The project/Projekt Themes/Teme
The place we live
This is our nature
This is our culture
Sustainable development
paper
water
energy
Tools/Orodja
Curiosities/Zanimivosti
minister Kopač
art winners
Students/učenci
Teachers/Učitelji
Eno
song/Eno pesem
back
|
POROČILO - PAPiR NA NAŠI ŠOLI - 2002PORABA PAPIRJA
RECIKLAŽA PAPIRJA
PREDLOGI ZA IZBOLJŠAVO
PORABA
PAPIRJA
- Poraba papirja
Učenci petih razredov so s pomočjo učiteljic sestavili vprašalnik o tem, koliko
papirja porabi posamezen učenec na šoli. Odločili smo se, da bomo tehtali vse kar je
papirnatega v torbah učencev prvega, petega in osmega razreda. Zbrani podatki
kažejo:
razred |
zvezki
kg |
knjige
kg |
delovni zvezki
kg |
vse skupaj
kg |
razred
1 |
1 |
0,25 |
0,50 |
1,75 |
razred
5 |
2 |
1 |
1 |
4 |
razred
8 |
3 |
1,5 |
2,4 |
6,9 |
skupaj |
6 |
2,75 |
3,90 |
12,65 |
Po tehtanju smo ugotovili
kolikšna je skupna teža knjig in papirnatih izdelkov učencev na šoli (množili smo s
celotnim številom učencev)
Na šoli je 550
učencev.
Poprečna teža papirja na učenca v torbah je: 4 kg.
Torej 550 X 4 kg = 2200 kg.
Skupna teža vsega papirnatega materiala v šolskih torbah je: 2200 kg.
Lahko rečemo, da učenec v enem šolskem letu rabi približno 2200 kg papirja.
2. Tipi papirja:
Skupina učencev je imela za
nalogo odkriti na šoli vse, kar je narejeno iz papirja. Tako je nastal tale seznam:
Knjige, zvezki, učni list,
testi, robčki, škatle, obvestila na oglasni deski, šolska dokumentacija, dnevniki,
redovalnice, listi za vpis pohval in graj, načrti, zemljevidi, mape, listki za kosila,
kartončki za kosila, papirne prisače, denar, slike, fotografije, učiteljeve knjige,
knjige v knjižnici, plakato, izročki, papirnate smeti...
Naslednja
skupina je ugotavljala, koliko različnih tipov papirja porabimo na šoli na leto. Šli so
po podatke k ravnatelju, računovodji in tajnici. Ugotovili so naslednje:
Tip papirja |
Teža( kg )/ kosi |
učenec |
fotokopirni
pair |
250 000 |
455 |
barvni
papir |
4000 |
7 |
Papr A3 |
1500 |
3 |
šeleshamer |
600 |
1 |
risalni
listi |
300 |
0,5 |
papirne
brisače |
3500 packets |
6 |
toaletni
papir |
2400 |
4 |
servete |
2500 (50x500) |
4 |
časopisi,
revije |
35/50 |
0,1 |
papirni
izdelki |
12 kg |
21 g |
fotografije |
250 |
0,5 |
pisma |
4500 |
8 |
vizitke |
350 |
0,6 |
redovalnice,
dnevniki |
35 |
0,06 |
listki za
kosila |
9000 |
7,2 |
kartončki
za kosila |
4000 |
7 |
ovojne
mape |
3000 |
5,5 |
kartonske
mape |
450 |
1 |
Recikliranje papirja
- Ta skupina je opravila
raziskavo, kaj se po uporabi zgodi s papirjem na naši šoli. Odkrili so naslednje:
Tip |
Po uporabi |
kopije |
jih
razrežejo, zažgejo, odlagajo v kontejner |
testi |
eno leto
jih zadržijo, nato razrežejo, zažgejo |
toaletni
papir |
se
razgradi v kanalizaciji |
risalni
papir |
nekaj jih
hranijo na šoli, zažgejo, vržejo v kontejner |
časopisi
in revije |
vržejo v
kontejner, uporabijo za zaščito klopi pri risanju, tehničnem pouku |
papirne
brisače |
odvržejo
v koše za smeti |
neuporabne
knjige |
odpeljejo v Dinos, od tem gredo v recikažo |
- Naša
šola kupuje papir pri lokalni organizaciji Grafika Soca. Samo manjša količina
nabavljenega papirja je recikliranega (toaletni papir, papirne brisače, mape, nekateri
zvezki, ovojni papir) vse ostalo je normalen papir.
PREDLOGI ZA IZBOLJŠANJE
V vseh skupinah smo skupaj
razpravljali o predlogih za izboljšanje in naredili seznam petih predlogov,
ki bi bili uresničljivi za našo šolo in skupnost:
1. Šolske knjige bi lahko
uporabljali dlje časa - sedaj le 3 leta. Seveda bi se morali zavestno odločiti, da bomo
na knjige pazili in jih ne namerno popackali ali poškodovali.
2. Zmanjšamo lahko število
fotokopij za vaje in teste J.
3. Organiziramo lahko
zbiralno akcijo papirja in nagradimo učence, ki so bili najuspešnejši - šolski izleti.
Lahko bi organizirali tekmovanje na tem področju.
4. Trudili se bomo
uporabljati recikliran papir, kjerkoli je mogoče. Uporabljali bomo papir na obeh straneh,
še posebej za zapiske ali če spis ali načrt šele skiciramo. Prazne dele zvezkov bomo
porabili za vaje.
5. Menimo, da bi morala
radio in televizija oglašati akcije za zbiralne starega papirja.
Gradivo je nastajalo s pomočjo
učiteljice ga. Milone- tehnični pouk in skupine učencev 5. razredov.
|
|
|