Home
Novosti in obvestila
Modeli letal
Modeli avtomobilov
Napotki pri gradnji
Elektronika
Letenje
Delavnica F3A
Tekmovanja F3A
Download
Povezave
Naprodaj

 

       

Iz naslova izbrišite
"-BRISI-"

 

 

 

 

 

 

Moji RV modeli letal so opisani spodaj. Slik prostoletečih A1 in A2 

iz začetkov modelarjenja pred 32. leti na žalost nimam.

 

Aktivni: ElTiburon F3A    Alliance F3A    Rubin    X-Free
Prodani:     Extra 330L 2x2    Alliance    Matador    Hyde Away     Crazy Sparrow    Fox    Kranich    Trainer 60 
Razbiti: OTOP

 

horizontal rule

ElTiburon F3A

 

Razpetina:      192 cm
Dolžina:  199 cm
Motor: - AXI 5325/20 elektro,
- regulator JETI SPIN 99 OPTO
- propeler AXI 20x13
Baterije 8S: Rhyno 4900 mAh, Zippy 5000 mAh, RedPower 4250 mAh
Masa:   5022 g (22 g pretežak na račun barve a je to rešljiv a dokaj drag problem)
Podvozje: karbonsko fiksno, kolesa Fi 70 mm
Servomotorji:  Futaba S9451
RC:              Futaba R6008HS (2,4 GHz)
Napajanje preko Jeti SBEC - direktno iz pogonske baterije
Gradnja:  Kit Lorenz Modellbau
   
Nakup: 2010
Prvi polet: 2011

 

Svetovni trendi F3A se nadaljujejo na elektro sceni. Temu je botrovalo več razlogov: lažje vzdrževanje motorjev, vedno enake performanse in boljše zaviranje. Ne nepomemben je tudi hrup in omejitve na letališčih.

Jasno je tudi mene potegnilo naprej ob vseh začetnih problemih. Potrebna je bila precejšnja investicija v polnilne postaje in v baterije. Brez vsaj 5 kompletov baterij so vožnje na letališče potratna zadeva. Baterije stanejo precej a se cene letno nižajo. Da bi ohranjal stroške čim manjše, sem se odločil za 8 celično kombinacijo. Prihranek je predvsem na ceni baterij, performanse pa niso nič manjše. Morda se nekaj pozna samo v zelo močnem vetru.

 

Pri gradnji sem naredil napako in pridelal povsem nepotrebno več 100 g teže. Avto ličar je predebelo nanesel prozorni lak in me je skoraj kap, ko sem model dobil nazaj. Se ne da obrusiti, ker je avtolak zelo trd in ali ne obrusiš nič ali pa greš čez plast laka.

Z lahkimi baterijami je teža modela še vedno malo čez mejo 5000 g. Hujšanje je še možno a dokaj drago: menjava komponent z lažjimi.

 

ElTiburon je pri letenju bolj "trd" od Alliance a ima prednosti elektro motorja. Negativno pa se pozna skoraj 400 g večja teža.

 

Prednosti elektro modela niso samo prej navedene. Pomembno je tudi, da se model na letališču hitreje pripravi in dosti hitreje pospravi, ker ni nič umazan od goriva.

 

 
         
         
         

 

horizontal rule

ALLIANCE F3A

 

Razpetina:     195 cm
Dolžina: 192 cm
Motor: WEBRA 160AAR, svečka OS F, resonanca Hatori, propeler Engel karbon 17x12, rezervoar 0,415 l Graupner
Masa:   4500 g
Podvozje: karbonsko fiksno, kolesa Fi 70 mm
Servomotorji:  DS8411,  HS7966
RC:              sprejemnik Futaba PCM R149DP, baterija 5x1400KR Sanyo, Deutsch PowerBox Digi Switch regulator
Gradnja:  Kit so naredili pri HVP Model
   
Nakup: 2009
Prvi polet: 2009

 

Ker se je Otop nepredvideno poslovil in je bila sezona v teku, sem kupil rabljen model Alliance od modelarja iz Nemčije. Predelal sem vso notranjost, odstranil vsa rebra in zamenjal vso opremo. Tudi krilca sem odrezal in zamenjal šarnirje.

