|
Iz naslova izbrišite
|
S to panogo sem se začel ukvarjati v 2004
Schumacher MI2 Scumacher SST AXIS Schumacher AXIS2 Opel V8 Coupe
Da Jernej ne bo vozil doma sam, sem se odločil kupiti tudi sebi RC avto. Pri pregledovanju Interneta sem naletel na stran www.ebay.de. Gre za resen bolšji sejem, saj oglasi niso zastonj. Opazil sem, da se skoraj nove RC avtomobile in opremo včasih dobi že za cca 30% cene novih. V nadaljevanju sem sodeloval pri nekaj licitacijah a uspeha ni bilo. Ko sem nabral nekaj izkušenj, sem končno uspel na licitaciji. Avto sem dobil v enem tednu od plačila. Vse je bilo tako kot je bilo v oglasu. Sledilo je privajanje v dveh ali treh testnih vožnjah. Časa ni bilo ravno veliko. V soboto je bila tekma F3A in v nedeljo avtomobilska dirka za DP v Mariboru. Proga je sicer odlična (glej spodaj pri opisu modela Opel V8) a imajo trikotniki na robovih proge eno slabost. V testni voznji sem pri maksimalni hitrosti s kolesom zadel v trikotnik, ki je za 10 cm štrlel na progo. Odtrgalo mi je roko in polomilo kolesni kardan. Nesreča v najslabšem trenutku. S tekmo ni bilo nič. Dele sem od Schumacherja po UPS dobil v dveh (2 !!!) delovnih dneh. Neverjetno! Z Jernejem sva si nabavila motorje 17x2T (Reedy in Corally) ter bova začela dirkati na hrvaškem v HR-CUP kjer so predpisani ti motorji in gume CS27. Do tedaj pa trenirava na njihovem velikem asfaltnem dvorišču kjer si progo nariševa s kredo.
Jernej je Tamiyo kmalu prerasel (glej opis spodaj) in šla je v prodajo. Kupil sem mu model SST Axis, ker sem ga videl pri aktualnem slovenskem prvaku in ker je robustnejši od mojega MI2. Seveda ponovno preko Ebay. Prvi lastnik modela ga verjetno od nakupa dalje ni nič očistil in je po prejemu paketa sledilo razstavljanje in temeljito čiščenje. Zamenjal sem regler za boljšega in nastavil prvi diferencial. Komponente RC sem razmestil drugače in predvsem nižje. Razen sprejemnika, ki je moral zaradi velikosti na vrh. Predhodni lastnik je imel zgoraj pritrjene celo inline baterije. Ker je za baterije narejeno ležišče tako za motorjem, je bilo treba inline baterije (iz Tamiye) zlotati v saddle pack izvedbo. To sem naredil tako, da sem jih najprej spraznil, dal za 20 min v zmrzovalnik in potem prelomil na mestih lotov. Sledilo je lotanje v pravo obliko. To je bilo pa tudi vse. Prve vožnje so pokazale, da bo avto konkurenčen in komaj čakava prva tekmovanja.
Padla je odločitev, da se Jerneju kupi drug avtek in Axisa prevzame Miha (bratec). Da bi ohranili delno kompatibilnost delov, sem na Ebay izlicitiral model Axis 2 in komande XR-6.
Avto čaka toplejše dni. Testne vožnje so bile opravljene in občutek je dober. Kako bo pa v resnici bomo videli po prvih tekmah.
OPEL V8 COUPE, Tamiya (prodan)
Jerneju, kateremu je žena botra, sem pred časom že dal stare RC komande in nekaj servomotorjev. Potreboval je še model. Ker vem kako težko se je naučiti leteti, ker imajo valiko asfaltno dvorišče in ker rokometno igrišče ni daleč, sem se odločil raje za avtomobilček. Glede trajnosti zagotovo boljša odločitev. Malo sem prebiral razne forume in ugotovil, da je Tamiyina šasija TL-01 s pogonom na vsa štiri kolesa dober kompromis pri velikosti 1:10. Odločitev je padla in sledilo je naročilo naročilo slovenskemu zastopniku avstrijskega Lindingerja. Sestavljanka je bila doma v dobrem tednu dni. Prvotno sem bil presenečen, ker je šlo res za pravi puzzle. Čisto vse je bilo v "prafaktorjih". Morda tudi več 100 delov. Pregled navodila je pokazal, da ni potrebno niti branje, ker je bilo vse jasno narisano, Takoj se je izkazalo, da potrebujem samo ščipalke za elektroniko in križni izvijač. Olfa nožek sem sicer imel zraven a bolj za reklamo. Sledilo je kakih 8 ur sestavljanja: najprej oba diferenciala, kardan, šasija, obesa za kolesa, amortizerji in končna montaža RC komponent. V sestavljanki je bilo vsega ravno prav samo masti mi je zmanjkalo že takoj na začetku. V nadaljevanju sem uporabil kar Metabond mast, ki jo tudi sicer uporabljam pri prenosih na letalskih modelih. Na koncu je sledilo še barvanje karoserije (z notranje strani) in leplenje nalepk (z zunanje strani).
Prve vožne so pokazale, da je avtomobilček dokaj hiter in se dobro drži smeri. Čas vožnje z paketkom 6 celic NiCd 2100 mAh je ugodno dolg. Vsaka od voženj je imela veliko prekinitev zato točnega podatka ne morem dati. Dva paketa baterij sta ravno prav za skoraj neprestano vožnjo. Najbolj sem pogrešal D/R in EXP funkcijo na Jernejevem starem oddajniku, ker je model po smeri precej živ. Štirikolesni pogon je dovolj učinkovit in se model tudi pri polnem plinu ne zavrti na zavoju. Pride samo do oddrsavanja. Pomaga zmanjšanje plina tako, da ima voznik spet pravo smer.
Jernej mi je obljubil, da ga lahko dobim kadarkoli za odpeljat nekaj krogov. Ga čisto razumem...
Možne izboljšave, ki bi jih uporabil drugič: - takoj na začetku bi nabavil "Tuning kit" in tistih cca 25 plastičnih ležajev zamenjal s pravimi, - zamenjal bi os kardana z aluminijsko, - zamenjal bi drsne amortizerje s oljnimi, - zamenjal bi fiksne ročice servota za smer z nastavljivimi zaradi nastavitve stekanja koles, - zamenjal bi pogonske zobnike z "Racing" izvedbo, - uporabil bi elektronski regler, - uporabil bi boljši motor. Z vsem temi izboljšavami naj bi šlo tudi 60 km/h a bi bilo potrebno preveriti ali se to splača in ali ni kaka boljša šasija že ugodnejša.
|