










|

ZGODOVINA
Vlaki TGV Atlantique so prvi predstavniki druge generacije vlakov TGV. Razvili
so ga v tovarni Alsthom ob izgradnji hitre proge LGV Atlantique, druge
francoske hitre proge, leta 1989. Zanj so razvili nove lokomotive, izboljšali
tehniko vlaka in dodali 2 vagona v primerjavi z vlakom TGV PSE. Vlak je šel v
zgodovino 18. maja 1990, ko je garnitura št. 325 postavila svetovni hitrostni
rekord 515.3 km/h. Do leta 2005 so ti vlaki vozili brez večjih predelav. Šele
tega leta se je začela prenova notranjosti vlakov TGV Atlantique po vzoru
najnovejših vlakov TGV POS. Notranjost je zasnoval francoski modni kreator
Christian Lacroix, zato jo imenujemo na kratko Lacroix-design. Prenova vseh
garnitur naj bi bila dokončana do leta 2010.
OPIS
TGV Atlantique se od TGV PSE razlikuje predvsem po sestavi, saj je sestavljen
iz dveh lokomotiv (M1 in M2) ter 10 vagonov – prikolic (R1 do R10 – 2 več kot
pri ostalih vlakih TGV). Izboljšana je tehnika, vgrajeni so močnejši motorji,
novi tokovni odjemniki, boljše zavore in novejši računalniški sistemi. Od zunaj
je mogoče nove lokomotive TGV druge generacije (Atlantique/Reseau) ločiti od
starejših po obliki strehe, saj so upori vključeni v obliko strehe (glej
sliko). V notranjosti je sedežni razpored enak kot pri TGV PSE (2+2 drugi, 1+2
prvi razred). Razlike so v končnih vagonih, kjer je namesto oddelka za kolesa
nekakšen salon (glej sestavo). Posebnost notranjosti TGV Atlantique pa so
polovični oddelki (mini kupeji) v vagonih prvega razreda. Vse garniture so
pobarvane v svetlo modro barvo (bleu-atlantique). Označene so s številkami od
301 do 405.

SESTAVA
TGV Atlantique se pojavlja v 2 oblikah, z originalno
notranjostjo in z novo »Lacroix« notranjostjo. Nekoliko se razlikujeta tudi
sestavi obeh vlakov.
·
TGV ATLANTIQUE ORIGINAL
Oznaka vagona:
|
Razred:
|
Število sedežev:
|
Opombe:
|
M1
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
R1
|
1.
|
44
|
8-sedežni konferenčni oddelek »Le Salon«, prtljažni
oddelek, pogonski motorji
|
R2
|
1.
|
36
|
vagon z polovičnimi oddelki
|
R3
|
1.
|
36
|
vagon z polovičnimi oddelki, minibar
|
R4
|
Bar
|
-
|
|
R5
|
2.
|
60
|
|
R6
|
2.
|
60
|
|
R7
|
2.
|
60
|
|
R8
|
2.
|
56
|
16-sedežni družinski oddelek »Le Carrie«
|
R9
|
2.
|
56
|
16-sedežni družinski oddelek »Le Carrie«, previjalnica
|
R10
|
2.
|
77
|
17-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«, pogonski motorji
|
M2
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
 |
 |
Konferenčni oddelek »Le Salon« |
Polovični oddelki 1. razreda |
 |
 |
Vagon 1. razreda |
Vagon 2. razreda |
·
TGV ATLANTIQUE LACROIX
Oznaka vagona:
|
Razred:
|
Število sedežev:
|
Opombe:
|
M1
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
R1
|
1./2.
|
33/16
|
16-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«,prostor za kolesa,
pogonski motorji
|
R2
|
1.
|
36
|
vagon z polovičnimi oddelki
|
R3
|
1.
|
36
|
vagon z polovičnimi oddelki, minibar
|
R4
|
Bar/2.
|
10
|
3-sedežni oddelek vlakovodje (informacije)
|
R5
|
2.
|
52
|
mini oddelek »biro«
|
R6
|
2.
|
52
|
mini oddelek »biro«
|
R7
|
2.
|
52
|
minibar
|
R8
|
2.
|
52
|
16-sedežni družinski oddelek, mini oddelek »biro«
|
R9
|
2.
|
52
|
16-sedežni družinski oddelek, mini oddelek »biro«
|
R10
|
2.
|
68
|
pogonski motorji
|
M2
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
 |
 |
Polovični oddelki 1. razreda |
Vagon 1. razreda |
 |
 |
Vagon 2. razreda |
Mini oddelek »biro« |
TEHNIČNI PODATKI
Število garnitur:
|
105
|
Leto izdelave:
|
1989 - 1992
|
Število sedežev (1. razred/2.razred):
|
116/369 (originalni)
105/354 (Lacroix)
|
Sistemi napajanja:
|
1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz
|
Signalni sistem:
|
TVM 300, TVM 430 (20 garnitur)
|
Sistem kontrole hitrosti:
|
KVB, Crocodile
|
Največja dosežena hitrost:
|
515.3 km/h
|
Največja dovoljena hitrost:
|
-300 km/h (na hitrih progah)
-200 km/h (na klasičnih progah)
|
Največja vlečna sila:
|
218 kN
|
Največja moč:
|
-8750 kW (25 kV)
-3880 kW (1.5 kV)
|
Masa garniture:
|
444 t
|
Dolžina garniture:
|
237.59 m
|
OMREŽJE:
TGV Atlantique vozi na atlantski hitri progi (LGV Atlantique) med Parizom
(postaja Montparnasse) in atlantsko obalo (Le Mans, Tours, Rennes, Bordeaux,
Nantes, Toulouse itd.). Dvajset garnitur s signalnim sistemom TVM 430 vozi med
atlantsko obalo (Bordeaux) in severom (Lille) po pariški obvozni hitri progi
(LGV Interconnexion).
|