










|

ZGODOVINA
Od otvoritve proge LGV Sud-Est leta 1981 se
je promet na tej progi stalno povečeval. Po letu 1985 je proga dosegla zgornjo
mejo obratovanja. Nujno je bilo povečanje zmogljivosti na progi, saj garniture
TGV PSE, kljub dvojnim sestavam, niso zmogle več prevoziti vseh potnikov v
konicah. Tako se je Francozom porodila misel o dvonadstropnem hitrem vlaku, ki
bi zmogel ob enaki sestavi prevažati do 45% več potnikov. Študija je bila
predstavljena leta 1987, izdelava pa je zahtevala veliko časa in tako je
prototip zapeljal po tirih šele 21. julija 1995. Garniture so že same zase
pomenile revolucijo v železniškem prometu. Zaradi izdelave novih TGV POS so v
letu 2006 19 garnituram TGV Duplex lokomotive odvzeli in jih predelali v
lokomotive TGV POS. Duplexom so dodali lokomotive z vlakov TGV Reseau, katerih
vagone so predelali v vagone za TGV POS. Ti vlaki so dobili ime TGV RD
(Reseau-Duplex). TGV Duplex, (»duplex« pomeni »dvojni«), zdaj nosi vzdevek
»kralj vlakov TGV«.

OPIS
TGV Duplex se že na prvi pogled popolnoma
razlikuje od vseh ostalih vlakov TGV. Poleg markantnih dvonadstropnih vagonov
padejo v oči tudi povsem nove lokomotive z novo obliko. Nova je tudi temno
modra barva. Znotraj so sedeži razporejeni v dve nadstropji. Duplex je obdržal
klasično TGV zasnovo s enim podstavnim vozičkom za dva vagona, zato je prehod
med vagoni možen le po zgornjem nadstropju. Bife vagon ima le zgornje
nadstropje. Vlak je sestavljen iz 2 lokomotiv in 8 vmesnih vagonov (klasična
TGV sestava). Vozi lahko pod 1500 V enosmernega ali 25 kV 50 Hz izmeničnega
toka. Notranjost je klasična, podobna TGV PSE, saj na TGV Duplex še ni bila
narejena »Lacroix« prenova. TGV RD se od TGV Duplex razlikuje po lokomotivah,
ki so stare Reseaujeve, prebarvane v temno modro barvo. Garniture TGV Duplex so
označene s številkami od 201 do 289, TGV RD pa od 601 do 619.
SESTAVA
TGV
Duplex in RD imata enako sestavo:
Oznaka vagona:
|
Razred:
|
Število sedežev:
|
Opombe:
|
M1
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
R1
|
1.
|
64
|
prtljažni oddelek, pogonski motorji
|
R2
|
1.
|
60
|
|
R3
|
1.
|
60
|
|
R4
|
Bar
|
/
|
mini oddelek (biro)
|
R5
|
2.
|
76
|
|
R6
|
2.
|
80
|
družinski oddelek
|
R7
|
2.
|
80
|
družinski oddelek, previjalnica
|
R8
|
2.
|
92
|
prtljažni oddelek, pogonski motorji
|
M2
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
TEHNIČNI PODATKI
Število garnitur:
|
89 (Duplex)
19 (RD)
|
Leto izdelave:
|
1995 – 2006 (Duplex)
2006 – 2007 (RD)
|
Število sedežev (1. razred/2.razred):
|
184/328
|
Sistemi napajanja:
|
1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz; (3 kV DC – RD)
|
Signalni sistem:
|
TVM 430
|
Sistem kontrole hitrosti:
|
KVB, Crocodile,
|
Največja dovoljena hitrost:
|
-320 km/h (na hitrih progah)
-220 km/h (na klasičnih progah)
|
Največja vlečna sila:
|
212 kN
|
Največja moč:
|
-8750 kW (25 kV)
-3700 kW (1.5 kV – Duplex)
-3680 kW (1.5 kV, 3 kV – RD)
|
Masa garniture:
|
390 t
|
Dolžina garniture:
|
200.19 m
|
OMREŽJE
TGV Duplex oblikuje hrbtenico
prometa na progah LGV Sud-Est/Rhone-Alpes/Mediteranee med Parizom, Lyonom in
Marseillom. Vozi tudi do Nice, Montpeliera, Perpignana, Grenobla in Chamberyja.
Povezuje tudi jugozahod (Marseille) s severom (Lille). Občasno ga lahko srečamo
tudi na atlantski hitri progi (LGV Atlantique).
|