Model je ekstremno lahak za F3A in tudi s plovki pride teža precej pod 5 kg. Prejšnji lastnik je z njim vzletal in pristajal z vode. Webra 160AAR je zelo zanesljiv in močan motor. Razveseljiva pa je poraba, ki je dosti manjša kot pri OS MAX 140 RX.

 

Do sedaj je to moj najboljši F3A model po performansah. Od treninga pa so odvisni rezultati na tekmah.

 

         
         
       
         

 

horizontal rule

OTOP 3D (razbit 2008)

 

Razpetina:     189 cm
Dolžina: 193 cm
Motor: OS 140 RX, svečka OS F, resonanca Hatori, propeler APC 17x12, rezervoar 0,5 l Graupner
Masa:   4895 g
Podvozje: karbonsko fiksno, kolesa Fi 70 mm
Servomotorji:  Digitalni Futaba S9541
RC:              sprejemnik Futaba PCM R149DP, baterija 5x1400KR Sanyo, Deutsch PowerBox Digi Switch regulator
Gradnja:  Model so naredili pri X-TREME COMPOSITE
   
Nakup: 2008
Prvi polet: 2008

 

Težko se je odločiti za pravi model. Ker sem imel motor OS MAX 140 RX doma, je bila odločitev pogojena s tem. Hotel sem imeti nezahteven vsestranski model, ki bi zmogel 3D čeprav mi 3D še ne gre dobro.

 

Prvi testi so me malo jezili, ker sem imel težave z motorjem. Rešitve so bile:

- topo iglo na vplinjaču sem zamenjal s špičasto,

- namesto svečke OS A5 sem uporabil 4T svečko OS F,

- pod glavo sem dal dve mesingasti podložki,

- na trupu sem naredil več izhodnih hladilnih lukenj,

- spredaj sem nosilcu motorja dal skupno 4 gume,

- spredaj sem naredil usmerjevalnik zraka na glavo motorja.

Sedaj je v redu, motor se manj greje in skače a vseeno sledi še modifikacija z Al spinerjem namesto plastičnega, da se bo motor še hitreje in bolje hladil.

 

Model je po prvih testih primeren za F3A tekmovanja pri nas. Motor dobro zavira navzdol in je to prvi moj model s katerim lahko letim enako hitro pri vzpenjanju in spuščanju.

Bomo videli kaj prinesejo nastopi na tekmah.

 

     
Portret od zgoraj. Portret od spodaj. Sedaj ima še bistveno več hladilnih lukenj kot na tej sliki. Slika drugič. Od spredaj. Iz najlepše strani.  Dobro zaščiten za transport.
     
Motor na nosilcu. Vse narejeno na roke.  Satje sem najprej zlaminiral.  Mizica za servota.  Notranjost trupa
Servo v krilu.
   
Motor v trupu.   Otop je žal končal kariero 23.05.2009 na zadnjem treningu pred tekmo. V 11. ponovitvi programa P09 je v figuri 9 šlo iz 160 m do zemlje. Razlog izgube upravljivosti ni znan. Verjetno PCM Fail Safe. Zadnjih 20 m sem samo debelo gledal.  

horizontal rule

RUBIN, F3A

 

