posodo, ki je še ohranjena, smo narisale, ali pa fotografirale. Učenci 5. razreda so nam pomagali tako, da so pri likovnem pouku narisali risbe z naslovom "kuhinja moje babice, dedka". Mladi umetniki so se odlično odrezali. Pri vsem tem so nam dedki in babice zelo radi pomagali, celo razveselili so se nas, mladih z anketami, saj so lahko obujali spomine. Opisovali so nam lahko lepe, kot tudi hude trenutke.
Pri izdelovanju te naloge smo izvedele marsikaj, česar si o naših dedkih in babicah ne bi mislile.Jan Oeltjen; Bolna mati v Halozah,1927 Delo je bilo zanimivo in razburljivo in tokrat smo se še posebej potrudile.
Dodale smo tudi utrinke iz literature, čeprav nam je bil cilj pobrskati predvsem po virih na terenu, ohranjenih na to temo, v našem šolskem okolišu (nekdanja krajevna skupnost Cirkulane). Uporabile smo torej različne metode dela: anketiranje, opisovanje, risanje, fotografiranje... Zato se tudi kam v muzeje ali druge ustanove nismo podajale, pa tudi oddaljeno je vse to od nas.
Naloga zajema naslednja poglavja: Uvod, Predstavitev anketnega vprašalnika, Kako so stanovali naši predniki - predstavitev kuhinje, In kako je bilo pri nas doma - avtorice predstavimo bivanje svojih prednikov, Iz kuharske zakladnice naših babic - nekateri recepti značilnih jedi v tem delu Haloz, Kaj govorijo mladi risarji?, Zaključek, Uporabljeni viri, Seznam oseb, ki še hranijo gradivo, Zahvala, Kdo je nalogo pripravil?

       Uvod v projekt Vprašalnik In kako je bilo pri nas nekoc?
Opis kuhinj Risbe na temo: Kako so stanovali? Nekaj receptov naših babic Zakljucek - povzetek projekta