Home
Novosti in obvestila
Modeli letal
Modeli avtomobilov
Napotki pri gradnji
Elektronika
Letenje
Delavnica F3A
Tekmovanja F3A
Download
Povezave
Naprodaj

 

       

Iz naslova izbrišite
"-BRISI-"

 

 

 

 

 

 

S to panogo sem se začel ukvarjati v 2004

 

Schumacher MI2    Scumacher SST AXIS    Schumacher AXIS2    Opel V8 Coupe

 

horizontal rule

SCHUMACHER MI-2 karbon

 

Merilo:    

1:10

Mere:

dolžina *** mm, širina 190 mm, teža 1525 g pripravljen za vožnjo

Šasija:

K047 - Mi2 Carbon

Karoserije: Dodge Stratus, BMW, Lotus
Motorji: Team Orion Core 12x2, LPR Fusion Phase2 12x2, Triox Modified 12x1, Team Orion Orbital 2 Pro BB 10x2, Team Orion Optimal 14x2, Reedy KEIL DTM V2 17x2
Baterije: VTEC3700, GP3300 NiMh, Conrad Energy 3000 NiMh, Carson 2300 Racing NiCd
Regler: V12 Graupner, LPR ICS (rezerva)
Servomotor: 

Robbe digitalni FS250S

RC:             

Graupner XS-6 Synthesizer

Gume: CS27, Ellegi pene 35 in 32, profilne Tamiya za parkirišča
Gradnja: 

Kupljen na Ebay

Prva vožnja:

2004

 

Da Jernej ne bo vozil doma sam, sem se odločil kupiti tudi sebi RC avto. Pri pregledovanju Interneta sem naletel na stran www.ebay.de. Gre za resen bolšji sejem, saj oglasi niso zastonj. Opazil sem, da se skoraj nove RC avtomobile in opremo včasih dobi že za cca 30% cene novih. V nadaljevanju sem sodeloval pri nekaj licitacijah a uspeha ni bilo. Ko sem nabral nekaj izkušenj, sem končno uspel na licitaciji. Avto sem dobil v enem tednu od plačila. Vse je bilo tako kot je bilo v oglasu.

Sledilo je privajanje v dveh ali treh testnih vožnjah. Časa ni bilo ravno veliko. V soboto je bila tekma F3A in v nedeljo avtomobilska dirka za DP v Mariboru. Proga je sicer odlična (glej spodaj pri opisu modela Opel V8) a imajo trikotniki na robovih proge eno slabost. V testni voznji sem pri maksimalni hitrosti s kolesom zadel v trikotnik, ki je za 10 cm štrlel na progo. Odtrgalo mi je roko in polomilo kolesni kardan. Nesreča v najslabšem trenutku. S tekmo ni bilo nič. Dele sem od Schumacherja po UPS dobil v dveh (2 !!!) delovnih dneh. Neverjetno! Z Jernejem sva si nabavila motorje 17x2T (Reedy in Corally) ter bova začela dirkati na hrvaškem v HR-CUP kjer so predpisani ti motorji in gume CS27. Do tedaj pa trenirava na njihovem velikem asfaltnem dvorišču kjer si progo nariševa s kredo.

 

 

S karoserijo Dodge Stratus in gumami CS27. Skoraj prelep za dirke. Spojler je prozoren. S karoserijo Lotus in scale gumami. Še Lotus od zadaj. Šasija z opremo (motor in gume) kot jo uporabljam doma. Za dirko zamenjam motor in gume z boljšimi.  Šasija od spredaj. Spredaj trše vzmeti (rdeče).
Desno. Vidijo se baterije GP3300NiMh, ki so bile v 2004 najboljša izbira. Levo. Vidi se regler V12 med motorjem in sprejemikom. Motorji od leve na desno: 
- Triox Modified 12x1, v zezoni 2004 neuporabljen,
- Team Orion Orbital 2 Pro BB 10x2, v 2004 uporabljen a v zelo lahkem zobniskem razmerju,
- Reedy KEIL DTM V2 17x2, uporabljen večkrat na tekmah HR CUP
Gume od leve na desno:
- HPI,
- Tamiya scale,
- CS27 tekmovalne,
- Enneti pence SH35,
- Enneti pence SH32
Naša ekipa v Krapini na HR CUP pokalu, 28.08.2004. Eno 5. in eno 6. mesto v A finalu. Kot začetek.
Še oprema. Proga v Krapini. Itison in gume. Varno za avtke. Prva pošiljka dobrih in primernih baterij za dosego večje konkurenčnosti. Baterije so selektirane in pušnjene. Po 5 ciklih je bilo treba pri praznenju s 30 A počakati kar 364 s, da je napetost padla do 0,85 V na celico. Super!  Zagreb, 26.09.2004 in konkurenca. V eni finalni vožnji C skupine sem celo zmagal.
In pogled levo. Dolžina proge 300 m. Moji trenutni časi cca 27,3 s in se izboljšujejo. Miniavtodrom Ayrton Senna v Zagrebu. Pogled desno iz stojišča. Prvi tekmovalni uspeh:      1. mesto C finala HR OPEN, dne 28.03.2005 v Zagrebu. Slika je slabša (mobitel).