Razpetina:     185 cm
Dolžina: 187 cm
Motor: Webra 80 Racing z vgrajeno membransko črpalko, vplinjač Dynamix, Lorenz specialna Alu lahka resonanca in krivina, rezervoar 350 ml, propeler APC 13,5x9"
Masa:   4200 g
Podvozje: uvlačljivo Alu Kenner
Servomotorji:  HS625, HS85 na gasu, podvozje S-06 Gerasis
RC:              sprejemnik FPR138DS, baterija Sanyo 5x1400 KR  
Gradnja:  trup balza, 20 g tkanina, 2 K avtomobilska barva, krila sendvič stiropor balza, oracover folija.
Nakup: pred leti na razprodaji za 400 DEM. Robbejev kit je v trgovino vrnil kupec, saj je  bil v nosnem predelu narobe narejen pa tudi smatral je, da je preveč dela za F3A model. Predelava trupa mi je vzela več časa kot, če bi izdelal novega.
Prvi polet: 2003
Zadnji polet: 2007 (upokojen a redno vzdrževan, motor naoljen itd)
REZULTATI:

Uspeh na vseh tekmah na katerih sem bil z modelom razen na eni. Vmes sem dve sezoni letel še z Matadorjem.
- II. mesto, 10.06.2007, Zagreb (HR), Lučko, povezava na poročilo tekme TUKAJ
- III, mesto, 07.05.2006, Postojna, Zagon, povezava na poročilo tekme TUKAJ
- II. mesto, 12.10.2003, Ajdovščina, Lijak, povezava na poročilo tekme TUKAJ  

 

Rubin je posrečena konstrukcija Wolfganga Matta. Z njim je postal evropski prvak v letih 1992 in 1994. Model je narejen za takratni program in je danes že zastarel, predvsem zato, ker ni širokotrupen. Spremenila so se tudi pravila in ni več omejitve pri prostornini motorja. Vse je bilo posledica novih tekmovalnih programov z več dinamičnimi valjčki in z zahtevo po konstantni hitrosti letenja. Pri nas je model še vedno dovolj konkurenčen. V mojem je vgrajen malo prešibak motor oziroma sem model naredil pretežak za 200g. Idealen bi bil verjetno močan 20 ccm 4T motor z resonanco. Taka kombinacija je bila tudi v originalu. Motor je imel prisilno polnjenje. Dosedaj je to moj najboljši model. Že kar na prvi tekmi v Lijaki sem prišel na stopničke.

 

   
Tekma Zagon 2006 S finišem sem se kar namučil. In izpadlo je OK.    
 
Na športnem letališču v Prilozju (Metlika) Portret Motor še s staro krivino Od spodaj brez pokrova. Še z Webrino krivino in resonanco (celih 200 težji od sedanje Lorenz)  
   
Model je letel samo na dveh tekmah in nato ceio sezono 2004 in 2005 počival. Ker je motor preveč tresel, sem mu v 2006 dodal še dve gumi spredaj in eno zadaj. Motor je pritrjen spredaj na prvo rebro trupa in zadaj na prečko, ki omogoča premike levo in desno. Navpični nagib se lahko doseže s podloškami. Še cel motorni del. Montaža in demontaža iz trupa sta enostavni.    
 

horizontal rule

X-Free - elektro 3D

 

Razpetina:    

100 cm

Dolžina:

98 cm

Motor:

BL motor AXI 2208/24, regler TMM 2512-3s, propeler APC 10x4,7", 

pogonski akumulator 8xKAN1050

Masa:  

brez baterije a s podvozjem 407 g, z baterijo pa 577 g

Podvozje:

fiksno ali brez

Servomotorji: 

4 x C261 

RC:             

sprejemnik REX7, napajanje iz pogonskega akumulatorja (BEC)

Gradnja: 

kit iz EPP, proizvajalec Efektmodell

Nakup: po pošti v kompletu z motorjem in reglerjem leta 2003
Prvi polet:

2006

 

Robi me je spraševal o 3D modelu za vsak dan. Ker sem na nemškem forumu RC Network ravno zasledil prispevek o X-Free in si ga tudi ogledal na www, sem mu predlagal, da je morda to tisto pravo. Čez nekaj dni smo bili že trije in odločitev je padla, da naročimo 3 komplete z motorji in reglerji. Sledilo je več zapletov zaradi poduka prodajalcu kako se prodaja blago s poreklom. Modele in opremo smo končno dobili. Robi je bil najbolj priden in je svojega takoj sestavil in podal poročilo. Lahko si ogledate tudi video.

