EUROSTAR
     

        Domov

        Viri in povezave

        TGV

        Omrežje TGV

        TGV Paris Sud-Est

        TGV Atlantique

        TGV Reseau

        TGV Duplex

        TGV POS

        Eurostar

        Thalys

       

 

 

 

ZGODOVINA

 

Eurostar je ime hitrega vlaka, ki povezuje celinsko Evropo z otokom Velika Britanija, in sicer skozi predor pod Rokavskim prelivom. Ta zgodovinski predor, za katerega prve zamisli segajo že v 19. stoletje, je bil uradno odprt za promet 6. maja 1994. Imenujejo ga tudi Eurotunnel, Channel Tunnel (Angleži) ali La Manche Tunnel (Francozi). Vlak Eurostar so zasnovali v tovarni GEC-Alsthom že leta 1988, prve vlake pa so začeli izdelovati leta 1989. Zaradi težav pri gradnji predora se ni mudilo izdelovati garniture, zato je Eurostar poskusne vožnje začel šele leta 1993. Uradni začetek povezav Pariz – London in Bruselj – London je bil na dan odprtja predora, 6. maja 1994. Vlak vozi tudi na zimski povezavi London – Bourg St. Maurice in poletni London – Avignon. Največjo novost v obratovanju vlakov Eurostar je pomenila selitev s postaje London Waterloo International na novo postajo London St. Pancras International, ki je dne 14. novembra 2007 postala novi terminal teh vlakov. Od leta 2005 poteka manjša prenova notranjosti vlakov (nove sedežne prevleke). Od leta 2000 je nekaj garnitur tudi v lasti angleške družbe GNER za vožnje med Londonom in Leedsom oz. Yorkom. Pet garnitur si lastijo tudi francoske železnice (SNCF) kot vlake TGV med Parizom in Lillom.

 

OPIS

 

Eurostar, uradno poimenovan TGV TMST (Trans Manche Super Train), je izraziti posebnež med vlaki TGV. Že sama sestava je popolnoma drugačna kot pri ostalih vlakih TGV, saj je sestavljen iz 2 lokomotiv (M1 in M2) in kar 18 vmesnih vagonov (R1 do R18). V bistvu je vlak sestavljen iz dveh polovic, vsaka je sestavljena iz lokomotive in 9 vagonov.

 Nekatere garniture so skrajšane in imajo le 14 vagonov. Med obema polovicama je klasičen spoj in ne podstavni voziček kot med ostalimi vagoni. Vlak lahko vozi pod napetostmi 3 kV enosmernega ali 25 kV 50 Hz izmeničnega toka iz žice (preko tokovnega odjemnika) ali 750 V enosmernega toka iz tretje tirnice preko posebnega drsnika pri kolesih (Anglija). Nekatere garniture imajo dodatno še 1.5 kV enosmernega toka za vožnje po Franciji. Vlak je pobarvan v rumeno barvo, trenutno je v teku manjša prenova notranjosti (nove sedežne prevleke, novi vzglavniki). Označevanje garnitur je naslednje:

 

Ø  3201/3202 do 3231/3232 v lasti francoskih železnic (SNCF)

·         3203/3204; 3225/3226 in 3227/3228 vozijo kot TGV (Paris – Lille)

·         9 garnitur ima dodatni napajalni sistem 1.5 kV DC.

Ø  3101/3102 do 3107/3108 v lasti belgijskih železnic (SNCB)

Ø  3001/3002 do 3021/3022 v lasti britanskih železnic (BR)

Ø  3301/3302 do 3313/3314 v lasti GNER, skrajšane garniture (14 vagonov); 3303/3304 in 3311/3312 v lasti SNCF kot vlaka TGV.

 

   
   

SESTAVA

 

Eurostar se pojavlja v 2 različicah: originalni in skrajšani.

 

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

2.

48

16-sedežni družinski oddelek, pogonski motorji

R2

2.

58

oddelek vlakovodje

R3

2.

58

 

R4

2.

58

manjka v skrajšani različici (14 vagonov)

R5

2.

58

 

R6

Bar

-

 

R7

1.

39

 

R8

1.

39

manjka v skrajšani različici (14 vagonov)

R9

1.

25

oddelek za policijo in carino, prtljažni oddelek

R10

1.

25

oddelek za policijo in carino, prtljažni oddelek

R11

1.

39

manjka v skrajšani različici (14 vagonov)

R12

1.

39

 

R13

Bar

-

 

R14

2.

58

 

R15

2.

58

manjka v skrajšani različici (14 vagonov)

R16

2.

58

 

R17

2.

58

oddelek vlakovodje

R18

2.

48

16-sedežni družinski oddelek, pogonski motorji

M2

-

-

lokomotiva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEHNIČNI PODATKI

 

Število garnitur:

38

Leto izdelave:

1993-1996

Število sedežev (1. razred/2.razred):

206/560

Sistemi napajanja:

750 V DC; 25 kV 50 Hz; 3 kV DC;

1.5 kV DC (9 garnitur)

Signalni sistem:

TVM 430

Sistem kontrole hitrosti:

KVB, Crocodile, ATB, TBL, AWS/ATP

Največja dosežena hitrost:

334.7 km/h

Največja dovoljena hitrost:

-300 km/h (na hitrih progah)

-220 km/h (na klasičnih progah)

-160 km/h (napetost 750 V)

Največja moč:

-12240 kW (25 kV)

-5700 kW (3 kV)

-3400 kW (750 V)

Masa garniture:

752 t

Dolžina garniture:

393.72 m (320 m skrajšane garniture)