 

horizontal rule

SCUMACHER SST AXIS

 

Merilo:    

1:10

Mere:

dolžina  *** mm, širina *** mm, teža *** g

Motor: Corally, 17x2
Šasija:

SST AXIS

Servomotor: 

Graupner 577

Regler: Jamara Reverse Pro No Limit 
RC:             

sprejemnik Futaba FPR118, oddajnik Graupner Varioprop 1024

Gradnja: 

Kupljen na Ebay

Prva vožnja:

2004

 

Jernej je Tamiyo kmalu prerasel (glej opis spodaj) in šla je v prodajo. Kupil sem mu model SST Axis, ker sem ga videl pri aktualnem slovenskem prvaku in ker je robustnejši od mojega MI2. Seveda ponovno preko Ebay. Prvi lastnik modela ga verjetno od nakupa dalje ni nič očistil in je po prejemu paketa sledilo razstavljanje in temeljito čiščenje. Zamenjal sem regler za boljšega in nastavil prvi diferencial. Komponente RC sem razmestil drugače in predvsem nižje. Razen sprejemnika, ki je moral zaradi velikosti na vrh. Predhodni lastnik je imel zgoraj pritrjene celo inline baterije. Ker je za baterije narejeno ležišče tako za motorjem, je bilo treba inline baterije (iz Tamiye) zlotati v saddle pack izvedbo. To sem naredil tako, da sem jih najprej spraznil, dal za 20 min v zmrzovalnik in potem prelomil na mestih lotov. Sledilo je lotanje v pravo obliko. To je bilo pa tudi vse. 

Prve vožnje so pokazale, da bo avto konkurenčen in komaj čakava prva tekmovanja.

 

 

Dodge Stratus. S strani.

Šasija. Videti je centralni motor, regler levo in sprejemnik zgoraj.

Levo.

 

Desno.

 

1:10

 

dolžina  *** mm, širina *** mm, teža *** g

 

E-motorji: Coraly, 17x2

 

SST AXIS 2

 

Futaba S3001

 

LRP ICS

 

Graupner XR-6

 

Kupljen na Ebay

 

2004

 

horizontal rule

SCUMACHER SST AXIS 2

 

Merilo:    

1:10

Mere:

dolžina  *** mm, širina *** mm, teža *** g

Motor:

Corally, 17x2

Šasija:

SST AXIS 2

Servomotorji: 

Futaba S3001

Regler:

LRP ICS

RC:             

Graupner XS-6

Gradnja: 

Kupljen na Ebay

Prva vožnja:

2004

 

Padla je odločitev, da se Jerneju kupi drug avtek in Axisa prevzame Miha (bratec). Da bi ohranili delno kompatibilnost delov, sem na Ebay izlicitiral model Axis 2 in komande XR-6.

 

Avto čaka toplejše dni. Testne vožnje so bile opravljene in občutek je dober. Kako bo pa v resnici bomo videli po prvih tekmah.

 

 
Nissan. Od spredaj. Šasija z leve.

Šasija z desne. Pred gnanim zobnikom (največji) je regler in takoj za prvim desnim kolesom sprejemik.