Težišče in hode krmil sem nastavil po opisu na strani Elektromodellflug.de

Popravki niso bili potrebni, zgolj eleroni: -5%, smer 2 zobca desno in višina dva zobca na oddajniku dol. Pa se to niti ne vidi na modelu. Model leti s krmili v nuli!

Trimanje še sledi. Prva poleta sta pokazala, da gre za pravi "outdoor" model. Model leti nevtralno le letenja na nož ne mara. Krmila so dovolj odzivna in hovering je možen a zavisi od pilota in baterij. Moje KAN so že nekoliko zmantrane. Idealna kombinacija bi bile kakšne LiPo 3S1P. Podvozje bo morda moralo iti stran, saj na travi ničemur ne služi. Kako bi v tem primeru zaščitil EPP še razmišljam, če je to sploh potrebno, ker je dovolj trd.

Po 11 poletih mi je model vedno bolj všeč, saj ima širok spekter uporabe nekaj med depronarjem preko F3A do 3D. Povsod lahko nekaj pokaže. 

Model je imel v 08/2006 že 45 poletov in je postal moj najbolj priročen model. Kompleta KAN1050 sta tudi malo prišla k sebi tako, da hoovering izgleda že kar lepo. Nesreče nisem imel nobene, če odmislim, da sem pri nizkem hrbtnem letu odbil 1 cm smernega krmila in ga nadomestil z balzo. Bil je res nizek let!!! Večkrat sem tako malo "popraskal" po travi a takrat sem zadel nekaj tršega. Če bi model letel bolje na nož, bi bil pa idealen.

 

 

Vsi deli po nekaj lepljenjih. Nosilec v krilu sta dve karbonski palčki Fi 2 mm vlepljeni po ena z vsake strani. Glavna elektro oprema Dovolj prostora, da bo šlo vse v trup. EPP je boljši kot stiropor, ker ni tako krhek in ga ne topi bencin, aceton, nitro redčilo in cianokol. Gradnja gre h koncu.
Še nekaj ur dela. V tretje gre rado in končno je tretje leto od nakupa končan. Pobarvan je s pršilko. Spodaj. Spredaj Rep. Malo daljši servo kabli iz repa so pred sprejemnikom nekajkrat oviti okoli feritnega obročka.
   
Vstaviti je treba samo še baterijo. Težišče se z lahkoto premika nekoliko nazaj in naprej. V senci... In na soncu - barve so bolj žive.    

horizontal rule

EXTRA 330L 2x2 (prodan 2008)

 

Razpetina:     200 cm
Dolžina: 200 cm
Motor: DA-50, resonančni izpuh Greve, propeler trokraki Engel karbon 21x12", rezervoar 0,5 l Coca Cola PET flaška, baterija 4x1400KR Sanyo
Masa:   *** g
Podvozje: karbon fiksno, kolesa Fi 75 mm
Servomotorji:  C4451 (motor), HS5945 (krilca in smer), HS5975HB (višina 2x)
RC:              sprejemnik FPR138DS, baterija 5x1400KR Sanyo x2, Deutsch PowerBox Sensor kretnica in stikalo
Gradnja:  Composite-ARF kompletno izdelan GFK model
Nakup: model je bil kupljen v Nemčiji in je ob nakupu imel za sabo eno sezono letenja. Trup je v predelu koles potreboval nekaj popravljanja. Ostalo delo je bilo samo namestitev RC komponent.
Prvi polet: 2006

 

Firma Composite-ARF je naredila pravo malo revolucijo pri ponudbi velikih GFK modelov. Nihče jim ne pride blizu po razmerju kvaliteta / cena.

