TGV Duplex
     Domov

     Viri in povezave

     TGV

     Omrežje TGV

     TGV Paris Sud-Est

     TGV Atlantique

     TGV Reseau

     TGV Duplex

     TGV POS

     Eurostar

     Thalys

    

 

 

ZGODOVINA

 

Od otvoritve proge LGV Sud-Est leta 1981 se je promet na tej progi stalno povečeval. Po letu 1985 je proga dosegla zgornjo mejo obratovanja. Nujno je bilo povečanje zmogljivosti na progi, saj garniture TGV PSE, kljub dvojnim sestavam, niso zmogle več prevoziti vseh potnikov v konicah. Tako se je Francozom porodila misel o dvonadstropnem hitrem vlaku, ki bi zmogel ob enaki sestavi prevažati do 45% več potnikov. Študija je bila predstavljena leta 1987, izdelava pa je zahtevala veliko časa in tako je prototip zapeljal po tirih šele 21. julija 1995. Garniture so že same zase pomenile revolucijo v železniškem prometu. Zaradi izdelave novih TGV POS so v letu 2006 19 garnituram TGV Duplex lokomotive odvzeli in jih predelali v  lokomotive TGV POS. Duplexom so dodali lokomotive z vlakov TGV Reseau, katerih vagone so predelali v vagone za TGV POS. Ti vlaki so dobili ime TGV RD (Reseau-Duplex). TGV Duplex, (»duplex« pomeni »dvojni«), zdaj nosi vzdevek »kralj vlakov TGV«.

 

 

OPIS

 

TGV Duplex se že na prvi pogled popolnoma razlikuje od vseh ostalih vlakov TGV. Poleg markantnih dvonadstropnih vagonov padejo v oči tudi povsem nove lokomotive z novo obliko. Nova je tudi temno modra barva. Znotraj so sedeži razporejeni v dve nadstropji. Duplex je obdržal klasično TGV zasnovo s enim podstavnim vozičkom za dva vagona, zato je prehod med vagoni možen le po zgornjem nadstropju. Bife vagon ima le zgornje nadstropje. Vlak je sestavljen iz 2 lokomotiv in 8 vmesnih vagonov (klasična TGV sestava). Vozi lahko pod 1500 V enosmernega ali 25 kV 50 Hz izmeničnega toka. Notranjost je klasična, podobna TGV PSE, saj na TGV Duplex še ni bila narejena »Lacroix« prenova. TGV RD se od TGV Duplex razlikuje po lokomotivah, ki so stare Reseaujeve, prebarvane v temno modro barvo. Garniture TGV Duplex so označene s številkami od 201 do 289, TGV RD pa od 601 do 619.

 

   
   
   

 

SESTAVA

 

TGV Duplex in RD imata enako sestavo:

 

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

1.

64

prtljažni oddelek, pogonski motorji

R2

1.

60

 

R3

1.

60

 

R4

Bar

/

mini oddelek (biro)

R5

2.

76

 

R6

2.

80

družinski oddelek

R7

2.

80

družinski oddelek, previjalnica

R8

2.

92

prtljažni oddelek, pogonski motorji

M2

-

-

lokomotiva

 


TEHNIČNI PODATKI

 

Število garnitur:

89 (Duplex)

19 (RD)

Leto izdelave:

1995 – 2006 (Duplex)

2006 – 2007 (RD)

Število sedežev (1. razred/2.razred):

184/328

Sistemi napajanja:

1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz; (3 kV  DC – RD)

Signalni sistem:

TVM 430

Sistem kontrole hitrosti:

KVB, Crocodile,

Največja dovoljena hitrost:

-320 km/h (na hitrih progah)

-220 km/h (na klasičnih progah)

Največja vlečna sila:

212 kN

Največja moč:

-8750 kW (25 kV)

-3700 kW (1.5 kV – Duplex)

-3680 kW (1.5 kV, 3 kV – RD)

Masa garniture:

390 t

Dolžina garniture:

200.19 m

 

OMREŽJE

TGV Duplex oblikuje hrbtenico prometa na progah LGV Sud-Est/Rhone-Alpes/Mediteranee med Parizom, Lyonom in Marseillom. Vozi tudi do Nice, Montpeliera, Perpignana, Grenobla in Chamberyja. Povezuje tudi jugozahod (Marseille) s severom (Lille). Občasno ga lahko srečamo tudi na atlantski hitri progi (LGV Atlantique).