 

horizontal rule

OPEL V8 COUPE, Tamiya (prodan)

 

Merilo:    

1:10

Mere:

dolžina 451 mm, širina 186 mm, teža 1540 g

Motor: E-motorji: Johnson 540, Pinacle Diamant 27x1, Coraly, 17x2, prenos 1:7,96
Šasija:

TL-01, 4 WD (stalni štirikolesni pogon)

Servomotorji: 

S3001

Regler: Jeti Car 
RC:             

sprejemnik Futaba FPR118, oddajnik Graupner Varioprop 1024

Gradnja: 

Tamiya kit z lexan karoserijo

Prva vožnja:

2004

 

Jerneju, kateremu je žena botra, sem pred časom že dal stare RC komande in nekaj servomotorjev. Potreboval je še model. Ker vem kako težko se je naučiti leteti, ker imajo valiko asfaltno dvorišče in ker rokometno igrišče ni daleč, sem se odločil raje za avtomobilček. Glede trajnosti zagotovo boljša odločitev. Malo sem prebiral razne forume in ugotovil, da je Tamiyina šasija TL-01 s pogonom na vsa štiri kolesa dober kompromis pri velikosti 1:10. Odločitev je padla in sledilo je naročilo naročilo slovenskemu zastopniku avstrijskega Lindingerja. Sestavljanka je bila doma v dobrem tednu dni.

Prvotno sem bil presenečen, ker je šlo res za pravi puzzle. Čisto vse je bilo v "prafaktorjih". Morda tudi več 100 delov. Pregled navodila je pokazal, da ni potrebno niti branje, ker je bilo vse jasno narisano, Takoj se je izkazalo, da potrebujem samo ščipalke za elektroniko in križni izvijač. Olfa nožek sem sicer imel zraven a bolj za reklamo. Sledilo je kakih 8 ur sestavljanja: najprej oba diferenciala, kardan, šasija, obesa za kolesa, amortizerji in končna montaža RC komponent. V sestavljanki je bilo vsega ravno prav samo masti mi je zmanjkalo že takoj na začetku. V nadaljevanju sem uporabil kar Metabond mast, ki jo tudi sicer uporabljam pri prenosih na letalskih modelih.

Na koncu je sledilo še barvanje karoserije (z notranje strani) in leplenje nalepk (z zunanje strani).

 

Prve vožne so pokazale, da je avtomobilček dokaj hiter in se dobro drži smeri. Čas vožnje z paketkom 6 celic NiCd 2100 mAh je ugodno dolg. Vsaka od voženj je imela veliko prekinitev zato točnega podatka ne morem dati. Dva paketa baterij sta ravno prav za skoraj neprestano vožnjo.

Najbolj sem pogrešal D/R in EXP funkcijo na Jernejevem starem oddajniku, ker je model po smeri precej živ. Štirikolesni pogon je dovolj učinkovit in se model tudi pri polnem plinu ne zavrti na zavoju. Pride samo do oddrsavanja. Pomaga zmanjšanje plina tako, da ima voznik spet pravo smer.

 

Jernej mi je obljubil, da ga lahko dobim kadarkoli za odpeljat nekaj krogov. Ga čisto razumem...

 

Možne izboljšave, ki bi jih uporabil drugič:

- takoj na začetku bi nabavil "Tuning kit" in tistih cca 25 plastičnih ležajev zamenjal s pravimi,

- zamenjal bi os kardana z aluminijsko,

- zamenjal bi drsne amortizerje s oljnimi,

- zamenjal bi fiksne ročice servota za smer z nastavljivimi zaradi nastavitve stekanja koles,

- zamenjal bi pogonske zobnike z "Racing" izvedbo,

- uporabil bi elektronski regler,

- uporabil bi boljši motor.

Z vsem  temi izboljšavami naj bi šlo tudi 60 km/h a bi bilo potrebno preveriti ali se to splača in ali ni kaka boljša šasija že ugodnejša.

 

 

Po 7 urah sestavljanja in vijačenja. Kabina je še "surova" Šasija TL-01, 4WD z mehanskim reglerjem, ki ima 3 brzine naprej in eno nazaj. Pogled od spredaj. Viden je kardan - svetla palčka zgoraj na šasiji. Nalepk je res veliko pa na sliki niti niso vse. Rezanje sicer traja a vendar gre.
Končan model s pobarvano in polepljeno kabino. Spojler zadaj se mi je zdel nepotreben in ga nisem niti montiral. Od zadaj. Od zgoraj. V elementu.
Proga MSM v Mariboru, 04.07.2004. Pri testu komand na tekmi za DP. Štart finala - 4. pozicija Jernej vozi. Konkurenti so večji in izkušenejši. Moja pomoč v boksu. Tako izgleda MSM proga. Trikotniki so tudi nevarni. Eden je štrlel ven in sem na MI2 odlomil roko, ko sem ga zadel z polno brzino.
Prvič na HR CUP pokalu v Krapini, 28.08.2004. Miniavtodrom v ZG, 26.09.2004.  Jernej in Miha ter moja malenkost  v ZG.