Za Extro 2x2 sem se odločil po temeljitem prebiranju forumov in komentarjev. V tem modelu so pri Composite-ARF križali lastnosti velikih modelov iz tekmovanj TOC, Nats in IMAC ter lastnosti F3A modela. Dimenzije so ostale 2 m x 2 a teža je zaradi uporabe močnega bencinskega motorja narasla čez 5 kg.  Zaradi velikih krmilnih površin in razmerja med vlekom motorja in težo modela skoraj 2 : 1, ima model tudi popolne 3D zmogljivosti.

Vse pove stavek: "Real" look with contest pattern performance".

Prvi poleti niso razočarali. Moč motorja je res enormna. Pred izvajanjem akrobacij bližje tlom, bom moral odpraviti motnje, ki so se mi pojavljale v položajih, ko sta bili anteni oddajnika in sprejemnika vzporedni.

Spremenil sem: pritrdil paličasto anteno na hrbet, razmaknil anteno in kable servotov v repu (sedaj gredo vsak po svoji strani trupa in s krogelno plastično vilico ločil motor od kovinskege povezave na ročko servota za gas.

Poročilo sledi.

 

Še v delavnici. Model izgleda večji kot je v resnici.  Pogled od spredaj. Za primerjavo - miza je dolga 180 cm. Motor DA-50 in trikraki karbonski prop 21"x12". Na prvi polet 04/2006 je šel model kar v ženinem avtu. Niti polovic višine ni bilo treba sneti. Model zgleda večji kot kažejo dimentije na papirju. Večji videz ustvarja predvsem voluminozen trup.
     
Na letališču. Običajno vzletam na asfaltu stran od hangarja in pristajam na travi. Še portret od spredaj.      

horizontal rule

MATADOR, F3A (prodan 2006)

 

Razpetina:    

195 cm

Dolžina:

167 cm

Motor:

Webra 60 z dolgim hodom bata in z vgrajeno membransko črpalko, RC Dynamix vplinjač, specialna Alu lahka resonanca in krivina, tank 350 ml, propeler APC 12,5x9"

Masa:  

3400 g !!!

Podvozje:

uvlačljivo

Servomotorji: 

krilca HS525, višina in smer Heim70, gas 2xS3001, podvozje S136

RC:             

sprejemnik FPR118, baterija Sanyo 5x1400 KR  

Gradnja: 

trup balza, 20 g tkanina, 2 K avtomobilska barva, krila sendvič stiropor balza, oracover folija.

Prvi polet:

1999

 

Matador je moj prvi F3A model. Konstrukcija Petra Eranga je zelo posrečena. Način gradnje si lahko ogledate na strani avtorja. V svojem času, ko so stara pravila FAI dovoljevala  le 10 ccm motorje, je bil po razpetini kril največji. Načrt sva s kolegom kupila pri Neckar Verlag. V klubu imamo narejena vsa šablonska rebra in jih je možno dobiti tudi na posodo. Prvo sezono mi je motor ugašal. Po vgradnji originalne Webrine membranske črpalke ni v letu ugasnil nikoli več. Do vklučno 2003 sem z njim poletel cca 280 krat. Praktično brez težav. Na tekmah F3A sem z njim štirikrat prišel na stopničke. Model je dobil tudi pokal na Veliki nagradi Loke 1999. 

 

Nekaj naštejem nekaj zanimivih doživetij z modelom. V prvi sezoni sem zaradi ugasnjenega motorja pristal na njivi krompirja in samo zvil podvozje ter zlomil propeler. Odločil sem se za travnik namesto za njivo 2 m visoke koruze a, ker je bilo daleč, nisem videl, da gre za njivo krompirja. Vseeno boljša odločitev kot tvegati padec modela z koruze. Na tekmi v Šoštanju, se mi je zaprlo kolo pri pristanku in sem dobesedno odbrusil svečko na asfaltu. V sezoni 2002 se mi je pri pristanku v Priozju brez napovedi na pot postavil zmajar. Model se je s kolesi zapeljal čez zmaja in samo zaradi prisebnost sem po skoku pristal ponovno na kolesih. Motor je bil ugasnjen. 

