









 |

ZGODOVINA
Poleg TGV Atlantique je kot drugi predstavnik druge generacije vlakov TGV
nastal TGV Reseau. Namenjen je vožnji po celotnem omrežju francoskih hitrih
prog, v začetku pa so ga izdelali za vožnje po novi, tretji hitri progi LGV
Nord med Parizom in mestom Lille v severni Franciji. Vlak je bil dan v promet
leta 1992. Izdelan je bil v dveh različicah, in sicer dvosistemski za vožnje po
Franciji in trosistemski za vožnje v Belgijo in Italijo. Dne 26. maja 2001 je
dvosistemska garnitura TGV Reseau 531 postavila svetovni rekord v času vožnje.
1067-kilometrsko razdaljo med Calaisom (sever) in Marseiilom (jug) je brez
postanka prevozil v 3 urah in 29 minutah s povprečno hitrostjo 306 km/h, pri čemer je dosegal tudi hitrosti preko 360 km/h. V letu 2005 se je začela prenova
notranjosti vlakov v »Lacroix Design«, podobno kot pri TGV POS in TGV
Atlantique. Največja sprememba se je zgodila v letu 2007, saj je bilo 23
garnitur TGV Reseau (20 dvosistemskih in 3 trosistemske) predelanih v vlake TGV
POS in TGV RD (Reseau-Duplex).
OPIS
TGV Reseau je, podobno kot TGV PSE, sestavljen iz 2 lokomotiv (M1 in M2) in 8
vmesnih vagonov (R1 do R8). Lokomotive spadajo v drugo generacijo vlakov TGV in
so na zunaj enake lokomotivam vlakov TGV Atlantique, z nekaj tehničnimi
izboljšavami (povečan glavni transformator). Vlak lahko vozi pod 1500 V
enosmernega ali 25 kV 50 Hz izmeničnega toka, trosistemske garniture tudi pod
3000 V enosmernega toka. Vse garniture so opremljene z novejšim signalnim
sistemom TVM 430, tako da lahko vozijo po celotnem omrežju SNCF, skladno z
njihovim imenom (»Reseau« pomeni omrežje). Notranjost vlaka je podobna kot pri
TGV Atlantique, le da TGV Reseau v 1. razredu nima polovičnih oddelkov.
Garniture so pobarvane v svetlo modro barvo (bleu-atlantique). S številkami od
501 do 554 so bile označene dvosistemske garniture, vendar je bilo precej teh
garnitur predelanih v vlake TGV POS, tako da sedaj obstajajo garniture s
številkami 501-514 in 534-553. Trosistemske garniture, opremljene s sistemom
kontrole hitrosti RS4 za vožnjo po italijanskih železnicah, so označene s
številkami od 4501 do 4506, ostale trosistemske garniture, opremljene s
sistemoma kontrole hitrosti TBL za belgijske in ATB za nizozemske železnice, so
označene s številkami od 4510 do 4530. Tudi tu manjkajo garniture 4507-4509
zaradi predelave v TGV POS.

SESTAVA
TGV Reseau se pojavlja v originalni različici ali v različici s prenovljeno
notranjostjo »Lacroix«. V originalni različici so vse trosistemske garniture in
dvosistemske garniture 544, 545 in 549, ostale dvosistemske garniture spadajo v
»Lacroix« različico.
·
TGV RESEAU ORIGINAL
Oznaka vagona:
|
Razred:
|
Število sedežev:
|
Opombe:
|
M1
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
R1
|
1.
|
42
|
6-sedežni konferenčni oddelek »Le Salon«, prtljažni
oddelek, pogonski motorji
|
R2
|
1.
|
39
|
minibar (avtomat za pijačo)
|
R3
|
1.
|
39
|
|
R4
|
Bar/2.
|
16
|
|
R5
|
2.
|
56
|
|
R6
|
2.
|
56
|
16-sedežni družinski oddelek »Le Carrie«
|
R7
|
2.
|
56
|
|
R8
|
2.
|
73
|
17-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«, pogonski motorji
|
M2
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
·
· TGV RESEAU LACROIX
Oznaka vagona:
|
Razred:
|
Število sedežev:
|
Opombe:
|
M1
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
R1
|
1./2.
|
33/16
|
16-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«,prostor za kolesa,
pogonski motorji
|
R2
|
1.
|
39
|
|
R3
|
1.
|
39
|
minibar (avtomat za pijačo)
|
R4
|
Bar/2.
|
10
|
3-sedežni oddelek vlakovodje (informacije)
|
R5
|
2.
|
52
|
minibar (avtomat za pijačo)
|
R6
|
2.
|
52
|
8-sedežni družinski oddelek, mini oddelek »biro«
|
R7
|
2.
|
52
|
8-sedežni družinski oddelek, mini oddelek »biro«
|
R8
|
2.
|
68
|
pogonski motorji
|
M2
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
TEHNIČNI PODATKI
Število garnitur:
|
59
|
Leto izdelave:
|
1992 - 1996
|
Število sedežev (1. razred/2.razred):
|
120/257 (originalni)
111/250 (Lacroix)
|
Sistemi napajanja:
|
1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz; (3 kV DC trosistemski)
|
Signalni sistem:
|
TVM 430
|
Sistem kontrole hitrosti:
|
KVB, Crocodile, (ATB, TBL, RS4 trosistemski)
|
Največja dosežena hitrost:
|
366.6 km/h
|
Največja dovoljena hitrost:
|
-320 km/h (na hitrih progah)
-220 km/h (na klasičnih progah)
-160 km/h (napetost 3000 V – trosistemski)
|
Največja vlečna sila:
|
212 kN
|
Največja moč:
|
-8750 kW (25 kV)
-3680 kW (1.5 kV, 3 kV)
|
Masa garniture:
|
383 t
|
Dolžina garniture:
|
200.19 m
|
OMREŽJE
TGV Reseau, prvotno namenjen vožnji po vseh francoskih
hitrih in klasičnih progah, trenutno vozi na naslednjih povezavah:
- Trosistemske garniture TGV
Reseau št. 4501 – 4506 vozijo na liniji med Parizom in italijanskim
Milanom, poimenovani TGV Artesia.
- Ostale trosistemske garniture
vozijo na relacijah med belgijskim Brusljem in francoskimi mesti Lille,
Lyon, Marseille, Nice in Bordeaux. Občasno opravljajo tudi povezave po
severni hitri progi (LGV Nord) med Parizom in severnofrancoskimi mesti
Lille, Arras, Douai in Valenciennes.
- Tri originalne dvosistemske
garniture (544, 545, 549) vozijo na zgoraj omenjenih povezavah po LGV
Nord.
- TGV Reseau Lacroix garniture
tvorijo hrbtenico prometa na vzhodni hitri progi (LGV Est), odprti junija
2007. Nekaj tovrstnih garnitur, stacioniranih v TGV bazi Le Landy severno
od Pariza, opravlja tudi promet po LGV Nord.
|