TGV Atlantique

 

 
Domov

Viri in povezave

TGV

Omrežje TGV

TGV Paris Sud-Est

TGV Atlantique

TGV Reseau

TGV Duplex

TGV POS

Eurostar

Thalys

 

ZGODOVINA


Vlaki TGV Atlantique so prvi predstavniki druge generacije vlakov TGV. Razvili so ga v tovarni Alsthom ob izgradnji hitre proge LGV Atlantique, druge francoske hitre proge, leta 1989. Zanj so razvili nove lokomotive, izboljšali tehniko vlaka in dodali 2 vagona v primerjavi z vlakom TGV PSE. Vlak je šel v zgodovino 18. maja 1990, ko je garnitura št. 325 postavila svetovni hitrostni rekord 515.3 km/h. Do leta 2005 so ti vlaki vozili brez večjih predelav. Šele tega leta se je začela prenova notranjosti vlakov TGV Atlantique po vzoru najnovejših vlakov TGV POS. Notranjost je zasnoval francoski modni kreator Christian Lacroix, zato jo imenujemo na kratko Lacroix-design. Prenova vseh garnitur naj bi bila dokončana do leta 2010.

 

OPIS


TGV Atlantique se od TGV PSE razlikuje predvsem po sestavi, saj je sestavljen iz dveh lokomotiv (M1 in M2) ter 10 vagonov – prikolic (R1 do R10 – 2 več kot pri ostalih vlakih TGV). Izboljšana je tehnika, vgrajeni so močnejši motorji, novi tokovni odjemniki, boljše zavore in novejši računalniški sistemi. Od zunaj je mogoče nove lokomotive TGV druge generacije (Atlantique/Reseau) ločiti od starejših po obliki strehe, saj so upori vključeni v obliko strehe (glej sliko). V notranjosti je sedežni razpored enak kot pri TGV PSE (2+2 drugi, 1+2 prvi razred). Razlike so v končnih vagonih, kjer je namesto oddelka za kolesa nekakšen salon (glej sestavo). Posebnost notranjosti TGV Atlantique pa so polovični oddelki (mini kupeji) v vagonih prvega razreda. Vse garniture so pobarvane v svetlo modro barvo (bleu-atlantique). Označene so s številkami od 301 do 405.

 

SESTAVA

TGV Atlantique se pojavlja v 2 oblikah, z originalno notranjostjo in z novo »Lacroix« notranjostjo. Nekoliko se razlikujeta tudi sestavi obeh vlakov.

 

·        TGV ATLANTIQUE ORIGINAL

 

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

1.

44

8-sedežni konferenčni oddelek »Le Salon«, prtljažni oddelek, pogonski motorji

R2

1.

36

vagon z polovičnimi oddelki

R3

1.

36

vagon z polovičnimi oddelki, minibar

R4

Bar

-

 

R5

2.

60

 

R6

2.

60

 

R7

2.

60

 

R8

2.

56

16-sedežni družinski oddelek »Le Carrie«

R9

2.

56

16-sedežni družinski oddelek »Le Carrie«, previjalnica

R10

2.

77

17-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«, pogonski motorji

M2

-

-

lokomotiva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

   

 

 

 

Konferenčni oddelek »Le Salon« Polovični oddelki 1. razreda
Vagon 1. razreda Vagon 2. razreda

 


·        TGV ATLANTIQUE LACROIX

 

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

1./2.

33/16

16-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«,prostor za kolesa, pogonski motorji

R2

1.

36

vagon z polovičnimi oddelki

R3

1.

36

vagon z polovičnimi oddelki, minibar

R4

Bar/2.

10

3-sedežni oddelek vlakovodje (informacije)

R5

2.

52

mini oddelek »biro«

R6

2.

52

mini oddelek »biro«

R7

2.

52

minibar

R8

2.

52

16-sedežni družinski oddelek,  mini oddelek »biro«

R9

2.

52

16-sedežni družinski oddelek,  mini oddelek »biro«

R10

2.

68

pogonski motorji

M2

-

-

lokomotiva

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Polovični oddelki 1. razreda  Vagon 1. razreda
Vagon 2. razreda Mini oddelek »biro«

 

 

TEHNIČNI PODATKI

Število garnitur:

105

Leto izdelave:

1989 - 1992

Število sedežev (1. razred/2.razred):

116/369 (originalni)

105/354 (Lacroix)

Sistemi napajanja:

1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz

Signalni sistem:

TVM 300, TVM 430 (20 garnitur)

Sistem kontrole hitrosti:

KVB, Crocodile

Največja dosežena hitrost:

515.3 km/h

Največja dovoljena hitrost:

-300 km/h (na hitrih progah)

-200 km/h (na klasičnih progah)

Največja vlečna sila:

218 kN

Največja moč:

-8750 kW (25 kV)

-3880 kW (1.5 kV)

Masa garniture:

444 t

Dolžina garniture:

237.59 m

 

OMREŽJE:


TGV Atlantique vozi na atlantski hitri progi (LGV Atlantique) med Parizom (postaja Montparnasse) in atlantsko obalo (Le Mans, Tours, Rennes, Bordeaux, Nantes, Toulouse itd.). Dvajset garnitur s signalnim sistemom TVM 430 vozi med atlantsko obalo (Bordeaux) in severom (Lille) po pariški obvozni hitri progi (LGV Interconnexion).