 

V gradnji Portret pred DC 3 (spomenik pri vasi Otok) Od spodaj. Še nepobarvan spiner Šoštanj, 26.05.2001. Prekrasna asfaltna pista, 3. mesto Lesce, 19.10.2002 v zelo mrzlem in vetrovnem vremenu, 3. mesto
Od zgoraj Notranjost - prva dva servomotorja krmilita vplinjač (RC igla)  Vse krmilne ročice so domača izdelava. Zanimiv detajl kolesa Krmilna ročica iz vitroplasta Prilozje, 05.07.2003, ponovno 3. mesto 
Predpriprave na start. Ker visi motor navzdol, ga vžigam v pravi legi. Model položim na stojalo v ospredju slike Naša družina v 1998 Prvi uspeh je bil že 1999 na Veliki nagradi Loke v Crngrobu
 

horizontal rule

ALLIANCE, 1/2 F3A elektro (prodan 2007)

 

Razpetina:    

110 cm

Dolžina:

100 cm

Motor:

Plettenberg 200/20/6, getribi  MP JET, propeler APC 11x6", regler SUN3000, pogonski akumulator: 8xKR1400, 8xKAN1050

Masa:  

*** g 

Podvozje:

nima

Servomotorji: 

vsi C261

RC:             

sprejemnik REX7, napajanje iz pogonskega akumulatorja (BEC)

Gradnja: 

kit iz deprona, proizvajalec Ripmax

Nakup: Schweighofer
Prvi polet:

2002

 

Alliance je posrečen model s katerim se je začela kategorija 1/2 F3A depron modelov. Na Ripmaxovo sestavljanko sem postal pozoren zaradi ugodnih poročil na tujih forumih. Model sem kupil v Ljubljani pri bivšem posredniku Schweighofer-ja. Bil je iz ene prvih pošiljk in v času nakupa še ni bil v aktualnem katalogu niti v katalogu novosti. Po mojem vedenju je šlo za prvi tak model pri nas. Prvotno sem uporabil Simpropov pogon Inlinedrive 480 BB in akumulatorski sklop osmih celic AR500. Od vsega začetka je model letel zelo lepo in brez grdih navad. Trimanje skoraj ni bilo potrebno. Preizkusil sem tudi paket osmih celic KR1400 in bil s to konfiguracijo še bolj zadovoljen, saj so poleti trajali 5-6 min s samimi akrobacijami. Po kakih 60 poletih mi je odpovedal motor - pa ne krtačke kot bi si lahko mislili. Na rotorskem navitju se je odtrgala žička. Kupil sem rabljen visokokvaliteten motor Plettenberg in bil v začetku zelo razočaran, ker je bil vlek slabši. Na srečo je bil kriv samo premajhen propeler. Z zamenjavo tega je vlek postal okoli 15% večji kot prvotno. Podaljšali so se tudi časi letenja na 6-7 minut. 

Trenutno ima model za sabo več kot 80 poletov in je doživel že vse možne nesreče, ki so bile vse razen dveh napaka pilota: 

- pri metu iz roke se je staknil propeler. Zaradi majhne hitrosti je bil pristanek "na nos",

- več prevlečenih pristankov in zato več udarcev ali razpok v trupu,

- v zraku je "razneslo" polovico višinskega stabilizatorja (zrak je prišel v krilo). Sledil je sicer varen pristanek. Pri popravku sem vlepil še balzni nosilec. To je zelo ojačilo stabilizator, ki se sedaj ne zvija več.

 

Zaradi dodatnih lepljenj je model nekaj težji. To se je izkazalo celo za ugodno, ker je bolj stabilen v vetru.

 

Ker je letenje s tem modelom zelo podobno letenju s pravim F3A modelom in ker se da z njim odleteti vse akrobatske figure slovenskega F3A tekmovalnega programa, ga toplo priporočam. Zaradi krhke gradnje pa ni primeren za manj izkušene.  

 

Portret 1 Portret 2 Portret 3
 

 

horizontal rule

HYDE AWAY, pomanjšan F3A (prodan 2007) 

 

Razpetina:    

86 cm

Dolžina:

89 cm

Motor: OS MAX 15  CV-A
Masa:  

? g

Podvozje:

fiksno

Servomotorji: 

vsi HS81

RC:             

sprejemnik FPR118, akumulator 4 x 600 mAh

Gradnja: 

"puzzle" odlično lasersko izrezani deli, izbran material

Nakup: http:\\www.okmodel.de
Prvi polet:

zaradi drugih projektov sem ga žal pred prvim poletom prodal - delavnica je bila enostavno prenapolnjena

 

Uspeh z elektro Alliance me je vzpodbudil, da si omislim tudi motorno varianto za polete "for fun". Model gre sestavljen v prtljažnik avtomobila. Odločitev je temeljila na referencah proizvajalca Pilot in na prebiranju ameriških modelarskih forumov. Dela je bilo veliko zaradi izjemnega števila delčkov, ki pa enkratno pašejo skupaj. Vse je na koncu neverjetno čvrsto. Trenutno sem pred finišem.

 

Sposojena slika. Moj bo v drugačni barvni shemi. To je nastalo z eno flaško cianokola in zelo malo epoksi lepila. Kabina je še zaščitena. Trup je prekrit z japonskim papirjem. Bo še pobarvan v enaki barvi.  Cel načrt. Pravi veliki puzzle. V paketu je bilo nekaj kosov lesa z lasersko izrezanimi deli. Ni bilo potrebno nič brušenja razen seveda nosne letvice in nekaj detaljev. Detalj krila. Zelo lahka in močna konstrukcija.
Trup je oblečen v japonski papir in nežno polakiran, potrebno ga je dokončno pobarvati, mišljeno je v barvi kot je sedaj (rdeče, belo). 3M rdeč trak okoli kabine naj ne moti - je meja barvanja, nanj se nalepi pred barvanjem še zaščita kabine. Kapotaž je zlepljen iz dveh polovic, sledi še kitanje in barvanje. Mercedes med 2,5 ccm motorčki OS MAX 15 CV-A. Motor v Evropi ni razširjen, ker je enostavno predrag. Je pa opevan na oni strani luže od kjer sem ga tudi dobil. Vsi deli bodo šli skupaj.  

horizontal rule

CRAZY SPARROW - elektro (prodan)

 

Razpetina:    

97 cm

Dolžina:

65 cm

Motor:

motor Simprop AcroDrive350+, regler Simprop API 16-08 gold, propeler APC 9x6", pogonski akumulator 8xAR500, 8xKAN1050

Masa:  

nisem ga nikoli stehtal, proizvajalec daje podatek od 330 g dalje (?)

Podvozje:

fiksno

Servomotorji: 

3 x C261

RC:             

sprejemnik REX7, napajanje iz pogonskega akumulatorja (BEC)

Gradnja: 

kit iz deprona, proizvajalec Flying Styro Models

Nakup: na modelarskem sejmu v Pragi
Prvi polet:

2001

 

Popularni so postali park fly modeli in enega je bilo potrebno izdelati. Odločitev ni bila težka, ker je bila cena res ugodna pa še Miran je malo "zglihal". Model ima nekaj več od 30 poletov in je doživel že vse vse vrste nesreč brez večjih poškodb (npr. lom krila).  Vse pa so bile pogojene z napako pilota. Ne poznam modela, ki bi lahko pristal na drevesu skoraj brez praske? Z AR500 leti 6 min s kako Kubanko in več lupingi. Lepo mu pašejo nizki preleti prav ali na hrbtu. Je trenutno upokojen, ker sem servomotorje rabil drugje.

 

Portret 1 Portret pilota Po +30 poletih. Po +30 poletih. Podvozje ni zdržalo in je izdelano močnejše ter stabilnejše
 

horizontal rule

FOX - elektro (prodan)

 

Razpetina:    

200 cm

Dolžina:

*** cm

Motor:

Mega S4, akumulator 12xRC2000

Masa:  

preveč 

Nakup: Gerasis (CZ) po pošti
Prvi polet:

1999 (skupno 1 polet)

 

Fox mi je bil zelo všeč, posebej, ko sem enega pravega videl v akciji na letališču v Moškanjcih. Ker pri nas še ni bilo vlečnih modelov in ni pogojev za pobočno jadranje sem sestavil elektro varianto (moj prvi elektro model!). Niti na misel mi ni prišlo, da so elektro komponente tako težke. Vse skupaj je bilo pretežko in je letelo samo nad 100 km/h. Model je brez napovedi padal v kovit in to se je ponovilo tudi pri pristanku. Po tem, ko sem izrezal nova krila, sem ga prodal. V klubu imamo še enega takega, ki pa lepo leti kot jadralni model. 

 

Portret   Portret bližje. Viden je Falco karbonski prop Oprema
 

horizontal rule

KRANICH - elektro (prodan)

 

Razpetina:    

285 cm

Dolžina:

134 cm

Motor:

Mega S5, akumulator 12xRC2000

Masa:  

proizvajalec navaja 2300-2600 g. Moj je imel cca 3100 g (preveč!) Priporočena teža je verjetno dosegljiva samo z BL motorjem in največ 10 celicami

Nakup: Jasper, kit Multiplex ARF
Prvi polet:

2000 (prodan po 4 poletih)

 

Po Fox-u nisem takoj vrgel puške v koruzo. Elektro opremo sem imel in potrebno je bilo najti ustrezen model. Po prebranem v revijah in na forumih sem se odločil za ARF model Kranich. Model naj bi imel širok spekter možnih režimov letenja in naj bi bil tudi dovolj prijazen. Izkazalo se je, da leti dokaj hitro in da mu nisem bil kos. Motilo me je, ker je v sveder padel brez opozorila. Po dveh obratih se je ujel a to je bilo 5 m nižje. Skratka zelo nevarno pri pristanku. V četrtem letu sem ga poškodoval na tleh.

 

Portret 1
 

horizontal rule

TRAINER 60 (prodan)

 

Razpetina:    

180 cm

Dolžina:

pozabil

Motor: Webra Speed 10 ccm, originalna resonanca
Podvozje:

tricikel - fiksno

Servomotorji: 

vsi S3001

RC:             

sprejemnik FPR118, akumulator 5 x KR1400 Sanyo

Gradnja: 

Graupnerjeva sestavljanka ARF

Prvi polet:

1997

 

Z RV modeli me je 1996 naučil leteti sedanji predsednik MD Bela krajina Mirko. Bil sem priden učenec in mu nisem ničesar razbil. Po skrbnem prebiranju revije Modell, sem se pravilno odločil za trenažni model. Ker sem pristajal že sam, ni bilo več potrebe po trenažnem modelu običajne razpetine okoli 150 cm.

Od prvega poleta naprej je model samo potrjeval, da je to tisto pravo. Model je tudi kriv, da sem se v nadaljevanju odločil za akrobatiko. Z modelom je možno skoraj vse figure. Jasno pa so omejitve predvsem zaradi V loma in premajhnega smernega krmila.  

Čez dve leti sem ga prodal klubu kjer je služil kot vlečni model za jadralne modele do 2,5 m razpetine in kot šolski model. Pri tem je bil tudi razbit. Klubski kolega Zdravko ga je popravil (naredil nanovo) in odkupil.

Model lahko samo najtopleje priporočim. Škoda, da ga Graupner nima več v ponudbi.

 

Ostal v najlepšem spominu, ker je bil to moj prvi RV model  Z 10 ccm motorjem Webra in originalno resonanco je bil zelo  dobro motoriziran